کد خبر: 1226769
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
معاون رییس جمهور:
معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به اینکه ۶۱ طرح مهم آبی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست گفت: با تامین منابع مالی لازم و صدور مجوزها تعدادی از این پروژه‌ها در این دولت به بهره برداری خواهد رسید.

جوان آنلاین: محسن منصوری عصر دوشنبه در بازدید از سد بند خاکی کوهبرد کهگیلویه اظهار داشت : با توجه به مشکل تنش آبی در برخی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مناطق گرمسیری با حمایت دولت در تامین منابع مالی روند عملیات اجرایی آنها تسریع داده می شود.

به گزارش ایرنا، وی آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ را یکی از طرح های مهم در رفع تنش ابی منطقه دانست و گفت: درصد پیشرفت فیزیکی این طرح به ۶۵ درصد رسیده است.

منصوری اضافه کرد: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح تامین آب چهار شهر کهگیلویه بزرگ نیاز است که با برنامه ریزی لازم تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح علاوه بر رفع تنش آبی زمینه توسعه کشاورزی در این مناطق فراهم خواهد شد.

پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شده است.

در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد.

پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶ کلنگ زنی شد.

برای تسریع در روند اجرایی ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور در سال جاری به طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی حومه غربی دهدشت- سوق اختصاص یافت.

پروژه آبرسانی به دهدشت غربی

معاون اجرایی رییس جمهور پروژه آبرسانی به دهدشت غربی را یکی از طرح های مهم کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: دولت با حمایت از این روند اجرایی طرح را شتاب می بخشد.

منصوری اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت محصولات زراعی می رود و موجب تقویت معیشت ساکنان روستاهای این منطقه خواهد شد.

اجرای این پروژه عظیم آبی با هدف تامین آب اراضی دهدشت غربی شامل روستاهای لیر بزرگ، لیر کوچک و حوزه چنگلوا از سال ۹٠ آغاز شده است.

وی آبرسانی به دیشموک و چاروسا از رودخانه گندمکار (رود سمه) را از دیگر طرح‌های آبی مهم و مورد حمایت دولت دانست و گفت: به زودی ماده ۲۳ این طرح مهم صادر خواهد شد.

منصوری اهداف این طرح را تامین آب شرب شهرهای، دیشموک و قلعه رئیسی و همچنین تعداد زیادی از روستاهای این بخش ها به میزان بیش از چهارمیلیون متر مکعب در سال تا افق ۱۴۲۵ اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار