کد خبر: 1228570
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
من فقط می‌خواهم به مبادی و اصول، نظیر اصل برائت احترام گذاشته شود.» این سخنان چند روز پس از آن بیان شد که ژرار دپاردیو، هنرپیشه مشهور فرانسوی به دلیل اتهاماتی جدید مبنی بر آزار و اذیت جنسی دو تن از همکاران سابق خود در پاریس بازداشت شد.

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور فرانسه که سال گذشته به دلیل حمایت از ژرار دپاردیو که به آزار و اذیت جنسی ده‌ها زن متهم شده است، مورد هجمه قرار گرفته بود در یک مصاحبه به شکلی تلویحی سخنان خود را پس گرفت. 
امانوئل مکرون در مصاحبه با مجله فرانسوی Elle مدعی شد اظهاراتش اشتباه تفسیر شده و او درباره مسائل مربوط به آزار و اذیت جنسی و تجاوز «بی‌خیال» نیست. اوگفته است: «من فقط می‌خواهم به مبادی و اصول، نظیر اصل برائت احترام گذاشته شود.» این سخنان چند روز پس از آن بیان شد که ژرار دپاردیو، هنرپیشه مشهور فرانسوی به دلیل اتهاماتی جدید مبنی بر آزار و اذیت جنسی دو تن از همکاران سابق خود در پاریس بازداشت شد. این شمایل سینمای فرانسه با حدود ۲٠٠ نقش‌آفرینی با اتهامات جنسی متعددی از سوی گروهی از زنان روبه‌روست که برخی از آن‌ها به دهه‌ها قبل برمی‌گردد. جنجال در مورد دپاردیو، حتی به کاخ الیزه نیز کشیده شده است. اواخر سال گذشته، مکرون پس از اعلام حمایت از او با واکنش‌های منفی فراوانی مواجه شد. پس از اینکه وزیر فرهنگ فرانسه، ریما عبدالمالک، رفتار دپاردیو را باعث شرمساری این کشور اروپایی خواند و اعلام کرد که ممکن است جایزه لژیون دونور، بالاترین جایزه دولتی فرانسه که در سال ١٩٩٦ به این بازیگر اهدا شد از وی پس گرفته شود، مکرون با تحسین این بازیگر، آتشی از خشم را در فرانسه برانگیخت. مکرون که خود را از طرفداران دپاردیو معرفی می‌کند در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا او باعث شرمساری فرانسه شده است یا خیر، گفت: «او باعث افتخار فرانسه است.» او همچنین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس٥، در پاسخ به این سؤال که آیا این نشان باید از دپاردیو پس گرفته شود یا خیر، گفت: «من در شکار تبهکار شرکت نمی‌کنم. این جایزه ابزاری اخلاقی نیست و نمی‌توان براساس یک گزارش آن را از شخصی پس گرفت.» مکرون در این مصاحبه گفت: «من از عبارت شکار تبهکار به‌گونه‌ای بی‌طرفانه و فراجنسیتی استفاده کردم. به‌طور کلی، محاکمه‌های رسانه‌ای و عدالت از طریق توئیتر را نمی‌پسندم. ما در جامعه‌ای زیست می‌کنیم که در پی کشتن یک فرد ظرف چند روز و سپس فراموش کردن اوست.» مکرون افزود: «مواضع او در مورد برخورد با مسئله «تجاوز جنسی»، «سلطه‌گری» و آنچه او «فرهنگ سبعیت» می‌خواند، «سازش‌ناپذیر و غیرقابل‌انعطاف» و «بدون مماشات» است.» او گفت: «اولویت من همیشه حمایت از قربانیان بوده و این امر درباره ماجرای دپاردیو نیز صادق است.» عقب‌نشینی مکرون چند روز پس از موافقت پارلمان فرانسه با تشکیل یک کارگروه تحقیق برای بررسی تجاوز و خشونت جنسی در صنعت سینما و موسیقی و همچنین هنر‌های نمایشی، تبلیغات و مد اتفاق افتاد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار