کد خبر: 1229487
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره وقوع توفان شن، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک که از ظهر جمعه همه مناطق استان را در برمی‌گیرد، هشدار سطح زرد صادر کرد.

 جوان آنلاین: هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

به گزارش مهر، بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که سامانه ناپایدار به صورت وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با خیزش گردوخاک از ظهر جمعه تا اواخر وقت یک‌شنبه (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت) همه مناطق استان را در بر می‌گیرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان وزش باد طی فردا جمعه در همه مناطق به ویژه نیمه غرب استان و در روز‌های شنبه و یک‌شنبه در مناطق شمال، شرق و مرکز استان به ویژه شهر اصفهان، خوانسار، گلپایگان، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، خور و بیابانک، بادرود، نطنز، نائین، کوهپایه، ورزنه، چوپانان، مهاباد، فرودگاه اصفهان، مورچه خورت، نجف آباد، لنجان (زرین شهر) و کبوتر آباد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به وقوع توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقف‌های کاذب، سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال هشدار داده و به هموطنان توصیه کرده است که طی این مدت به ویژه افراد حساس مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی از فعالیت بیرون از منزل و رفت وآمد‌های غیر ضروری اجتناب کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه روز پنجشنبه خود همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های امدادی به ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی تاکید کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار