کد خبر: 1222577
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
گفت‌وگوی «جوان» با عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس
به عملکرد بانک‌ها نقد جدی داریم. ممکن است بخش خصوصی بگوید من آمدم بانکی را تشکیل دادم و به اقتصاد کشور کمک کرده‌اند، اما هیچ‌وقت نقش بانک‌های خصوصی در اقتصاد ملی را متوجه نشدیم

جوان آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است مسکن در کشور به دلیل اشتغالی که ایجاد می‌کند باید در اولویت باشد. منابع تسهیلاتی به بانک‌هایی داده شود که به تکالیفشان در پرداخت تسهیلات مسکن عمل کرده‌اند و مشمول افزایش سرمایه خواهند شد. 
مهدی توسلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» در مورد اجرای قانون توسط برخی از بانک‌های خصوصی درباره پرداخت تسهیلات ۲۰ درصدی مسکن می‌گوید: به عملکرد بانک‌ها نقد جدی داریم. ممکن است بخش خصوصی بگوید من آمدم بانکی را تشکیل دادم و به اقتصاد کشور کمک کرده‌اند، اما هیچ‌وقت نقش بانک‌های خصوصی در اقتصاد ملی را متوجه نشدیم. این‌ها حتی مسئولیت‌های اجتماعی خودشان را هم انجام نمی‌دهند اینکه پول از مردم بگیرید و به آن‌ها سود بدهید چه فایده‌ای برای اقتصاد 
کشور دارد. 
وی می‌افزاید: بانک‌ها مکلف هستند تسهیلات تکلیفی را که در قانون برنامه و بودجه سالانه آمده است انجام دهند و اجرا نکردن قانون تخلف است و قطعاً باید بانک مرکزی در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام می‌داد. 
توسلی تصریح می‌کند: اتفاقاً سهمی که به بانک‌های خصوصی برای تسهیلات بخش مسکن می‌دهند ممکن است پایین‌تر از سهم بانک‌های دولتی باشد. آماری که من دارم این است که تعداد محدودی از این بانک‌ها به وظایفشان عمل کرده و تعداد زیادی از آن‌ها نیز عمل نکرده‌اند. 
وی می‌گوید: البته بانک‌ها فقط در زمینه پرداخت ۲۰ درصد تسهیلات مسکن تخلف نکرده‌اند، بلکه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را نیز نپرداخته‌اند. چرا باید منابع تسهیلاتی در اختیار بانکی که خوب کار نمی‌کند و به تکالیفش عمل نمی‌کند قرار گیرد. قطعاً این منابع باید در اختیار بانکی قرار گیرد که خوب کار می‌کند. 
توسلی خاطرنشان می‌کند: مسکن در کشور به دلیل اشتغالی که ایجاد می‌کند باید اولویت باشد و قطعاً تسهیلات این بخش نیز باید از سوی بانک‌ها به موقع پرداخت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار