کد خبر: 1226105
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰
از نظر مقاومت عراق، زدن پایگاه کالسو توسط امریکا صورت گرفته و این شروع شکستن آتش‌بس نانوشته از سوی دشمن است، بنابراین هم باید به این حمله پاسخ داد و هم باید آمادگی و اراده شلیک را به رخ حریف کشید

 جوان آنلاین: کانال تلگرامی «محلل» نوشت: در سه روز گذشته پایگاه‌های خراب‌الجیر، العمر و کونیکو در سوریه و عین‌الاسد در عراق زیر آتش مقاومت رفته است. 
این حملات به طور خلاصه سه دلیل دارد: 
۱. از نظر مقاومت عراق، زدن پایگاه کالسو توسط امریکا صورت گرفته و این شروع شکستن آتش‌بس نانوشته از سوی دشمن است، بنابراین هم باید به این حمله پاسخ داد و هم باید آمادگی و اراده شلیک را به رخ حریف کشید. 
۲. بعد از گذشت حدود سه ماه از صبر راهبردی مقاومت عراق برای فرصت دادن به مذاکرات برای اخراج امریکا، اخبار مثبت و رو به جلویی از این مذاکرات و حتی سفر سودانی به واشینگتن وجود ندارد. به زودی قرار است فرماندهان مقاومت عراق جلسه‌ای با سودانی برگزار و در در خصوص نتایج سفر وی به امریکا و وضعیت مذاکرات رایزنی کنند. صبر مقاومت دائمی نیست. البته سکوت رادیویی مقاومت در خصوص حملات اخیر نیز با هدف عدم گسترش تنش با نخست‌وزیر صورت می‌گیرد. 
۳. اخیراً امریکا تحرکات جدیدی را با هدف تحکیم حضور خود در سوریه آغاز کرده که شامل گسترش تمرین‌ها و آموزش‌های نظامی، ورود تسلیحات دفاعی و راداری و... مختلف از کردستان عراق با بالگرد و کامیون و پخش در پایگاه‌های سوریه و نهایتاً گسترش نیرو‌های قسد برای حفاظت از پایگاه‌های امریکا. این اقدامات امریکا نیز با هدف کنترل شرایط پس از عملیات وعده صادق و ایجاد یک زیرساخت قوی برای حضور دائمی در سوریه در صورت اجبار برای خروج از عراق صورت می‌گیرد. مقاومت فقط به دنبال اخراج امریکا از عراق نیست و امریکا باید از سوریه هم خارج شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار