کد خبر: 1208459
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
آیت‌الله علم‌الهدی:
خطبه سیاسی ـ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: آمریکایی‌ها نگران هستند که ماجرای امسال، پرونده آن‌ها را در مسیر انتقام ایران سنگین‌تر کند. این‌ها توطئه کردند. داعش را راضی کردند کار را گردن بگیرد برای اینکه جریان متوجه اسرائیل نشود و رژیم صهیونیستی در خط انتقام ایران قرار نگیرد.

سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌ سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حادثه تروریستی اخیر کرمان و شهادت جمعی از هم‌وطنان اظهار کرد: حوادثی که این روزها در حاشیه شخصیت سردار رشید اسلام، مرحوم حاج قاسم سلیمانی (اعلی‌الله‌مقامه الشریف) به وجود آمد، یک تحلیل عمیق و ریشه‌دار می‌طلبد. عزیزان من، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، ترور در این کشور یک جریان ریشه‌دار و بوده و همگی هم یک خصوصیت و سرانجام مشترک داشته‌اند؛ اینکه هر ترور به توسعه و ترویج جریان وابسته با هدف عملیات منجر شده است.
اندیشه شهدای ترور، جاودانه در تاریخ
ایشان افزود: اولین از همه، مرحوم آیت‌الله مرتضی مطهری بود. شخصیت برجسته، نخبگانی و معرفتی عزیزی که شاید دامنه نفوذ کلام و عمل او تا پیش از ترور در سطح گسترده‌ای در جامعه وجود داشت اما وقتی استاد شهید به شهادت رسید، اندیشه ایشان همه کشور را فراگرفت. علاوه بر این، در جریان هفتم تیر نیز که مرحوم آیت‌الله بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند، تا آن روز شخصیت و اندیشه‌های شهید بهشتی متعلق به خودش بود و بنی‌صدر و منافقین نیز یکسره در حال تخریب او بودند اما با شهادت آیت‌الله بهشتی، حزب‌اللهی بودن او بر همگان آشکار شد و این جریان به‌قدری وسعت یافت که تا به امروز که حزب‌اللهی بودن، قوی‌ترین جریان در عرصه سیاست است.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر در مقام رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشور نیز که هم‌زمان به شهادت رسیدند، دولتی را تنظیم کرده بودند که جریان‌های نفاق نمی‌توانستند تدابیر آن را تحمل کنند بنابراین دست به یک عملیات کور تروریستی زدند اما حذف فیزیکی این دو عزیز نه‌تنها منجر به پایان یافتن اندیشه آن‌ها نشد بلکه ولایتمداری در دولت‌ها به یک اصل ضروری و اساسی تبدیل شد و تا به امروز، دولت‌هایی که در ولایتمداری ضعیف بودند و سعی کردند در مقابل رهبری زاویه بگیرند، منفور مردم و ناموفق بوده‌اند. این فرآورده شهادت شهیدان رجایی و باهنر بود.
شهید سلیمانی، تأثیرگذارتر از سردار سلیمانی
ایشان ادامه داد: تا به امروز، ترور در جامعه ما همچنین نقشی داشته است. اینکه عزیزی را از ملت بگیرد اما آثار و افکار او را در جامعه به‌صورت مضاعف ترویج کند. در جریان وقایع اخیر پیرامون شخصیت حاج قاسم نیز همین‌طور است. سردار رشیدی که مسئله دفاع از حرم را رهبری می‌کرد اما خود آمریکایی‌ها گفتند که خطر شهید سلیمانی از خطر سردار قاسم سلیمانی برایشان بیشتر شده زیرا این ترور، هرچه هم که برای همه ما گران آمد و مردم را داغدار کرد اما لایه‌های پنهان فداکاری‌های او را پیش چشم ملت ایران و همه امت‌های منطقه به نمایش گذاشت.
جبهه مقاومت، میراث حاج قاسم است
امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم با خانواده او داشتند، تأکید کردند که او توانست جبهه انقلاب اسلامی را احیا کند و مقاومت را از گروه‌های فردی و متفرق به یک جبهه یکپارچه تبدیل کند. برادران و خواهران، این حقیقت امروز منطقه است. امروزه نظام سلطه در منطقه چشم باز کرده و می‌بیند که در محاصره مقاومتی قرار گرفته که بخش عراقی آن، نفس آمریکایی‌ها را بریده، بخش یمنی آن بر کرانه‌های نیلگون دریا، کشتی‌های اسرائیلی را موردحمله قرار می‌دهد و حزب‌الله لبنان نیز از آسمان آمده و بخشی از خاک غصب‎شده فلسطین در دستان صهیونیست‌ها را تخلیه کرده است.
ایشان تأکید کرد: شهید صالح العاروری که چندی قبل به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید، تعریف کرده بود که حاج قاسم سلیمانی سه بار به غزه سفر کرد و تونل‌های حماس که طراحی کلی آن به‌وسیله شهید عماد مغنیه را با نظر مستقیم خود انجام داد. این حقیقت امروز است که هنوز هم این منطقه، عرصه پهناور نمایش شخصیت مجاهد و عظمت تدبیر اوست و در سال چهارم شهادت، این شهید، برجسته‌تر و سرشناس‌تر از لحظه تشییع پیکرش در حال قدرت‌نمایی است.
شهید شدن درگرو شهیدانه‎زیستن است
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنرانی رئیس دفتر سیاسی حماس و اطلاق عنوان «شهیدالقدس» به شهید سلیمانی گفت: آقای اسماعیل هنیه در جریان شهادت حاج قاسم تأکید داشت که او را باید شهیدالقدس بدانیم زیرا همه اعمال او در جهت آزادی قدس شریف بود و البته همه این مجاهدت‌ها، این مبارزه‌ها، این تلاش‌ها را در اوج اخلاص انجام می‌داد. خودش در وصیت‌نامه‌اش می‌گوید که پهنه‌های بیابان را در می‌نوردید و در راه خدا قدم برمی داشت تا با همه ظرفیتش از دین خدا دفاع کند.
ایشان بیان کرد: شما برادر یا خواهری که به من می‌گویی دعا کن شهادت نصیب ما بشود، این را بدان که شهادت یک خط است. یک اراده است. اینکه انسان خودش از اول تصمیم بگیرد همه چیز را برای خدا بدهد و در این خط قرار بگیرد. حتی اگر آخرش هم به اجل طبیعی از دنیا بروی بازهم شهید هستی زیرا شهیدانه زیستن، مهم‌تر از شهید شدن است.
اسرائیل به دنبال فرار از انتقام ایران است
آیت‎الله علم‌الهدی ضمن واکاوی ابعاد مختلف واقعه تروریستی اخیر در نزدیکی گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: حاج قاسم امسال چند بدرقه کننده و همراه داشت. از میان هزاران نفر عاشق و دلداده مکتب سلیمانی، بیش از 80 نفر روزی‎شان شد که به زیارت شهید سلیمانی نائل شوند با وجود اینکه تصمیم داشتند مزار او را زیارت کنند. به‌موازات این در جبهه خارجی و دشمنان ملت نیز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به‌صراحت گفت که شهادت این جمعیت در ایران به هیچ عنوان به ما وابسته نیست و هرکس بگوید کار آمریکاست خلاف واقع گفته است. او همچنین افزوده بود که قطعاً کار اسرائیل هم نیست.
ایشان افزود: چرا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری رسمی خود باید بگوید که کار ما نیست، کار صهیونیست‌ها هم نیست؟ داعش تا عصر دیروز کاملاً بی‌تفاوت بود اما عصر پیام داد که دو نفر مزدور تروریست ما این کار را کرده‌اند. این وضعیت چه پیامی دارد؟ آمریکایی‌ها نگران هستند که ماجرای امسال، پرونده آن‌ها را در مسیر انتقام ایران سنگین‌تر کند. برادران و خواهران، این‌ها توطئه کردند. داعش را راضی کردند کار را گردن بگیرد برای اینکه جریان متوجه اسرائیل نشود و رژیم صهیونیستی در خط انتقام ایران قرار نگیرد.
مشارکت در انتخابات، شکرانه نعمت جمهوری اسلامی
امام‌جمعه مشهد با تأکید بر ضرورت مشارکت فراگیر مردم در انتخابات امسال خاطرنشان کرد: برادران و عزیزان، شور انقلابی و خشم مقدس شما مردم در انتخابات متجلی می‌شود. آن زمانی هیجان انقلابی مردم به چشم آمریکا، اسرائیل و بانیان این عملیات تروریستی می‌آید که به عینه ببینند این مردم با دو انفجار تروریستی نمی‌ترسند و از آرمان خود دست نمی‌کشند. البته به‌موازات مشارکت، دعوت سایرین و تبیین نیز واجب است و همه شما باید فعالیت کنید، تبیین کنید و مشارکت دیگران را هم بر مشارکت خود در انتخابات بیفزاید زیرا حضور در انتخابات، شکرگذاری نعمت انقلاب اسلامی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار