کد خبر: 1197021
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
مدير مخابرات منطقه استان مركزي خبرداد
مدير مخابرات منطقه استان مركزي گفت:در راستای توسعه شبکه فیبر رسانی به منازل و شبکه ملی اطلاعات ۲۶۵ کیلومتر در ۲۲ شهر در سال جاری انجام شده که امید است تا پایان سال به ۴۰۰ کیلومتر برسد .

عليرضا لطفي مدير مخابرات منطقه مرکزی استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه بيان كرد:حدود ۵۰۰ نقطه در این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل است و پیش‌بینی شده تا پایان سال به ۶۵۰ نقطه برسد.

 لطفی  افزود: در صورت تحقق این مهم، ۵۰ درصد عملکرد در سال جاری محقق می‌شود و ۵۰ درصد مربوط به عملکرد سال‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه، دولت اهتمام ویژه‌ای به توسعه شبکه اطلاعات ملی دارد، گفت: قصد است اطلاعات ذی قیمت از بستر شبکه مستقل اطلاعات برای ایمنی و امنیت اطلاعات صورت گیرد و از شبکه اینترنت انجام نشود.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی ادامه داد: تکنولوژی فیبر نوری ۲۰ سال است که در کشور و استان مرکزی استفاده می‌شود که تاکنون حجم خوبی از کابل‌های فیبرنوری در جامعه و این استان ایجاد شده است.

لطفی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ایجاد ۲۰ میلیون پورت نوری در کشور هذفگذاری شده که سرعتی شتابنده‌ای در توسعه فیبر ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: چهار هزار و ۷۳۲ کیلومتر فیبر نوری در استان مرکزی وجود دارد که یک‌هزار و ۲۴۲ کیلومتر آن شهری است و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر در ۲۵۹ روستا ایجاد شده که کاربرد آن در روستاها برای انتقال اطلاعات و سرویس خانگی نیست.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی با بیان اینکه، یک‌هزار و ۹۰ کیلومتر فیبر بین راهی نیز در استان مرکزی وجود دارد، عنوان کرد: پتانسیل بسیار زیادی در استان در این راستا وجود دارد که جزو دارایی‌های نظام و مخابرات است.

لطفی تصریح کرد: ۶۰۴ هزار تلفن ثابت در استان مرکزی وجود دارد که ۶۰۴ هزار خط آن در ۱۴ شهر دارای فیبر است.

وی گفت: مشترکان دیتا در استان مرکزی، ۱۵۲ هزار مشترک است که از این تعداد، سه هزار و ۳۴۳ مورد به شکل اف تی تی اچ است.

وی اضافه کرد: به طور متوسط هر یک کیلومتر فیبر نوری چهار تا چهار و نیم میلیارد ریال هزینه دارد و تاکنون در شهر اراک ۶۰۰ کیلومتر فیبر ایجاد شده است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی خاطرنشان کرد: بیشترین بدهکاران به مخابرات این استان دستگاه‌های دولتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار