کد خبر: 1216948
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
مدیرعامل شرکت عمران  شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران  خبرداد 
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران از تایید نهایی ۷۰۰ متقاضی در قالب اجرای قانون  جوانی جمعیت در شهر امیرکبیر خبر داد.

مسأله جمعیت از دیرباز به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در بین کشورهای جوان مورد توجه بوده و ترکیب جمعیتی یک کشور بر روند پیشرفت اقتصادی و اجتماعی آن موثر است. قانون حمایت از جوانی جمعیت که با نام قانون جوانی جمعیت شناخته می‌شود، قانونی است که بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی کشور، در کمیسیون مربوطه مورد تصویب واقع شده است. این قانون از جمله قوانینی است که با هدف اصلاح ترکیب هرم جمعیتی کشور تدوین شده است. در راستای اجرای این قانون در شهر جدید امیرکبیرنیز اقدامات خوبی انجام شده است و مورد استقبال  خانواده های واجد شرایط قرار گرفته است.

سعید میرزایی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران در نشست مطبوعاتی باخبرنگاران  اظهار کرد: طرح جوانی جمعیت از جمله طرح‌های مورد تأکید ریاست جمهور و مقام معظم رهبری که مسئولیت اجرای آن در استان برعهده شهرهای جدید است. در قانون جدید اهدای زمین 200 متر به این طرح جوانی جمعیت اختصاص داده شده است، تاکنون 700 متقاضی جوانی جمعیت در شهر امیرکبیر وجود دارد که تأیید نهایی شدند و در انتظار تخصیص زمین هستند. طرح تفصیلی حد تفکیک زمین‌ها 300 متر است و متقاضی باید مازاد 200 متر را به قیمت روز و کارشناسی به حساب دولت واریز کند. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران تصریح کرد: امسال 97 قطعه زمین در سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شد و مجدد فراخوان 166 قطعه زمین اعلام شد مبنی بر اینکه متقاضیانی که توانی پرداخت 100 متر مازاد را دارند تقاضای خود را ثبت و مابه  تفاوت قیمت را واریز کردند و مابقی زمین به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.  

میرزایی عنوان کرد: بسیاری از متقاضیان طرح جوانی جمعیت توان پرداخت مابه التفاوت مازاد بر200 متر را نداشتند در این راستا طرح آماده‌سازی محله 5 شهر جدید امیرکبیر طرح تغییر کرد و  300 قطعه از اراضی 300 متری به زمین‌های 200 متر کاهش پیدا کرد تا متقاضی هزینه‌ای بابت مازاد پرداخت نکند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرانه‌ها باید در محله‌ها مورد نظر قرار گیرد در محله 5 حدود 900 قطعه برای اهدای به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در حال آماده‌سازی است که با بنیاد مسکن قراردادی برای آماده‌سازی زمین‌ها منعقد شده است، قرار بر این بود که آماده‌سازی محله 5 به صورت 100 درصد در دهه فجر انجام شود در حالی که متأسفانه تاکنون 10 درصد پیشرفت داشته است که تقاضا داریم سرعت آماده سازی افزایش پیدا کند. 

میرزایی تصریح کرد: تاکنون قرارداد ساخت 3هزار و 200 واحد در شهر جدید امیرکبیر منعقد شده است، ما در شهرهای جدید تنها متولی ساخت مسکن نیستم، بلکه متولی ساخت شهر هستیم و باید در شهر خدمات روبنایی، زیربنایی، مدرسه‌سازی، پارک‌سازی و غیره دیده شود که پول فروش زمین‌ها به این امر اختصاص پیدا می‌کند، بنا شد طرح معماری و ساخت مدرسه در امیرکبیر رقم بخورد که تا یک تا دو ماه آینده مناقصه این طرح برگزار می‌شود، عملیات اجرایی ساخت پارک در بهار سال آینده انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: با توجه به کمبود آب نیز خط انتقال پساب به منبع 500 متر مکعبی از دیگر برنامه‌های شهر جدید است که از بهار آینده این طرح عملیاتی می‌شود و پساب تصفیه‌خانه برای فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 وی ادامه داد:جداسازی آب شرب از آب خاکستری در دستور کار قرار دارد و بنا داریم از ابتدا شهر هوشمند بسازیم. همچنین اجرای فیبر نوری در شهر جدید مهاجران با جدیت دنبال می‌شود و تا دو ماه آینده قرارداد آن منعقد می‌شود.  

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران اضافه کرد: آماده سازی 98 هکتار در محله یک شهر مهاجران به صورت 100 درصد انجام شده است. همچنین قرارداد ساخت 3 هزار و 800 منعقد شد و تا پایان هفته آینده قرارداد 1500 واحد دیگر در شهر مهاجران منعقد می‌شود تا تعهد ساخت 5 هزار واحد در شهر مهاجران به صورت 100 درصد انجام شود. 

میرزایی گفت: به منظور استفاده از قطار بین شهری و سهولت در جابجایی ساکنان شهر جدید امیرکبیر این طرح‌های متعدد با مشاوران بسته شده که طراحی قطار بین شهری انجام و اکنون نامه به راه آهن کشور ارسال شده تا این طرح به شرکت تحول، و اجرای آن آغاز شود.

وی هزینه اجرای طرح قطار شهری را به صورت ۵۰ درصد برای شرکت و ۵۰ درصد دیگر برعهده راه آهن کشور عنوان کرد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار