کد خبر: 1206882
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی
 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ۲۴ نقطه این استان مسجد ندارند که باید تدابیر لازم برای ساخت این فضای معنوی اندیشیده شود.

 آیت‌الله« قربانعلی دری‌ نجف‌آبادی»در ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: اکنون برخی شهرک‌های استان فاقد مسجد هستند که باید در برنامه‌ریزی شهری در این شهرک‌ها، ساخت مسجد در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه اراک گفت: در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن اراک باید ساخت مسجد پیش‌بینی شود و برای این مهم می‌توان از ظرفیت زمین حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ساخت مسجد در برخی مناطق مانند شهرک‌ها با اولویت دیده شود و همزمان با ساخت و ساز واحدهای مسکونی، ساخت مسجد در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مسجد محوری و محله محوری در ساخت و سازهای شهری و روستایی باید مورد اهتمام مسوولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: مهمتر از ساخت مسجد، تربیت و آموزش دینی برای اقامه نماز بین همه آحاد جامعه است و باید امام جماعت در مساجد نیز پیش بینی شود.

امام جمعه اراک گفت: باید اقامه نماز در مراکز آموزشی، اداری و درمانی در اولویت اول قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: برای اعزام امام جماعت در مساجد استان باید تدبیر شود زیرا با وجود ساخت و هزینه فراوان در مساجد، این اماکن از داشتن امام جماعت محروم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ترور شهید موسوی ادامه داد: نباید در سوریه و راسک سرگرم بود و غفلت کرد تا سربازان جمهوری اسلامی را ایادی استکبار به شهادت برسانند زیرا رژیم صهیونسیتی جنایت و خیانت خلق می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار