کد خبر: 1223906
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر نکات جالب توجهی برای پرداختن داشت؛ از دست نخورده ماندن صدر جدول با وجود لرزان شدن پایه‌های استقلال تا تساوی سپاهان مقابل نساجی و شکست سنگین تراکتور در خانه مقابل ذوب‌آهن یا حتی برتری جالب توجه استقلال خوزستان مقابل نفت آبادان که امید بقا را برای این تیم زنده کرد، اما حاشیه‌های پرتعداد مدعیان قهرمانی اجازه دیده شدن نتایج عجیب و غریب هفته را نداد.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: پرواضح بود که با کاهش فاصله تیم اول و دوم جدول به یک امتیاز، رقابت بین دو رقیب دیرینه پایتخت بیش از قبل خواهد شد، اما آنچه در پایان بازی‌های این هفته مشاهده شد، نه رقابت که درگیری‌های بی‌اخلاقانه بود! درگیری‌هایی که شاید اگر تریبون رسانه نبود باید شاهد گلاویز شدن فیزیکی آقایان هم بودیم! هرچند که از خجالت هم درآمدن آقایان در رسانه هم چیزی از گلاویز شدن فیزیکی کم نداشت و به همان اندازه شرم‌آور و تأسفبار بود، چیزی شبیه به قداره‌کشی‌های خیابانی!
بدون شک نتایج عجیب و جالب توجه هفته بیست و سوم چشم دوستداران فوتبال را گرد کرد. نتایجی که جای پرداختن داشت و می‌توانست تا روز‌ها خوراک مطبوعات و رسانه‌ها باشد، خصوصاً که دو تیم مدعی لیگ که اتفاقاً هزینه‌های گزاف هم کرده‌اند برای قهرمانی با ادامه‌دار شدن روند ناکامی‌هایشان از کورس جا ماندند. اما درگیری مجازی خیلی زود همه توجه‌ها را به پرسپولیس و استقلال جلب کرد، به‌خصوص در پی لغزش آبی‌پوشان در هفته بیست و دوم. حالا فاصله رقیب سرخپوش با صدر جدول تنها یک امتیاز است و این امتیاز نمی‌تواند برای نکونام و شاگردانش حاشیه امنیت ایجاد کند. شاید به همین دلیل است که دو تیم دست به تخریب یکدیگر در رسانه‌ها زده‌اند تا با مسموم کردن فضا و بازی‌های حاشیه‌ای به اهدافشان دست یابند. 
 
استقلال، اما در چند جبهه درگیر است و تنها مخاطبش پرسپولیس نیست. اعضای کادر فنی این تیم در جریان بازی با آلومینیوم در اراک بار‌ها و بار‌ها به نشانه اعتراض به وسط زمین یورش بردند، اقدامی که بدون شک پسندیده نیست و می‌تواند جو را علیه این تیم کند. با وجود این نه مهدی هاشمی دست از عادت‌های مداوم خود به اعتراض‌های گسترده به داوری برمی‌دارد و نه نکونام قصد کوتاه آمدن در کنار زمین را دارد و مثل همیشه یک پای ثابت اعتراض‌های شدید‌الحن به داوری است و در پایان هم خیلی شسته و رفته از خجالت همه درآمد، چه رقیب دیرینه خود، پرسپولیس که کیلومتر‌ها آن‌طرف‌تر در تهران بازی داشت، چه جامعه داوری و حتی مسئولان فوتبال. 
بعد از آنکه نکونام داوران را متهم کرد به در آوردن نتیجه بازی برای تیم رقیب (پرسپولیس)، باشگاه استقلال نیز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد اشتباهات داوری تنها به سود یک تیم خاص است: «از ابتدای فصل با وجود تمام طعنه‌های خودی و غیرخودی تلاش کردیم تن به جنجال‌های مرسوم فوتبال ندهیم و تا سرحد امکان از انتشار بیانیه خودداری کنیم، حتی در روز‌هایی که رقبا بین دو نیمه دست به انتشار بیانیه‌ای عجیب می‌زدند یا بعد از کسب برد با گل مشکوک، به بهانه یک خطای پشت محوطه جریمه بیانیه می‌دادند تا داور بازی بعدی را تحت فشار بگذارند. چه پنالتی‌ها که به اشتباه علیه استقلال اعلام شد، چه پنالتی‌های استقلال که سوخت، چه گل آفساید مردودی که خوردیم و چه گل سالمی که به اشتباه آفساید گرفته شد و نمونه آخرش هم همان گل سالم هفته گذشته استقلال بود که عبور توپ از خط دروازه را همه دیدند غیر از داور و کمک‌داور و دو امتیاز تیم به راحتی هدر رفت! به گل آفساید رقیب در بازی امشب و پنالتی سوخته حریفش در همین بازی نگاه کنید؛ چگونه به هواداران خود بگوییم این‌ها جزئی از فوتبال است. متأسفانه بیش از ۷۰‌درصد داوران ما به یک رنگ خاص تعلق‌خاطر دارند.»
 
با وجود این بیانیه کیانوش رحمتی، مربی آبی‌پوشان پایتخت که مدعی است باید از این تیم در بحث داوری‌ها حمایت شود: «آدم صحنه‌های داوری را می‌بیند؛ برای تیم رقیب پنالتی که گرفته نمی‌شود یا گل آفسایدی که زده می‌شود. ما هم باید حمایت شویم، اما تنها هستیم.» از آن طرف، سیدجلال حسینی هم در واکنش به انتقاد‌های مطرح شده از سوی استقلالی‌ها با دلخوری تأکید کرد: «هر کس هر حرفی بخواهد علیه پرسپولیس می‌زند و هیچ‌کس هم برخوردی نمی‌کند.»
البته تارتار هم از حاشیه‌های هفته بیست و سوم بی‌نصیب نماند، خصوصاً که ملوان نتیجه را به سرخپوشان پایتخت واگذار کرده بود و حرف و حدیث‌های زیادی هم در خصوص آفساید بودن گل آل‌کثیر دهان‌به‌دهان می‌چرخید و همین کافی بود تا بسیاری بار دیگر او را بابت باخت به تیم سابقش زیر سؤال ببرند، اما سرمربی ملوان با پاسخی دندان‌شکن، یک‌بار برای همیشه به داستان این سؤال تکراری خاتمه داد: «تیم‌های مدعی مانند استقلال در شش سال گذشته پرسپولیس را شکست نداده‌اند، ولی ما بردیم، با تیم نفت مسجدسلیمان هم بردیم. ما چند بار در همین سال‌های گذشته قهرمانی را از پرسپولیس گرفته‌ایم.».
 
اما پرسپولیس هم در برابر این هجمه‌ها کوتاه نیامد و با بیانیه‌ای تند و تأکید بر اینکه اگر داوری‌ها نبود، صدرنشین نبودید از خجالت استقلال درآمد: «یک داستان تکراری باز هم در حال روی دادن است. باز هم علیه پرسپولیس حرف‌هایی می‌زنند که توهین به شعور جامعه و ارکان فوتبال است و باز از سوی ارکان انضباطی و اخلاقی برخورد نمی‌شود و باز آن‌ها با خاطر آسوده‌تری به این روند ادامه خواهند داد. یک روز برای توجیه ناکامی و روز دیگر از ترس ناکامی. یک روز برای بهره‌مند شدن از امتیازات ویژه و روز دیگر به دنبال فشار به ارکان فوتبال، داوری یا آدم‌های نامرئی. تنها تغییر این است که حالا وسط دعوا‌های خودشان پای پرسپولیس را هم به میان کشیده‌اند. همه این‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که انتظار داشتیم کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال در تمام این سال‌ها جلوی این مسئله را بگیرند و با آن برخورد مناسب و پیشگیرانه داشته باشند، نه اینکه به آن‌ها احساس مصونیت بدهند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار