کد خبر: 1214273
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
زارع

تجربه های موفق نورپردازی در کشورهای پیشرفته نشان می دهد ، امنیت و سلامت عبور و مرور نیاز به مهندسی دارد و یکی از ملزومات اولیه نورپردازی بوده و سپس به درجه های بالاتر چون اصول زیبایی شناختی ، آرامش روح و روان مردم منطقه و عوامل جذب گردشگر و بازگشت سرمایه و حفظ محیط زیست باید فکر کرد.

مدیریت شهری محمدیه از زمان حضور اعضای شورای اسلامی شهر در دوره ششم و محمد پیری به عنوان شهردار تلاش نموده تا با نورپردازی های متعدد شهری بتواند سبک زندگی اقشار مختلف را سازگار با محیط نموده و تجربه‌ای دلپذیر از شهر را برای شهروندان به ارمغان بیاورند.

کودکان و نوجوانان، زنان، معلولان حرکتی و ... تعدادی از گروه‌هایی هستند که ممکن است در شهر در معرض خطرهایی باشند، پس لازم است شرایطی در شهر فراهم شود تا این گروه‌ها نیز با آرامش بیشتری بتوانند در سطح شهر در هر ساعت از شبانه‌روز، بدون آنکه آسیبی متوجهشان شود تردد کنند.

یکی از نقاط اهمیت روشنایی شهری در این است که تا حدی امنیت فضای عبور و مرور را تامین می‌کند. وجود انواع چراغ‌ محوطه‌ ، چراغ پارکی و المان های نوری در معابر و خیابان ها باعث کم شدن احتمال جرائم خیابانی می‌شود. 

به همین دلیل هم هست که وجود چراغ‌ حتی در کوچه‌های فرعی نیز اهمیت بسیاری دارد، همچنین وجود نور در کوچه‌ها و خیابان‌ها باعث می‌شود دوربین‌های مداربسته در ثبت و ضبط اتفاقات خصوصا در طول شب، دقیق‌تر عمل کنند.

امروزه با نورپردازی های شبانه و نصب المان های نوری در محمدیه علاوه بر ارتقای کیفیت زیبایی شاهد ارتقای امنیت برای شهروندان خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار