کد خبر: 975338
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
محل برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. یوزپلنگ‌ها طبق برنامه باید چهارمین بازی خود در این رقابت‌ها را ۲۳ آبان مقابل عراق برگزار کنند، اما به نظر می‌رسد با بالا گرفتن تنش‌های سیاسی در این کشور، AFC اجازه برگزاری این دیدار حساس در عراق را ندهد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اعتراض‌ها و درگیری‌های داخلی در برخی شهر‌های عراق تلفات زیادی به جا گذاشته است. جدای از بحث‌های سیاسی، شرایط وخیم این روز‌های عراق موجب شده مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان نسبت به برگزاری دیدار ایران – عراق در بصره ابراز نگرانی کنند. لغو یا تغییر میزبانی از جمله خواسته‌های فدراسیون از کنفدراسیون فوتبال آسیاست. این در حالی است که اخیراً AFC برگزاری بازی‌های تیم ملی جوانان عراق در مرحله مقدماتی انتخابی رقابت‌های زیر ۱۹ سال آسیا را که قرار بود ۱۱ تا ۱۸ آبان برگزار شود به تعویق انداخت. با این اوصاف انتظار می‌رود مقامات آسیایی در مورد بازی ایران – عراق در بصره نیز تجدیدنظر کنند.

بررسی شرایط
حساسیت‌های بحث میزبانی به گونه‌ای است که امروز هیئتی از کشورمان به عراق می‌رود تا شرایط را بررسی کند. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال محمدرضا ساکت سرپرست تیم ملی بزرگسالان، رضا نقی‌پور رئیس حراست و مهدی خراطی مسئول اجرایی و اداری تیم ملی هیئت اعزامی ایران را تشکیل می‌دهند و قرار است مواردی از جمله محل برپایی تمرینات، هتل محل اقامت تیم ملی و مسائل مربوط به میزبانی شهر بصره مورد بررسی قرار گیرد. سرپرست تیم ملی در خصوص اعزام هیئت ایرانی به بصره توضیح داد: «فرآیند مربوط به امور دیدار تیم ملی مقابل عراق از حدود دو ماه قبل آغاز شده است. در این مدت مباحث مربوطه به صورت مداوم تحت بررسی قرار داشته و هدف اصلی این است که با اطلاعات کامل از شرایط میزبانی به میدان برویم. موضوعات مورد نظر در این باره شامل نحوه اعزام، اسکان، برنامه تمرینی، وضعیت ورزشگاه محل برگزاری و مباحث دیگری در حوزه‌های اجرایی می‌شود. در این زمینه مذاکرات گسترده‌ای با حوزه‌های مختلف انجام شده است. خوشبختانه در این باره، جلسه آتی رؤسای دو فدراسیون هم برگزار می‌شود.» ساکت در خصوص برنامه‌ریزی این سفر گفت: «با توجه به میزبانی عراق از این بازی و اهمیت وافر موضوع از چندی پیش برنامه‌ریزی برای سفر به بصره صورت گرفته بود تا از مراحل مختلف بازدید و جمع‌بندی داشته باشیم. این سفر همانطور که اشاره شد از قبل برنامه‌ریزی شده و هیچ تغییری هم در روند آن اتفاق نخواهد افتاد.»

تأیید AFC و FIFA
فریدون اصفهانیان برگزاری دیدار تیم‌های ملی عراق و ایران در شهر بصره را منوط به تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال عنوان کرد. عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی رادیویی به تأثیر ناآرامی‌های عراق روی بازی تیم ملی اشاره کرد: «در مورد امنیت محل برگزاری بازی باید AFC و برگزارکنندگان مسابقات به نتیجه برسند. یک‌بار من، مسابقه عراق را داوری کردم که به خاطر نبود امنیت بازی را در اردن برگزار کردند. این موضوع باید پیگیری و مکاتبه شود. باید در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شود، اما متأسفانه، چون جلسه‌ای را برگزار نکردیم، اطلاعی نداریم.» اصفهانیان در واکنش به ادعای رئیس فدراسیون عراق در مورد امضای برگه‌ای از سوی مهدی تاج در حضور مسئولان AFC و تأیید بازی در این کشور گفت: «از این موضوع اطلاعی ندارم. مهم این است که FIFA و AFC تأیید کنند و نظر بدهند که بازی تیم ملی می‌تواند در عراق برگزار شود یا نه. رئیس فدراسیون عراق به تنهایی نمی‌تواند بگوید که بازی در عراق برگزار می‌شود. از اینکه رئیس فدراسیون عراق گفته که آقای تاج در همین زمان ناآرامی‌های عراق برگه‌ای را امضا کرده و درباره بازی تیم ملی در عراق ابراز رضایت کرده است، خبر ندارم. شاید تاج قبل از ناآرامی‌ها آن برگه را امضا کرده است.»

میزبانی در عراق
عراقی‌ها به هیچ‌وجه از حق میزبانی‌شان نمی‌گذرند. در حالی که مقامات فوتبال ایران خواستار تغییر میزبانی شده‌اند، الخراسانی سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی این مسئله را رد و بر برگزاری بازی در تاریخ مقرر در شهر بصر تأکید کرده است: «دیدار عراق و ایران در انتخابی جام جهانی در موعد مقرر برگزار خواهد شد و شهر بصره نیز از هر نظر آماده میزبانی از این دیدار است. همچنین دیدار‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال عراق نیز به موازات برقراری ثبات در این کشور به زودی برگزار خواهد شد.» سایت خبرآنلاین در گزارشی اعلام کرد مسئولان فوتبال ایران خواستار تغییر محل برگزاری بازی به یکی از شهر‌های کربلا، نجف یا حتی اربیل شده‌اند. با توجه به سفر روز شنبه عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق به کشورمان و برپایی نشستی با همتای ایرانی‌اش، احتمالاً میزبانی شهر بصره یکی از مباحثی خواهد بود که در این نشست مطرح می‌شود.

بازی با لیبریا؟
صحت و سقم خبر برگزاری بازی دوستانه تیم ملی کشورمان با تیم لیبریا هنوز مشخص نیست. یکی از خبرنگاران لیبریایی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده ایران و لیبریا در فیفادی ماه نوامبر بازی دوستانه‌ای برگزار خواهند کرد. هنوز فدراسیون فوتبال واکنشی به این خبر نشان نداده و معلوم نیست شاگردان ویلموتس بالاخره یک بازی دوستانه برگزار خواهند کرد یا نه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار