کد خبر: 1225437
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰

سرهنگ علی ملک‌زاده 
مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام
جوان آنلاین: طی یک دهه گذشته بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام ۷ هزار پروژه بزرگ و کوچک را در دستور کار قرار داده و به نتیجه رسانده است. 
در حال حاضر حدود هزارو۳۰۰ گروه جهادی در سپاه استان ایلام فعالیت دارند که سازماندهی و ساماندهی شده‌اند و بیشتر امورات بسیج سازندگی از سوی این عزیزان در دو قرارگاه محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود. 
در شهرستان‌ها یک قرارگاه به عنوان قرارگاه منطقه‌ای داریم که جهادگران نیز در سایر عرصه‌ها حضور پیدا می‌کنند و به انجام وظیفه می‌پردازند. همچنین یک قرارگاه رسانه‌ای که خاص انعکاس اخبار جهادی است، مشغول فعالیت است. 
یکی از کار‌هایی که بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام در سال گذشته انجام داد، حضور ۵۰۰گروه جهادی سازمان‌یافته در بحث اربعین بود. 
گروه‌های جهادی در مراسم عظیم اربعین در همه نقاط استان ایلام، مبادی ورودی که به مرز مهران ختم می‌شد، خدماتی از جمله بحث پخت غذا، توزیع غذا، اسکان، حمل بار زائر و دیگر خدمات انجام وظیفه می‌کردند. 
همچنین گروه‌های بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام به صورت فصلی یا ماهانه در مناطق محروم خدمت بی‌منت انجام می‌دهند. 
یکی از اهداف ما در بحث محرومیت‌زدایی روستا‌ها هستند که در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) چهار راهبرد اصلی تعریف کردیم که یکی از راهبرد‌های ما آب کشاورزی است که گروه‌های جهادی در این مقوله بسیار گسترده ورود می‌کنند. 
شاید در مدت تقریباً ۱۰سالی که به صورت تخصصی و حرفه‌ای وارد کار شده‌ایم، بیش از ۷هزار پروژه بزرگ، کوچک و متوسط در استان ایلام انجام گرفته شده است. 
برای سال جاری هم برنامه‌های زیادی دیده شده که به ترتیب در دستور کار قرار می‌گیرند. موضوع آبرسانی به روستا‌های دارای بحران در اولویت قرار دارد. همچنین توانمندکردن شهروندان و توجه به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مردمی که مدنظر مقام معظم رهبری قرار دارد، باید به صورت ویژه انجام شود. 
آنچه برای سپاه و نیروی بسیج و جهادگرانش مهم است، زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق مختلف است. ما می‌دانیم نیرو‌های مستعد زیادی در روستا‌ها وجود دارند که با کمی توجه و حمایت دست به کار‌های بزرگی می‌زنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار