کد خبر: 1190358
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
در راستای تحقق طرح ملی تولیدات و کاشت یک میلیارد درخت در کشور صورت گرفت
اصفهان - تفاهم‌نامه مشارکت در تولید سه‌ میلیون اصله نهال مابین شرکت فولاد مبارکه و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در راستای تحقق طرح ملی تولیدات و کاشت یک میلیارد درخت در کشور امضا شد

به گزارش ایزدی خبرنگار جوان آنلاین روز یکشنبه آیین امضای تفاهم‌نامه مشارکت در تولید سه‌ میلیون اصله نهال با حضور محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و ابوطالب امینی مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در ساختمان فولاد برگزار شد.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه صرفا تولیدکننده فولاد نیست، اظهارداشت: این شرکت نگاه جامعی به آبادانی، خودکفایی در رشد اقتصادی و به معنای واقعی در تمام ابعاد دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد شرکت فولاد مبارکه رویکردی در جهت رفع نیاز، آمایش این سرزمین و همچنین حل مشکلات این منطقه است، افزود: اگر همه صنایع در کنار همه مردم با اصلاح شرایط حوزه خود و اصلاح رویه‌های موجود در کنار محیط زیست قرار بگیرند می‌توانیم شاهد احیاء محیط‌زیست باشیم و توسعه صنعت نیز با رعایت ملاحظات زیست محیطی و با نگاهی عمیق و درست به صنعت مثل رویه‌هایی نظیر تولید سبز بدون مغایرت با محیط‌زیست محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در همین راستا امروز نگاه ما در فولاد مبارکه تبدیل شدن به یک الگو در این حوزه و تبدیل شدن به یک صنعت سبز برای خلق آینده‌ای بهتر است.

طیب‌نیا با بیان اینکه واقعیت امر این است که این سرمایه‌گذاری هدفمند در فولاد مبارکه انجام‌ شده است تا این صنعت همچنان در همه حوزه‌ها به

خصوص محیط‌ زیست الگو باشد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در حوزه محیط‌زیست، دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای کاهش CO۲ به‌واسطه پروژه‌های نیروگاهی، ۶۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی، نیروگاه سیکل ترکیبی و همچنین نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی بادی دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای کشور به همراه خواهد داشت و امیدوارم همه صنایع این جهت‌گیری را در فعالیت‌های خود داشته باشند.

همچنین در ادامه ابوطالب امینی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اشاره به اینکه قراردادها و توافقنامه‌هایی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز، شرکت شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌داران منعقد شده است، گفت: طبق قانون باید در هر واگذاری و ایجاد کارخانه، ۲۵ درصد از فضای کارخانه به فضای سبز اختصاص یابد، اولویت در واگذاری‌ها باید براساس این مهم باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع آبی گونه‌های کم آب کاشته می‌شود، اضافه کرد: طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در چهار سال که در هیئت دولت مطرح شده که می‌تواند در زمینه کاهش میزان کربن و آلودگی هوا مؤثر باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه لازم است بدانیم سایر کشورها نیز در این زمینه اقدام کرده‌اند، ابراز کرد: شرکت فولاد مبارکه در این راستا همکاری موثر و خوبی با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار