کد خبر: 1192005
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
احداث یک باب مخزن ذخیره آب به همراه یک فقره ایستگاه پمپاژ به منظور تامین پایدار آب شرب مجتمع 41روستایی در منطقه تیران در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به احداث مخزن 750 مترمکعبی اعلام کرد: احداث این مخزن در نیمه خرداد ماه سال جاری اجرایی شد که هم اکنون به پیشرفت فیزیکی 40 درصدی رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان سال در مدار بهره برداری قرار گیرد.

حسین اکبریان با بیان اینکه 43 روستا در منطقه تیران و کرون وجود دارد که 41 روستای آن تحت پوشش آبفا قرار دارند تصریح کرد: تاکنون برای تامین پایدار آب شرب روستاهای منطقه، 23 مخزن با ظرفیت 19 هزار مترمکعب احداث شده است و با احداث مخزن 750 مترمکعبی که در روستای قلعه ناظر در دستور کار قرار گرفته است، دیگر در تامین پایدار آب شرب روستائیان این منطقه با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وی به کاهش هدر رفت آب در روستاها اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: هم اکنون هدر رفت آب در روستاهای منطقه تیران حدود 25 درصد است، این در حالیست که در دو سال گذشته این رقم حدود 35 درصد بوده و یکی از دلایل  کاهش هدر رفت آب در روستاهای منطقه تیران اصلاح بیش از 30 کیلومتر خطوط فرسوده در این روستاها است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان اظهار داشت: در دو سال اخیر آب شرب روستاهای منطقه تیران به صورت پایدارتامین شد و در این منطقه تنها آب شرب روستای آب پونه ازطریق تانکر سیار تامین می شود و آب شرب روستاهای منطقه تیران و کرون از لحاظ کمی و کیفی مطلوب است.

اکبریان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 16 هزار 525 انشعاب آب به روستائیان این منطقه واگذار شده است این درحالیست تمام تلاش ها در جهت خدمات رسانی بهتر و بیشتر از گذشته در دستور کار قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار