کد خبر: 1189498
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
مدیرعامل آبفای استان اصفهان خبرداد:
اصفهان - مدیر عامل آبفای استان اصفهان از تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 6 روستای منطقه بادرود با بهره مندی از سیستم تله متری در فصل تابستان اعلام کرد .

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین حسین اکبریان با بیان اینکه هم اکنون تمام تاسیسات آب شهرها و 50 درصد تاسیسات آب روستاهای منطقه بادرود مجهز به سیستم تله متری هستند اعلام کرد: منطقه بادرود تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار ندارد و آب شرب شهرها و روستاهای این منطقه از منابع محلی تامین می شود که از کمیت و کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به 10حلقه چاه که تامین کننده آب شرب جمعیتی بالغ بر 23 هزار و 620 نفر در شهرها و روستاهای این منطقه است افزود: آبدهی این چاه ها حدود 180 لیتر درثانیه ولی نیاز آبی این منطقه کویری  در فصل تابستان بیش از 180 لیتر در ثانیه استاین در حالیست که در تابستان امسال با اجرای برنامه های مدیریت مصرف ، استفاده از تجهیزات تله متری ونیز همراهی مردم در مصرف بهینه آب کمبودی در زمینه تامین آب شرب در ساعات پیک مصرف نداشتیم.

وی اظهارداشت: وجود 9 مخزن با ظرفیت 8 هزار و 400مترمکعب را یکی دیگر از عوامل تامین کننده پایدار آب شرب مردم این منطقه درتمام روزهای سال است و بررسی ها نشان می دهد که  در سال های آینده به منظور دسترسی پایدار مردم این منطقه کویری به آب شرب پایدار، نیاز به احداث 2 مخزن هر کدام به ظرفیت 2 هزار متر مکعب و یک مخزن به ظرفیت یک هزار متر مکعب است .

اکبریان با بیان اینکه کیفیت آب شرب چاه های این منطقه به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می گیرد اظهار داشت: همه روزه پارامترهای مختلف مانند کلر باقی مانده و سایر پارامتر های کیفی درآب شرب، توسط نهادهای ذیصلاح مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد ونتایج نشان می دهد که آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم شهرها و روستاهای این منطقه قرار دارد.

وی هدررفت آب را در منطقه بادرود 22 درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: هم اکنون طول شبکه توزیع آب در 2 شهر بادرود و خالد آباد 185 کیلومتر و طول شبکه توزیع آب در 6 روستای این منطقه45 کیلومتر است، اما از آنجاییکه شبکه توزیع در روستاها فرسوده است در یک سال گذشته 94 حادثه شکستگی شبکه توزیع آب در روستاهای این منطقه به وقوع پیوسته است که نیاز است اعتبارات عمرانی لازم جهت اصلاح شبکه فرسوده در این منطقه تخصیص یابد.

این مقام مسئول به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در شهرها و روستاهای منطقه بادرود پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از 5 هزار و 400 متر اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در شهر و روستاها اجرا شدو در بازه زمانی مشابه 3 هزار و 50 متر توسعه شبکه در منطقه بادرود عملیاتی شده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان همچنین از کشف و شناسایی 5  فقره انشعاب  آب غیر مجاز  و22 فقره مصرف  آب غیر مجاز در 6 ماهه اول سال جاری در منطقه بادرود خبر داد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار