کد خبر: 1200188
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در سال آینده به مرجع بورس صنعتی کشور تبدیل خواهد شد و شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود که به اشتغال کشور هم کمک خواهد شد.
زارع

به گزارش زارع خبرنگار فرهنگی از قزوین؛ سید علی قاسم زاده در مراسم رویداد رسانه ای ۲۴ ساعت جام رسانه امید مخصوص فعالان رسانه استان قزوین که روز پنجشنبه در سالن همپا دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز شده، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه و نقش موثر رسانه ها در این عرضه اظهار کرد: مهم‌ترین پیشرفت هر جامعه، پیشرفت علم و فناوری است و دانشگاه ها بزرگترین مظهر اقتدار، فرهیختگی و فرزانگی جامعه هستند وجود دانشگاه بین‌المللی امام(ره) هم برای مردم استان قزوین مایه مباهات و افتخار است .

علی قاسم زاده در این نشست اظهارداشت: در مقایسه جایگاه علمی کشور در قبل و بعد از انقلاب شاهد پیشرفت های علمی هستیم. پیشرفت در حوزه علم و فناوری مهمترین شاخصه نظام است و امروز مرجعیت علمی را از آن خود کرده و اقتدار علمی را که نشانه فرهیختگی آن جامعه است را با کمک دانشجویان جوان بدست آورده ایم.

قاسم زاده در ادامه افزود: دانشگاه بین المللی (ره)به عنوان یک دانشگاه جامع در کشور در دولت گذشته بسیار سرکوب شده بود وبه یک دانشگاه محلی و بومی تبدیل شده بود و خبری از تحول در ان دیده نمی شد لذا یکی از دغدغه های ما این بود که مرجعیت دانشگاه احیا شود و اثر بخش باشد.

قاسم زاده بیان کرد: در گذشته حدود سه سال مطالبات هیأت علمی پرداخت نشده بود و بخشی از واحدها در حال تعطیلی بود که با ایجاد، تحول خوشبختانه محورهای توسعه دانشگاه جدی گرفته شد.

وی افزود: احیای خدمات تعطیل شده در دستور کار قرار گرفت و برای اولین بار در سال قبل ۱۰۴ درصد تخصیص بودجه گرفتیم و بدهی ها پرداخت شد. در این دو سال یک انقلاب علمی شکل گرفت و در این دولت حدود ۲۰ برابر دولت های گذشته کار شد و این اقدام ها در شرایطی انجام شد که دسترسی به منابع سخت بود و پول نفت را با دشواری می گرفتیم و تحریم ها حلقه های خود را تنگتر کرده بود و بدهی های دولت بیش از حد شده و در واقع دو تا سه سال دولت را پیش فروش کرده بودند و کار دولت سیزدهم سخت بود.

    درادامه تصریح کرد: در این دو سال شاهد تحول شدیم و یک تیم جهادی وارد کار شدند و کاری انقلابی را آغاز کردند و تلاش شد جایگاه دانشگاه در عرصه جهانی آن احیا شود.

دریافت رتبه سه دانشگاه جامع برتر کشور

قاسم زاده گفت : از افتخارات جدید دانشگاه دو افتخار بزرگ نصیب ما شد و در رتبه بندی تایمز هم قرار گرفتیم در حالی که در گذشته رتبه ۱۳۴ در آسیا بودیم که با تلاش تیم جهادی درآخرین رتبه بندی توانستیم در رده سومین دانشگاههای جامع و نهمین دانشگاههای سراسر کشور قرار گیریم.در گذشته رتبه بتدی تایمز خوداظهاری بود اما امروز راستی آزمایی می شود و با این افتخار دانشگاه یک انقلاب را شاهد بود.

قاسم زاده اظهارداشت: در رتبه بندی شانگهای هم قبلا یک رشته رتبه داشتیم و اخیرا سلسله رشته های عمرانی دانشگاه صاحب رتبه شد که افتخارات دانشگاه را تکمیل کرد. اعتبار رتبه های جهانی برای ما اهمیت دارد و اگر در سطوح جهانی نباشیم از لیست دانشگاههای معتبر خارج می شدیم و امروز در ردیف دانشگاههای بورسیه نیز قرار گرفته ایم.

قاسم زاده بیان کرد: ماموریت ما در حوزه بین المللی باید کسب جایگاه جهانی باشد و امروز این مسیر آغاز شده اما حتما باید اعتبارات مستقلی داشته باشیم و با نگاه ملی به آن توجه شود.

وی افزود: برای ارتقای دانشگاه در سطوح جهانی به اعتبارات ملی نیازمندیم و دراین راستا به دنبال ایجاد شعب جدید در کشورهای لبنان و مصر هستیم تا دانشگاه را در معرض قضاوت جهانی هم قرار دهیم.

وی بیان کرد: باید اعتقاد مسئولان کشور به دانشگاه بعنوان یک برند نظام آموزشی و علم و فناوری جدی باشد تا بعنوان یک نهاد اثرگذار بتواند مرجعیت خود را کسب کند.

قاسم زاده افزود: دانشگاه بین المللی امروز به یک محیط زنده و پویا و امید بخش تبدیل شده و موجب تقویت امید در دانشجویان ایرانی و خارجی شده است ونسل های جدید به این دانشگاه امیدوار شده اند.

#پیشرفت قزوین 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار