کد خبر: 1209724
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
سرپرست معاونت بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی 
سرپرست معاونت بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۵۵۰ هزار نفر از مردم این استان در پویش ملی سلامت با هدف شناسایی و مراقبت از بیماران پُرفشارخون و دیابت شرکت کردند.

دکتر «اردلان زیلابی» سرپرست معاونت بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی   افزود: در این پویش تاکنون پنج هزار بیمار مبتلا به فشارخون و سه‌هزار نفر مبتلا به دیابت شناسایی شدند.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت استان مرکزی تاکنون در این پویش شرکت کردند و امید است تا پایان دی‌ماه جاری، تمامی جمعیت بالای ۱۸ سال در این پویش شرکت کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: ۱۰۰ درصد جمعیت هدف در چهار شهر استان مرکزی و ۹۵ درصد جمعیت در بیشتر شهرهای استان در این پویش مشارکت کردند.

دکتر زیلابی افزود: پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان آغاز شده و تا پایان دی‌ماه جاری ادامه دارد و جمعیت بالای ۱۸ سال از نظر پرفشاری خون و دیابت ارزیابی و غربالگری می‌شوند.

وی بیان کرد: دلیل اجرای این پویش نیز این است که یک چهارم افراد مبتلا به دیابت و ۴۰ درصد افرادی که پرفشاری خون دارند، از بیماری خود بی‌اطلاع‌ هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: هدف اصلی «پویش ملی سلامت» شناسایی زودرس این افراد، ارتقای سواد سلامت و کاهش عوارض ناشی از این ۲ بیماری است.

دکتر زیلابی افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت در این پویش شرکت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار