کد خبر: 1202248
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرداد
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفت پایگاه در یکسال گذشته به اورژانس هوایی استان مرکزی اضافه شد.

دکتر«علیرضا امانی» افزود: با اضافه شدن این هفت پایگاه هم اکنون ۱۲ پایگاه هوایی در استان برای ارایه خدمات به مردم فراهم است.

وی با بیان اینکه، بزرگترین پایگاه اورژانس هوایی در کشور متعلق به استان مرکزی است، ادامه داد: پایگاه اورژانس هوایی استان به عنوان، اورژانس هوایی برتر نیز شناخته شده و بیشترین خدمت رسانی و پرواز را در کشور دارد.

امانی افزود: سال گذشته ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس استان مرکزی اضافه شد که در ورودی‌ شهرهای دلیجان و توره مستقر شده و در حال حاضر چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان مرکزی خدمت رسانی می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعمیرگاه متمرکز آمبولانس در استان راه‌اندازی شده و مخزن دپو سوخت ۳۰ هزار لیتری در استان پیش بینی شده تا در مواقع بحران دیگر نیازی به سوختگیری آمبولانس‌ها در سطح شهر نباشند.

امانی به بزرگترین بیمارستان تروما سطح غرب کشور اشاره و تصریح کرد: پس از سالها نیمه کاره بودن و در مقطعی متوقف بودن این طرح بزرگ، این طرح امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: اکنون تمامی اتاق‌های عمل جراحی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک فعال شدند و بار زیادی از دوش مرکز استان برداشته شده و حداقل عمل‌های اولیه در شهرستان انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: انبار استراتژیک دارویی مناسب در حال ساخت است، اما برای تامین دارو با وجود اینکه دارو در استان تولید می‌شود، مشکلاتی وجود دارد و نیاز به حمایت و همراهی مسئولین کشور برای استقرار نمایندگی شرکت‌های دارویی بیشتری در استان مرکزی است.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه به مردم ارایه خدمت دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار