کد خبر: 1228127
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
گفتگو با ۲ فعال فرهنگی حوزه نوجوانان
مسعودآدینه: دختران در سنی از شور و حال هستند و زمانی که برنامه‌هایی مختص سن و سال آن‌ها اجرا شود، در واقع نشان می‌دهیم شخصیت آن‌ها را مورد احترام قرار داده‌ایم و این مهم حتماً در روحیه آن‌ها تأثیر می‌گذارد و حال خوبی را برای‌شان رقم می‌زند

جوان آنلاین: «وقتی موضوعی را به صورت تخصصی با محوریت دختر، پسر یا جوان تهیه می‌کنیم، به این معنی است که این جایگاه سنی اهمیت دارد. در مورد روز دختر و برنامه‌های تخصصی برای دختران هم به همین صورت است. دختران در سنی از شور و حال هستند و زمانی که برنامه‌هایی مختص سن و سال آن‌ها اجرا شود، در واقع نشان می‌دهیم شخصیت آن‌ها را مورد احترام قرار داده‌ایم و این مهم حتماً در روحیه آن‌ها تأثیر می‌گذارد و حال خوبی را برای‌شان رقم می‌زند.»
مسعود آدینه، فعال فرهنگی حوزه نوجوانان و دبیر برگزاری رویداد مردمی «خیلی دخترونه» در منطقه ۱۸ تهران با بیان مطالب فوق در گفتگو با «جوان» گفت: پس از برگزاری نخستین جشن خیلی دخترونه در سال گذشته که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در فرهنگسرای خاتم (ص) برگزار شد، امسال به مناسبت روز ملی دختران این برنامه در قالب رویدادی بزرگ با برنامه‌های متنوع از سوی خود دختران در بوستان بزرگ حضرت قائم (عج) در منطقه۱۸ میزبان عموم شهروندان است. به گفته وی، رویداد فرهنگی و مناسبتی «خیلی دخترونه» حرکتی متعالی با هدف تکریم دختران نوجوان و با شعار «ایران دیار دختران نجیب» است که همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) به همت فرهنگسرای خاتم (ص) و ستاد باشگاه نوجوانان منطقه ۱۸ برگزار می‌شود. 
دبیر رویداد «خیلی دخترونه» با اشاره به مشارکت گسترده نهاد‌ها در اجرای رویداد خیلی دخترونه اظهار داشت: این برنامه با همکاری گروه‌های مردمی و جهادی، فرهنگسرا‌ها و جمعیت جوانان هلال احمر، کانون‌های فرهنگی مساجد، سپاه و شهرداری منطقه۱۸ و هیئت‌های مذهبی و با همکاری مردم برگزار می‌شود و وقتی مشارکت مردمی پای کار می‌آید، جذابیت برنامه بیشتر خواهد شد. 
وی افزود: در این برنامه علاوه بر اجرای برنامه‌های هنری استیجی، همچنین ایستگاه‌های ویژه بازی ترتیب داده‌ایم و ایستگاه‌های پذیرایی متنوع، ایستگاه عکاسی در فضای طبیعی بوستان نیز برپا می‌شود و در پایان نیز جشن نورافشانی داریم. حضور میهمانان ویژه هم از دیگر برنامه‌های خاص این روز است. از آدینه پرسیدیم چه کاری باید انجام دهیم که دختران ما، دختر ایرانی مسلمان بمانند و به هویت ملی و دینی خود افتخار کنند که در پاسخ گفت: وقتی شخصیت دختران را محترم بشماریم تا آن‌ها نیز هویت خود را پیدا کنند، گامی بزرگ در جهت اسلامی‌کردن آن‌ها برداشته‌ایم. انسان ذاتاً گرایش به سمت نیکی‌ها دارد، مسلمان‌بودن و ایرانی‌بودن به سمت نیکی‌رفتن و خوب‌شدن است. وقتی فضایی ایجاد کردیم که فرزندان ما به سمت شناخت شخصیت خود سوق پیدا کنند، حتماً به سمت خوبی می‌روند و از منفی‌ها دور خواهند ماند. 
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به نقش والدین در هویت‌بخشی به دختران ایرانی تصریح کرد: کانون اولیه و محوری تربیت، خانواده است. وقتی نقش خانواده را تعریف می‌کنیم، والدین محور خانواده قرار می‌گیرند، پس ابتدا خانواده مهم و تأثیرگذار است و در مراحل بعد مدرسه، دانشگاه، مساجد و دانشگاه‌ها. نقش نهاد‌های فرهنگی هم مهم است و در درجه دوم نهاد‌ها و کانون‌های فرهنگی که مسئولیت دارند، قرار می‌گیرند و باید والدین را هدف قرار بدهند تا با آموزش خوب اولاد را به سمت نیکی‌ها رهنمود کنند. وی در مورد راه‌های پیشگیری از تأثیرپذیری دختران از فرهنگ‌های بیگانه نیز گفت: این بحث مفصل است و به عوامل زیادی بستگی دارد، ورودی‌های دیتا از تلویزیون، ماهواره، اینترنت و فضای مجازی تا فضای جامعه، مترو، پیاده‌رو‌ها و مراکز خرید همه را شامل می‌شود و در تأثیرپذیری مؤثر است و مخاطب رفتار‌ها و ظواهر را جذب می‌کند، پس خروجی‌های مختلف خواهد داشت. برای مقابله نیز باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را تقویت کرد و گسترش داد. هر چند در برنامه‌ای چند‌ساعته نمی‌توان تربیت کامل را ادا کرد چراکه شاخص‌ها و عناصر خود زمانبر است، اما خانواده در طول بلندمدت به شخصیت و تربیت فرد جهت می‌دهد و آنجاست که تربیت اصلی شکل می‌گیرد. 
توران اذانی، مسئول امور بانوان باشگاه نوجوانان منطقه ۱۸ و از متولیان برگزاری این برنامه نیز درباره رویداد خیلی دخترونه اظهار داشت: مخاطبان ما دختران نوجوان کانون‌های فرهنگی- هنری منطقه۱۸ و دختران عموم مردم هستند. 
وی افزود: غرفه‌های هنری، بازی ورزشی، پذیرایی و رواق هنری و ورکشاپ، کافه‌های دوست‌یابی، گریم کودک و سفالگری، نقاشی، فوتبال‌دستی و پرتاب توپ بسکتبال از جمله برنامه‌هایی است که برای مراسم در نظر گرفته‌ایم. 
اذانی ادامه داد: یک برنامه ویژه نیز «وعده صادق» است که ساخت موشک‌های کاغذی و پرتاب به سمت هدف یعنی پرچم اسرائیل خواهد بود و در پایان برنامه نیز پرچم رژیم‌غاصب را آتش می‌زنیم. 
وی در مورد تأثیر فعالیت‌های نهاد‌های فرهنگی در هویت‌بخشی به دختران گفت: این موضوع خیلی مهم است و تأثیرات بسیاری دارد. با توجه به رابطه خوبی که بین نهاد‌های مختلف برقرار کرده‌ایم، برای تعداد زیادی از دخترخانم‌ها برنامه‌های مختلفی مدنظر قرار داده‌ایم که محوریت آن عدم‌تأثیرپذیری از فرهنگ بیگانه است. 
اذانی در پایان اظهار داشت: اهمیت برگزاری چنین رویداد‌هایی قطعاً در هویت‌بخشی به دختران کشورمان اثرگذار است. اینکه دختران بدانند روزی به آن‌ها اختصاص دارد، در روحیه آن‌ها هم مؤثر است، به خصوص که روز میلاد حضرت معصومه (س) است و دختران سرزمین‌مان می‌توانند درک کنند چه هویتی در جامعه داشته باشند تا بتوانند موفق شوند. 
رویداد فرهنگی «خیلی دخترونه» ۲۰ اردیبهشت همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در بوستان قائم (عج) منطقه ۱۸ به نشانی بلوار یافت‌آباد، بعد از میدان معلم، جنب مجتمع قضایی یافت‌آباد برگزار می‌شود.

برچسب ها: دختر ، فرهنگی ، هنری
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
توران اذانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
0
0
تشکر از انتشار این گونه پیامها
مهناز زارعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
0
0
استفاده بردیم.خانم اذانی یه دونس تو منطقه ۱۸
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار