کد خبر: 1224831
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

جوان آنلاین: تقوی نیا، تحلیلگر با انتشار مطلبی در کانال ایتای خود با عنوان اسرائیل تهدید اتمی مقام رسمی سپاه را جدی بگیرد، به صحبت های سردار احمد حق طلب فرمانده سپاه حفاظت مراکز اتمی ایران اشاره کرد و نوشت:

سردار احمد حق طلب فرمانده سپاه حفاظت مراکز اتمی ایران در اظهاراتی که خبرگزاری صدا و سیما آن را منتشر ساخته، نکته مهمی را بیان کرده که در ذیل می آید :

"اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور می‌باشد."

این بیانات که برای اولین بار است توسط یک مقام ارشد و رسمی سپاه بیان می شود ، از جهاتی اهمیت جدی دارد .

اعلام "احتمال عدول از دکترین و سیاست های هسته ای کشور در صورت تهدیدات اسرائیل" ،نقطه عطفی است که برای اولین بار توسط یک مقام نظامی مرتبط با برنامه هسته ایران اظهار می شود که البته باید توضیحاتی در مورد آن نگاشته گردد.

سیاست و دکترین های هسته ای ایران استفاده و بهره گیری از تمام ظرفیت های دانش اتمی در هر حوزه ای منهای ساخت سلاح اتمی بوده است.

به عبارت دیگر ایران در گذشته و حال هر گونه بهره مندی تجاری ، پزشکی، صنعتی و... از دانش اتمی خود را تایید اما هرگونه تلاش برای حرکت به سوی سلاح اتمی را قویا رد می کند.

حال اظهارات این سردار مهم سپاه نکته ای ظریف را گوشزد می کند که اگر اسرائیل به تهدیدات خود علیه مراکز اتمی ایران ادامه دهد، ممکن است دکترین اتمی جمهوری اسلامی نیز تغییر یابد؛ یعنی ملاحظات سابق در مورد محدودیت های این برنامه تغییر کند.

اسرائیل پیام این سردار سپاه را باید جدی بگیرد چون خط قرمز هر کشوری ، امنیت ملی اوست و اگر ایران ببیند که سلاح های متعارفی که دارد نمی تواند برای تاسیسات هسته ایش امنیت فراهم کند، ممکن خواهد بود که در دکترین های دفاعی و هسته ای خود تجدید نظر کند.
ایران در شرایط عادی هیچ تلاشی برای ساخت بمب اتم بر اساس دکترین کنونی هسته ای خود ندارد اما حمله احتمالی اسرائیل می تواند تجدید نظر اساسی در سیاست های دفاعی ایران را در پی داشته باشد.
امنیت و حفظ بقا از جمله اهداف اساسی یک کشور است که به هر قیمتی سعی در تحقق آن دارد ؛ مسلما جمهوری اسلامی نمی پذیرد که امنیت ملی و بقایش توسط یک رژیم دارای سلاح هسته ای به خطر بیفتد؛ و در صورت استمرار تهدیدات اسرائیل، هرگونه تغییر در راهبردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران امری مشروع و پذیرفته قلمداد می گردد.
ایران علاوه بر انگیزه تجدیدنظر در راهبردهای اتمی خود ، امکان تحقق آن را نیز دارد.

ایران هم در مجتمع کاملا ایمن فردو اورانیوم را با غنای بالا تولید نموده ، هم اورانیوم فلزی ساخته و هم موشک های دوربرد و ماهواره بر شلیک می کند.

مجموع این اقدامات نشان می دهد تغییر دکترین هسته ای ایران به یک اشاره امام خامنه ای فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بستگی دارد و تمام موانع فنی آن نیز مرتفع گردیده است.

مطمئنا این اظهارنظر که توسط رسانه های رسمی جمهوری اسلامی به طور گسترده انتشار داده می شود، بدون هماهنگی با نهادهای عالی تصمیم گیر این نظام نبوده است.
جمهوری اسلامی ایران وقتی در عملیات "وعده صادق" خود را با یک رژیم دارای سلاح اتمی وارد نبرد می کند، احتمال فکر درگیری با آن در بالاترین سطوح را نموده است و یا حداقل قصد دارد با این رژیم به یک موازنه قدرت برسد و اسرائیل و حامیانش این این نکته را باید فهم کرده باشند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Mohieddin
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
0
0
مجلس می تواندشروطی را مشخص کند که در صورت رخ دادن آن از سمت دشمن، طبق قانون خروج دولت از آن پی تی را تسریع کند.الان لازم است این کارها انجام پذیرد علاج واقعه قبل وقوع می بایست انجام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار