کد خبر: 1151417
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین از برگزاری ۲۵۰ برنامه از جمله برپایی نمایشگاه ادوات نظامی و یادواره شهید صیاد شیرازی با هدف گرامیداشت هفته ارتش در استان خبر داد.
زارع

 

امیر سرتیپ‌دوم حسین محمدشفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین که به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به فلسفه نام گذاری روز ارتش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار آن خیلی از مخالفین دنبال انحلال ارتش بودند یا قصد داشتند ارتش فداییان خلق را مستقر کنند.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی با تیزبینی و درایتی که داشتند در عصر روز ۲۸ فروردین در بیانه ای روز چهارشنبه ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کرده و فرمودند "ارتش محترم در این روز‏‎ ‎‏در شهرستان های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ‏‎ ‎‏مرزهای کشور اعلام نمایند."

امیر سرتیپ‌دوم شفیعی با بیان اینکه این اقدام امام (ره) مهر تاییدی برای حفظ استقلال و تمامیت ارزی ایران بود،تصریح کرد: هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران از بیست و یکم فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی به مدت یک هفته آغاز می شود و با انجام یک رژه حماسی پایان می یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های این هفته گفت: همزمان با آغاز هفته یادواره شهید صیاد شیرازی با حضور مقامات ارشد به همراه رونمایی از ۲ کتاب برگزار خواهد شد و همچنین یادواره ۲ هزار و ۹۵۰ شهید لشکر ۱۶ زرهی نیز در این هفته برگزار می شود.

امیر سرتیپ‌دوم شفیعی اظهار کرد: نمایشگاه ادوات نظامی و تجهیزات نیروی زمینی در لشکر ۱۶ زرهی از روز بیست و یکم فروردین به صورت روزانه دایر می شود و بازدید از آن در ساعات ۹:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و ۱۵ و ۳۰ تا ۱۸ و ۳۰ برای عموم شهروندان آزاد خواهد بود.

وی همچنین گفت: در این نمایشگاه تعدادی از پهپادهای ساخت داخل که قبلاً از آن رونمایی شده نیز به معرض نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حضور و سخنرانی در راهپیمایی روز قدس در قزوین و شهرستان ها، برگزاری ضیافت افطاری، ارائه خدمات درمانی توسط کادر درمانی بیمارستان۵۲۳ ارتش شهر قزوین در مناطق محروم و روستاها، نورافشانی در شب بیست و نهم فروردین و برگزاری مراسم ویژه شب قدر بخشی از برنامه های لشکر ۱۶ زرهی در این هفته به شمار می رود.

استقرار نیروهای لشکر ۱۶ زرهی قزوین در نقاط صفر مرزی

این مسوول ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: آسایش، آرامش و آن چیزی که در اختیار داریم بزرگترین سرمایه ماست و آن را برای آسایش و امنیت مردم هزینه می کنیم تا بدون دغدغه زندگی کنند.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین با اشاره به اقدامات این لشکر عنوان کرد: نیروی زمینی لشکر ۲۶ زرهی و تیپ های تابعه از سه سال گذشته در جهت تامین امنیت مرزها در نقاط صفر مرزی شمال کشور مستقر شده است.

امیر سرتیپ‌دوم شفیعی خبر داد: حفاظت از مرزهای کشور، دستگیری عوامل نفوذی دشمن، کشف سلاح و مهمات، کشف اقلام قاچاق، مشروبات، احشام از دستاوردهای حضور شبانه روزی نیروهای ما در این مناطق به شمار می رود.

وی همچنین گفت:با درایت و آینده نگری فرمانده نیروی زمینی سه اصل مهم ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری در نیروی زمینی ارتش نهادینه شده است.

فرمانده ارشد آجا در استان‌های قزوین و زنجان اظهار کرد: طرح لبیک یا خامنه ای و طرح های ۳۱ گانه در راستای ارتقا معیشت کارکنان ، آمادگی رزمی نیروی زمینی، ارتقای منزلت اجتماعی و افزایش امید به آینده در حال اجرا می باشد.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین اضافه کرد: در طرح لبیک اصلی و در لبیک اول که با هدف تغییر و تحول در هویت و ماهیت نزاجا اجرا شده از این پس هیچ نیروی زمینی پیاده محض نخواهیم داشت و همه نیروها به تجهیزات روز دفاعی مجهز می شوند.

امیر سرتیپ‌ دوم شفیعی با اشاره به طرح لبیک دوم گفت: این طرح با هدف جایگزین کردن تسلیحات به روز با قدیمی در نیروی زمینی و در راستای دور زنی، دقیق زنی، هوشمند زنی و قابلیت شبکه بودن تیراندازی به اهداف دشمن اجرا شده و هدف ما این است که در جهت صرفه جویی در تسلیحات برای هر هدف یک گلوله شلیک کنیم.

وی اضافه کرد: در طرح لبیک سوم نیز نزاجا با هدف زدودن کهنگی از چهره پادگان‌ها، خانه های سازمانی و مراکز درمانی نسبت به نوسازی و زیباسازی این بناها اقدام خواهد کرد.

حضور تیم ورزشی لشگر ۱۶زرهی در مسابقات جهانی

امیر سرتیپ‌دوم شفیعی با اشاره به اقدامات ورزشی صورت گرفته در لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: تیم وزنه برداری لشکر ۱۶ زرهی با شکست حریفان قدرتمند خود در مسابقات کشوری، بعد از ماه مبارک رمضان در مسابقات جهانی حضور خواهد داشت.

فرمانده ارشد آجا در استان‌های قزوین و زنجان با بیان اینکه بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی در سطح کشور برای کارکنان خدوم ارتش ساخته شده یا در حال احداث است است گفت: در حال حاضر بیش از 2هزار واحد مسکونی ویژه کارکنان ارتش در استان قزوین وجود دارد که ۷۷۳ واحد از آنها در شهر قزوین واقع شده است.

وی همچنین گفت: ۱۲۰ واحد مسکونی شخصی نیز در راستای تامین مسکن کارکنان لشکر ۱۶ زرهی و تیپ های تابعه در منطقه احداث خواهد شد.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، فرماندهی فراجا، بسیج و آحاد مردم در تمامی صحنه ها حضور فعالی داشته و در دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۹۵۰ شهید، یک هزار و ۲۰۶ جانباز و یک هزار و ۵۸۵ آزاده تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر جابجایی لشکر ۱۶ زرهی از موقعیت کنونی گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تغییر مکان لشکر ۱۶ زرهی نداریم.

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت در راستای تامین آسایش و آرامش مردم و تل گره ترافیکی در بلوار شهید چگینی تنها بخشی از لشکر جهت تعریض این کمربندی در حال تغییر کاربری می باشد و همچنین در این منطقه برای خانه دار شدن تعدادی از کارکنان واحدهای مسکونی احداث خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار