کد خبر: 1207470
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی:
برای کارگزاران انتخابات ۱۴۰۴ (ریاست جمهوری) از معبر ۱۴۰۲ (مجلس شورای اسلامی) می‌گذرد، لذا درصدد تشکیل اقلیت نیرومند در مجلس دوازدهم هستیم

جوان آنلاین: نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران راهبرد این جبهه را حضور پرشور خود در انتخابات یازدهم اسفند دانست و در خصوص حزب متبوع خود گفت: «برای کارگزاران انتخابات ۱۴۰۴ (ریاست جمهوری) از معبر ۱۴۰۲ (مجلس شورای اسلامی) می‌گذرد، لذا درصدد تشکیل اقلیت نیرومند در مجلس دوازدهم هستیم.»
به گزارش ایرنا حسین مرعشی روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها، راه‌حل مسائل کشور را قهر از سیاست و تن‌دادن به راهکار‌های انقلابی و آوردن مردم به خیابان ندانست و تصریح کرد با اعتقاد به اصلاحات می‌توان مسائل کشور را حل کرد تا بتوانیم با اتکا به اندوخته‌های تجربی کشور از مشکلات عبور کنیم.
مرعشی در پاسخ به پرسشی درباره ائتلاف این حزب با گروه‌های دیگر گفت: «در زمینه ائتلاف منتظر دو مسئله هستیم؛ اول اعلام صلاحیت کاندیدا‌ها که بیش از ۹۵ درصد قطعی است یعنی وقتی در هیئت‌های اجرایی تأیید شده‌اند و با احتمال بالا در شورای نگهبان هم تأیید خواهند شد و روی این تأیید می‌توان حساب کرد، اما تا این نتیجه به دست نیاید نمی‌توانیم درباره ائتلاف سخن بگوییم. موضوع دوم هم جبهه اصلاحات است و در این جبهه بحث‌های مربوط به مشارکت آغاز شده است. ما منتظریم که نتیجه تأیید صلاحیت‌ها بیاید و تمام ۱۸۰ نفری که از کل جبهه اصلاحات در کل حوزه‌های انتخابیه کشور ثبت نام کرده‌اند وضعیت تأییدشان مشخص شود آن زمان می‌توانیم در مورد ائتلاف سخن بگوییم.»
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد که درباره بحث‌های شکل‌گرفته در این جبهه تاکنون تحریم انتخابات رأی نیاورده و مشارکت بدون قید و شرط هم طرفدار ندارد و مشارکت مشروط در دستور کار است و ما از این ایده دفاع می‌کنیم. مشارکت گسترده و ارائه لیست به وجود کاندیدا‌های مورد تأیید در حوزه‌های انتخابیه بستگی دارد تا بتوانیم مسئولیت آن‌ها را بپذیریم.
مرعشی درباره کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۴ هم گفت: «این سخن دقیق نیست و هنوز تصمیمی گرفته نشده است و از نظر کارگزاران انتخابات ۱۴۰۴ از معبر ۱۴۰۲ می‌گذرد. موفقیت در عبور از این معبر برای اصلاحات، فرصت ایجاد اقلیت نیرومند در مجلس است، چون تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب ثبت‌نام نکرده‌اند و ما تنها درصدد تشکیل این اقلیت نیرومند هستیم». دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به نحوه پاسخگویی در قبال حمایت از نامزدی خاص توضیح داد: کاندیدا‌هایی معرفی خواهیم کرد که مسئولیت آن‌ها را در مجلس در قبال مردم بپذیریم و اگر نتوانیم از آن کاندیدا حمایت نخواهیم کرد. دبیرکل حزب کارگزاران درباره گمانه‌زنی‌ها درباره سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات هم گفت: «هنوز درباره سرلیستی آقای نوبخت به نتیجه نرسیدیم و اگر امکان این وجود داشت که پیش‌ثبت‌نام تکرار شود، می‌توانستیم سرلیست کارگزاران را به جای حزب اعتدال و توسعه از حزب خود انتخاب کنیم.» مرعشی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر هیچ‌یک از گزینه‌های کارگزاران تأیید صلاحیت نشود، به عنوان دبیرکل چه خواهید کرد، گفت: «من یک حوزه پیدا کرده و رأی خواهم داد، اما با این یک رأی اتفاقی نخواهد افتاد.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
0
0
متاسفم. که چی آخه؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار