کد خبر: 1098930
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
سامانه بارشی مونسون همچنان در استان‌های مختلف کشور فعال بوده و سبب بروز سیل، فوتی و ایجاد خسارت شده است. در این گزارش آخرین جزییات از سیل و بارش‌ها در کشور را می‌خوانید.

سرویس جامعه جوان آنلاین: در آخرین جمعه تیرماه، خبر جان‌باختن تعدادی از هموطنان به علت سیلابی شدن و طغیان رودخانه در شهرستان استهبان استان فارس، بسیار تلخ بود؛ روز جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ در استان فارس ۲۲ نفر از گردشگران که در حاشیه رودخانه رودبال مشغول استراحت و تفریح بودند، جانشان را براثر طغیان رودخانه دست دادند. پس از این اتفاق، سیلاب‌های امام‌زاده داوود، زرین‌دشت فیروزکوه، طالقان و کن هم در روز‌های اخیر متأسفانه موجب جان باختن بیش از ۶۰ نفر از هموطنان کشور شد.

در ادامه گزارش لحظه به لحظه از اخبار سیل و بارش‌ها در کشور و خسارات ناشی از آن را می‌خوانید.

۶۹ جان باخته، ۴۵ نفر مفقود و ۴۱ مصدوم در سیلاب‌های اخیر
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۳:۱۶

تعداد فوتی، مفقودی و مصدومین سیلاب‌های اخیر کشور بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به شرح زیر است:

در استان تهران از روز چهارشنبه هفته گذشته ما شاهد ۳۲ فوتی، ۲۳ مفقودی و ۱۵ مصدوم انتقالی بوده‌ایم.در استان چهار محال و بختیاری خوشبختانه فوتی و مصدوم انتقالی نداشتیم و تنها یک نفر مفقودی داشته‌ایم،در سمنان نیز وضعیت فوتی‌ها به همین شرح است، اما شاهد ۲ مفقودی و یک مصدوم بوده‌ایم.

همچنین در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان به ترتیب شاهد ۵ فوتی و یک مصدوم انتقالی و سه فوتی و یک مصدوم بوده‌ایم.در استان لرستان نیز تنها ۵ فوتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سیلاب‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

در مازندران ۶ نفر در اثر سیل جان باختند و ۱۲ نفر مفقود و ۴ نفر دیگر مصدوم شده‌اند.در استان مرکزی تنها سه فوتی و ۴ مصدوم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد بوده‌ایم.در هرمزگان هم تنها ۲ مصدوم داشته‌ایم.

در یزد شاهد ۵ فوتی از سیلاب‌ و ۴ مفقودی بوده‌ایم که بر اساس گزارش مدیریت بحران استان از ۷ فوتی، تنها ۵ نفر مورد تایید پزشکان قانونی قرار گرفته است.

همچنین در خراسان رضوی ۷ جان‌باخته سیلاب اخیر داشته‌ایم، سه تن نیز از شهروندان مفقود و سه تن دیگر مصدوم شده‌اند که بر همین اساس از ۷ فوتی این استان یک نفر ایرانی و ۶ نفر از تبعه کشور عراق است و سه نفر نیز مفقودی و سه تن دیگر از مصدومان نیز تبعه کشور عراق هستند.

در خوزستان ما شاهد جان باختن سه تن از هموطنان بوده‌ایم و ۷ تن دیگر نیز مصدوم شده‌اند که گفته می‌شود فوتی‌های این استان در اثر صاعقه و رعد و برق بوده است.

در مجموع از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون ما ۶۹ جان باخته سیلاب‌های اخیر داشته‌ایم و ۴۵ نفر مفقود و ۴۱ نفر دیگر نیز در این حوادث مصدوم شده‌اند.

آخرین جزییات از سیل و بارش‌ها در کشور

عکسی از اوضاع شهر رفسنجان پس از سیلاب
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۳:۰۵

آخرین جزییات از سیل و بارش‌ها در کشور

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی کرمان
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۳:۰۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: سیلاب‌های اخیر،۵۴۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان کرمان خسارت وارد کرد.

وزیر کشور به مناطق سیل زده رفسنجان می‌رود
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۲:۲۶

قرار است امروز وحیدی وزیر کشور به منظور بازدید از مناطق سیل زده به رفسنجان سفر کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ساعت یک بامداد امروز در سفر به پایتخت، رایزنی با مقامات عالی کشور را نیز آغاز کرد و در اولین تماس با کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، مقرر شد رئیس سازمان امداد و نجات این جمعیت به رفسنجان سفری داشته باشند که هم اکنون کولیوند در مناطق سیل زده استان کرمان حضور دارد.

آخرین جزییات از سیل و بارش‌ها در کشور

آخرین خبر‌ها از سیل در استان کرمان/ ۶ هزار نفر در کرمان گرفتار سیل هستند
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۱:۳۰

مجید سعیدی گفت: شمار شهروندان گرفتار در سیل استان کرمان، هم اکنون ۶ هزار نفر است که در این بین، وضعیت رفسنجان بحرانی تر از جاهای دیگر است.

او می گوید: برای کمک به مردم رفسنجان نیاز فوری به کف‌کش، پمپ‌های تخلیه آب و ماشین‌آلات سنگین به منظور انسداد مسیر جریان آب داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان می گوید: برای تخلیه آب در معابر شهری و روستایی رفسنجان به تجهیزات نیاز فوری است.

به گفته او جریان شدید سیل از روز‌های گذشته و تا بامداد امروز در در رفسنجان وجود داشت و گرفتگی معابر و منازل در شهر رفسنجان و روستا‌های حاشیه آن بسیار شدید است.

اسکان مسافران سیل زده در حوزه علمیه یزد
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۱:۰۶

حجت الاسلام محمد شمس گفت: با همت طلاب جهادی در آماده سازی حجره‌های مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه، مسافران سیل زده در حوزه علمیه یزد اسکان داده شدند.

او گفت: بخشی از نیرو‌های جهادی حوزه با حضور در روستا‌هایی که احتمال ریزش منازلشان به دلیل غیر مقاوم بودن وجود دارد، نسبت به هوشیار کردن ساکنین آن در حال اقدام هستند.

آخرین جزییات از سیل و بارش‌ها در کشور

۱۵ مفقودی سیل پیدا شد
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۱:۰۱

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در طی وقوع پدیده مانسون در نقاط مختلف استان کرمان، تاکنون ۱۵ مفقودی در سیل به همت نیرو‌های هلال احمر پیدا شده اند.

او می‌گوید: جمعیت هلال احمر به بیش از ۴ هزار و ۱۸۰ نفر متاثر از سیل امداد رسانی کرده و ۱۳۵ نفر به همت جمعیت هلال احمر اسکان داده شده اند.

فیلم هوایی روستای سیل‌زده مزداران فیروزکوه/ امدادرسانی ادامه دارد
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۰:۵۷

با توجه به هشدارهای هواشناسی، شامگاه چهارشنبه و بامداد پنجشنبه شاهد بارش شدید باران در نقاط مختلف استان تهران بودیم کهت خسارت‌هایی به سهرستان فیروزکوه، امام زاده داوود و دیگر نقاط استان زد، رئیس جمهور با حضور در روستای مزداران فیروزکوه از نزدیک وضعیت سیل‌زدگان را بررسی و دستور رسیدگی فوری را داد.

تعداد بازدید : 23
۷ گروه جهادی، گل و لای از خانه‌ها در زرند زدودند
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۰:۵۲

سرهنگ پاسدار حسین امیری در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان زرند گفت: در پی بارندگی شدید اخیر گروه‌های جهادی بسیجی در شهرستان زرند اقدام به کمک رسانی به مردم و لایه روبی منازل سیل زده کردند.

او می گوید: گروه‌های جهادی حوزه‌های مقاومت علی بن ابی طالب (ع)، حضرت ابالفضل(ع)، ثامن الائمه، باقرالعلوم، جواد الائمه، سیدالشهداء، امام حسن مجتبی (ع) یزدان آباد و سپاه شهرستان زرند در قالب ۷ گروه به پاکسازی خانه‌ها و معابر روستایی از گل‌ولای ناشی از سیل اقدام کردند.

 

براثر سیلاب، ۶ راه روستایی در اسفندقه مسدود شد
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۰:۵۱

بلندنظر فرماندار جیرفت گفت: ۶ محور روستایی بخش اسفندقه شهرستان جیرفت، شامل: قلعه گبرا، دوزخ دره، معدن مس، سرگز، شهرک سرگز و زیارت به دلیل جاری شدن سیلاب مسدود شد.

به گفته او با انسداد این روستا‌ها، راه ارتباطی ۳۸۰ نفر در بخش اسفندقه جیرفت بسته شده است.

۷ هزار و ۷۹۸ نفر در فارس دچار حادثه سیل شدند
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۰:۴۸

مهدی خوبیار شهرستان‌های درگیر سیلاب در استان فارس را ۲۴ شهرستان شامل زرین دشت، گراش، داراب، نی ریز، فراشبند، ممسنی، کازرون، خرمبید، سپیدان، بختگان، خرامه، کوهچنار، فیروزآباد، آباده، مرودشت، شیراز، فسا، ارسنجان، اقلید، استهبان، جهرم، قیر و کارزین، خنج، رستم اعلام و اظهار داشت: تا کنون به ۱۷۹۸ خانوار آسیب دیده امداد رسانی انجام شده است.

معاون جمعیت هلال احمر فارس همچنین با اشاره به آسیب دیدن ۷ هزار و ۷۹۸ نفربر اثر سیلاب از ارائه خدمات به ۵ هزار و ۳۴۶ نفر حادثه دیده، گفت: ۲۰ نفر مصدوم نیز به صورت سرپایی توسط امدادگران مداوا شدند و یک نفر متاسفانه جان باخت.

استاندار تهران: ۵ نفر در سیل استان تهران همچنان مفقود هستند
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۰:۳۱

محسن منصوری، صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل زده اظهار داشت: خوشبختانه نسبت به روز گذشته افزایش فوتی‌ها را نداشته ایم و آمار در عدد قبل متمرکز شده است.

منصوری با اشاره به اینکه تعداد مفقودین سیل ۵ نفر شده است گفت: در اسرع وقت این افراد نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

 

 

سیلاب‌های تابستانی امروز در ۶ استان تکرار خواهد شد
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۱۰:۰۱

سازمان هواشناسی از رگبار شدید باران و وقوع سیلاب در ۶ استان برای امروز (یکشنبه، ۹ مرداد) خبر داد و برای تهران هوای ابری همراه با بارش پراکنده باران در ارتفاعات پیش‌بینی کرد. (متن کامل را اینجا بخوانید.)

خسارت ٣۵ میلیارد تومانی بارندگی‌ها به بخش کشاورزی شهرستان تفتان
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۹:۴۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان گفت: باتوجه به بارندگی اخیر در شهرستان تفتان حدود ۳۵ میلیارد تومان خسارت اولیه واحد‌های تولیدی و زیر ساخت‌های آسیب دیده بخش کشاورزی برآورد شده است.

آخرین جزییات از سیل و بارش‌ها در کشور

خسارت هنگفت سیل به تاسیسات آبرسانی غرب مازندران
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۹:۳۲

بهزاد برارزاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از خسارت ۱۵۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی غرب استان خبر داد و گفت: بارش شدید باران موجب وقوع سیل و خسارات هنگفت به تاسیسات آبرسانی در شهرستان‌های نور، چالوس، آمل، تنکابن و کلاردشت شد.

او افزود: بخشی از تاسیسات آبرسانی در این شهرستان‌ها از مدار خارج و موجب قطعی آب تعدادی از مشترکین در شهر‌ها و روستا‌های این مناطق شده است.

آخرین جزییات از سیل و بارش‌ها در کشور

هشدار درباره سیلابی شدن رودخانه‌ها در هرمزگان/ صدور هشدار قرمز برای شمال استان
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۹:۱۵

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، با تقویت سامانه مونسون امروز طی ساعاتی رگبار باران، رعدوبرق همراه با تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط غربی، شمالی و ارتفاعات شرقی استان سبب سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد.

با توجه به وقوع بارش‌های رگباری از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی به ویژه در منطقه حاجی آباد و بستک خودداری شود.

ریزش در جاده اندیکا-شهرکرد؛ ۱۰ نقطه ریزش برداری شد
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۹:۱۴

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اندیکا گفت: ۱۰ نقطه از جاده اندیکا – شهرکرد با تلاش راهداران ریزش برداری شد.

محمد رضایی می‌گوید: تردد از این محور هم اکنون برقرار است، اما اگر بارندگی شدت پیدا کند تصمیم لازم از سوی مدیریت بحران شهرستان اتخاذ می‌شود.

قطعی برق در مناطق جنوبی هندیجان بر اثر بارش باران
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۲:۳۴

تعدادی از شهروندان منطقه جنوبی هندیجان از مسئولان برق استان گله‌مند هستند که علی رغم گرمای تابستان از ساعت ۲۱ امشب چندین بار برق منازل شان قطع و وصل شده و حالا در بیرون از خانه‌های خود سپری می‌کنند.

عادل عبادی یکی از این شهروندان می‌گوید: هر زمان که بارندگی شروع می‌شود، سامانه برق مناطق جنوبی هم از مدار خارج شده و خاموشی تمام منطقه را فرا می گیرد.

ریزش کوه در محور سرچهان به بختگان/صاعقه در شیراز یک مصدوم برجا گذاشت
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۱:۳۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از ریزش کوه در حد فاصل سرچهان به بختگان و مسدود شدن این محور خبر داد.
خلیل عبداللهی گفت: در پی شدت گرفتن بارش‌ها از بعدازظهر روز شنبه شاهد آبگرفتگی معابر در سطح شهرها به ویژه کلانشهر شیراز هستیم.

او همچنین اعلام کرد : حد فاصل سرچهان به بختگان به دلیل ریزش کوه مسدود شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، یک نفر بر اثر صاعقه در محدوده پل علی ابن حمزه(ع) مصدوم و به بیمارستان چمران شیراز منتقل شد.

حال مصدوم صاعقه، خوب گزارش شده است.

بازگشایی محور ورودی شیراز-اصفهان
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۱:۱۵

استاندار فارس گفت: محور ورودی شیراز از سمت اصفهان که به دلیل آبگرفتگی ناشی از بارش باران مسدود شده بود بازگشایی شد و در حال حاضر رفت وآمد در این محور به سهولت صورت می‌گیرد.

محمدهادی ایمانیه گفت: اکثر شهرستان‌های استان فارس درگیر سیل و آبگرفتگی شده‌اند؛ شهرستان‌هایی از جمله داراب، نی‌ریز، بختگان، بوانات، سرچهان، شیراز، فیروزآباد، نوراباد، کازرون و کوهچنار با بارندگی شدیدی رو به رو بودند و فردا نیز در جنوب استان و در شهرستان‌هایی مانند لار، گراش و لامرد، بارندگی پیش بینی شده است.

جاری شدن سیل در روستا‌های شهریاری علیا- بخش چاهک/ مردم روستا را ترک کردند
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۰:۳۷

بارش باران و جاری شدن سیل در روستای شهریاری علیا و سفلی موجب آبگرفتگی منازل شد که ساکنین روستا را ترک کردند.

باران های سیل آسا در استان یزد از چند روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید : 15
خسارت سیلاب به بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری در خنج
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۰:۳۵

حسن عراض پور، رییس اداره امور عشایر خنج گفت: بر اثر بارش‌های فصلی به بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان خسارت وارد شده است.

او گفت: سیلاب به محل اسکان عشایر در باغان، قاسم آباد، پشت بند، لاغر و تخته هم خسارت وارد کرده است.

بهادر اسفندیاری فرماندار خنج در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیلاب در برخی مناطق به تاسیسات راه و پل‌ها، مزارع، باغ‌ها و دامداری خسارت زده است و میزان دقیق آن در دست بررسی است.

آخرین جزییات از سیل و بارش‌ها در کشور

جست وجو برای یافتن ۲ مفقودی سیل ایوانکی گرمسار بی‌نتیجه ماند
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۱

طاهریان ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: جست وجو برای یافتن ۲ مفقودی سیل ایوانکی روز شنبه بی نتیجه ماند و از یکشنبه تلاش‌ها برای یافتن این افراد از سرگرفته می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
خبرهای مرتبط
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار