کد خبر: 1205518
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
به زودی
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت : طرح ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی و همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه خانه فاضلاب شهر در دستور کار این شرکت قرار گرفته و تا کنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون به طور آزمایشی در مدار بهره برداری قرار گرفته است .
حشمت اله عباسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت:تاکنون برای طرح فاز ۲ تصفیه خانه فاضلاب خمین 650 میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن 350 میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.
 
مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: تصفیه‌ خانه فاضلاب شهر خمین در ابتدا برای جمعیت ۴۳ هزار نفری این شهر و با ظرفیت ۷ هزار و ۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز ایجاد شد که قرار است به 14 هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز برای جمعیتی بیش از 85 هزار نفر ارتقا یابد.
 
حشمت اله عباسی با بیان اینکه اولویت وزارت نیرو تامین آب شُرب برای استفاده مردم و استفاده از پساب فاضلاب برای صنایع است اظهار داشت : شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی آمادگی کامل برای تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی خمین از پساب فاضلاب را دارد و این نیازمند همکاری صنایع این شهرک می باشد.
 
وی افزود: با برنامه ريزي مناسب ميتوانيم زمينه استفاده از پساب و جايگزيني آن به جاي آب خام را در حوزه هاي مختلف استان فراهم آوريم. گفتنی ست فرآیند تصفیه فاضلاب در مدول دوم تصفیه خانه خمین از نوع برکه تثبیت به همراه فیلتر سنگی می باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار