کد خبر: 1223905
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
فریدون حسن

از وجود تبعیض بین رشته‌های ورزشی در میان مسئولان و تصمیم‌گیرندگان ورزش کشور زیاد نوشته‌ایم، تبعیض‌هایی که تمامی ندارد. تبعیض‌هایی که همین حالا هم صدای اعتراض ورزشکاران المپیکی و مدال‌آور ایران در میادین جهانی و آسیایی را درآورده، اما این فریاد‌ها هیچگاه شنیده نشده است. 
با این حال اتفاقی که شامگاه جمعه رخ داد چیزی ورای تمام تبعیض‌هایی بود که تاکنون دیده یا شنیده بودیم. در اینکه مسئولان صدا و شبکه ۳ بین پخش مسابقه فوتبال نه‌چندان مهم آلومینیوم اراک و استقلال و فینال مسابقات کشتی قهرمانی آسیا، اولی را انتخاب کنند تعجبی نیست، اما ماجرا وقتی تأسفبارتر می‌شود که آن‌ها حتی در لحظات دریافت مدال توسط امیرحسین فیروزپور و امیرحسین زارع و زمان پخش سرود ملی ایران هم حاضر نشدند بازی فوتبال را قطع کنند و در عوض خیلی راحت تصویر سالن کشتی را قطع کردند تا بازی استقلال و آلومینیوم با تمام بی‌اخلاقی‌ها و اوباشگری‌هایش به صورت تمام صفحه پخش شود. 
شامگاه جمعه رسانه ملی سرود ملی را پخش نکرد، حتی پخش تصویر سکوی قهرمانی فیروزپور قطع شد، چون حتماً برای آقایان تلویزیون پخش بازی استقلال و آلومینیوم و هوچی‌گری‌های کنار زمین نیمکت یکی از دو طرف ارجحیت داشت. البته فیروزپور برخلاف زارع این شانس را داشت که زمان کشتی فینالش قبل از شروع مسابقه فوتبال باشد، والا مطمئناً مسابقه او هم پخش نمی‌شد. کشتی زارع هم با تصویر کوچک و از سر اجبار تنها برای این پخش شد که به هر حال او قهرمان سنگین‌وزن جهان است و نمی‌شد رقابتش پخش نشود. 
اما در عین ناباوری چند دقیقه بعد این اتفاق تکرار شد؛ وقتی امیرحسین زارع برای دریافت مدال طلا روی سکو رفت باز هم فوتبال و پخش مستقیم آن واجب‌تر بود و درست در لحظه‌ای که قهرمان سنگین‌وزن کشتی آزاد جهان دستش را به علامت احترام به سرود ملی روی سینه‌اش گذاشت، تصویر کاملاً قطع و بازی فوتبال تمام صفحه پخش شد. 
در اینکه این مسئله یک تبعیض آشکار و بی‌احترامی به ورزش اول کشور و مدال‌آوران است، هیچ شکی نیست، اما جدای از این‌ها باید تأسف خورد به حال رسانه ملی که پخش زنده اوباشگری فوتبال را به پخش سرود ملی، آن هم در یک میدان بین‌المللی ترجیح می‌دهد. باید تأسف خورد که این بی‌احترامی به سرود ملی و پرچم ایران و افتخارآفرینانی که باعث سربلندی و افتخار ایران هستند در حالی رخ می‌دهد که همین مدال‌آوران باید چند ماه دیگر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به میدان بروند، جایی که فوتبالی‌جماعت اصلاً درکی از آن ندارد. 
شامگاه جمعه صداوسیما پازل تبعیض‌ها را کامل کرد؛ سکوی قهرمانی و سرود ملی پخش نشد، چون پخش مستقیم یک بازی لیگ و عربده‌کشی فوتبالی‌ها واجب‌تر بود، درست مانند اتفاقی که در مجموعه ورزشی آزادی برای رشته‌های المپیکی و مدال‌آور رخ می‌دهد، یعنی زمانی که استقلال و پرسپولیس و تیم ملی فوتبال بازی دارند بقیه باید کارشان را تعطیل کنند، چون آب و برق قطع می‌شود. چون فوتبال شکست‌خورده و بی‌اخلاق از همه چیز مهم‌تر است، حتی از سرود ملی و پرچم کشورمان، حتی از سکوی قهرمانی آسیا و افتخار‌آفرینی برای ایران.

برچسب ها: کشتی آزاد ، المپیک ، رسانه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار