کد خبر: 1189508
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
دبیر جشنواره و شهردار اصفهان عنوان کرد:
اصفهان - نشست خبری دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و شهردار اصفهان صبح امروز در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین مجید زین‌العابدین در ابتدای سخنانش در این نشست در آستانه برپایی این دوره جشنواره عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بخشی از هویت فرهنگی اصفهان است و امسال بیست و سومین دوره‌ای است که اصفهان این رویداد را میزبانی می‌کند و این امکان فرهنگی امسال هم برای مردم خوب اصفهان، به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان فراهم شده است.
او افزود: در این زمینه هنرمندان استان اصفهان، نهادها و بخش‌های فرهنگی استان و اهالی رسانه‌ها دست به دست هم داده‌اند تا جشنواره به شکلی مطلوب برگزار شود که از همه این عزیزان جهت تلاش‌هایشان در آستانه برپایی جشنواره سی و پنجم تشکر می‌کنم.
دبیر جشنواره سی و پنجم در ادامه نشست به ارائه آماری از متقاضیان داخلی و خارجی و تعداد فیلم‌ها و کشورهای شرکت کننده در این دوره پرداخت.
او همچنین آمار و اطلاعات مربوط به داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان، سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های جشنواره، تعداد نوبت‌های نمایش، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، سامانه بلیت فروشی و… را ارائه داد و داوران بخش‌های ملی و بین‌الملل این دوره جشنواره را اعلام کرد.
زین‌العابدین گفت: فیلم‌ها در دو پردیس سینمایی ساحل و چهارباغ برای داوران کودک و نوجوان اکران می‌شود و سینمای سوره روزانه در ۴چهار نوبت برای مهمانان جشنواره به اکران آثار می‌پردازد. سینماهای مربوط به اکران‌های مردمی نیز در ایام‌ برگزاری جشنواره، روزانه دو نوبت به اکران آثار می‌پردازند.
دبیر جشنواره سی و پنجم همچنین اعلام کرد در این دوره، بزرگداشت منوچهر والی‌زاده و بهرام دهقان‌یار و نکوداشت ایرج تقی‌پور و آرش میراحمدی برگزار خواهد شد.
او همچنین جوایز ویژه مضمونی این دوره جشنواره را، جایزه ابونصر فارابی در حوزه تعلیم و تربیت و جایزه صلح [ِبهنام محمدی] برشمرد. به گفته او در کنار جایزه شهید بهنام محمدی، برای اولین‌بار ۴جایزه نیز به این جشنواره اضافه شده است که جایزه ابونصر فارابی، جایزه گوهرشاد، جایزه صنایع خلاق فرهنگی و جایزه خانواده ازجمله آنهاست.
در بخش دیگر این نشست، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان طی سخنانی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان صاحبان و میزبانان اصلی این جشنواره هستند. حضور پرشور و نشاط داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان در نشست امروز من را به یاد دوره‌های اول جشنواره انداخت.
او اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان وارد حافظه تاریخی و هویت فرهنگی اصفهان شده است، به طوری که در سال گذشته که جشنواره برپا نشد و در دو سالی که جشنواره به دلیل پاندمی کرونا به شکل همیشگی در اصفهان برگزار نشد، علایم خمودگی و رخوت در این شهر مشاهده می‌شد و همه شهروندان در انتظار پرواز پروانه‌ها بودند. خوشحالیم که اصفهان، بار دیگر میزبان یک رخداد ملی و بین‌المللی است.
شهردار اصفهان اظهار داشت: جشنواره گشایش افق برای آینده است. امیدوارم در دوره‌های آتی ترکیب کودک و نوجوانان در اصفهان ترکیبی از همه بچه‌های ایران و دنیا باشد.
او همچنین گفت: به علت انس این شهر با جشنواره، انتظار مردم این است که جشنواره صرفاً به سالن‌های سینما محدود نشود. به همین دلیل این رویداد امسال، در قالب ۲۸۰ برنامه فرهنگی مختلف در محلات مختلف اصفهان رقم خواهد خورد. هزاران دانش‌آموز کودک و نوجوان به شکل‌های گوناگون برگزارکننده جشنواره هستند و همچنین روزانه شاهد حضور هزاران دانش‌آموز در سالن‌های سینما به‌عنوان تماشاگر هستیم که این اتفاق با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان رقم می‌خورد.
او در ادامه اظهار داشت: در خصوص هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوان کشور تا امروز بیش از ۴۰۰ اثر ثبت شده و ثبت‌نام تا ۱۳ آبان ادامه خواهد یافت.
قاسم‌زاده گفت: پیش‌بینی می‌کنیم المپیاد هفتم، بیشترین تعداد متقاضی را در ادوار المپیاد به ثبت برساند.
در ادامه این نشست، پرسش و پاسخ خبرنگاران اصفهانی پیرامون برپایی این دوره جشنواره برگزار شد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهر ۱۴۰۲ (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار