کد خبر: 1222357
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
فعال عرصه اقتصاد مقاومتی: ۲میلیارد تومان سرمایه کلی راه اندازی مزرعه زنبورداری و تشکیل تعاونی است که از سوی قرارگاه بسیج سازندگی ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌ام و امیدوارم بتوانم تسهیلات بیشتری برای توسعه کار و اشتغال نیروی کار دریافت کنم

جوان آنلاین: اقتصاد مقاومتی می‌تواند با کمترین داشته‌ها بیشترین بازدهی و ثمر را به همراه داشته باشد. استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه نقطه قوت شروع به کار جوانانی است که می‌خواهند وارد بازار کار شوند و از همه مهم‌تر به غیر از خودشان برای چند نفر دیگر هم اشتغال‌زایی کنند. استان زنجان از جمله مناطقی است که در جای‌جای آن می‌توان دست به اقدامات بزرگی زد، مثل جوان ۳۰ ساله‌ای که بعد از پرورش زنبور و تولید عسل، یک تعاونی راه‌اندازی کرد تا تمام کار‌ها در آنجا انجام و عسل این منطقه با برند مشخص و شناخته‌شده‌ای به بازار عرضه شود. 
 
وقتی علیرضا احمدی، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته زنبورداری گرفت، راهش را انتخاب کرده بود و می‌دانست می‌خواهد چه کار کند. او از همان کودکی به ظرفیت زنبورداری روستا‌های اطراف‌شان پی برده و نقشه‌های زیادی برای عملی‌کردن کار‌ها در ذهنش پرورانده بود. 
حالا این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی بعد از چند سال فعالیت در حوزه‌های مختلف رشته تحصیلی‌اش با ۳۰ سال سن اقدام به تشکیل یک شرکت تعاونی برای پرورش زنبور عسل، تولید عسل و بسته‌بندی محصولاتش در زنجان کرده است. 
به گفته این کارآفرین، آن‌ها ۴۰۰کندوی زنبور عسل دارند که سالانه از هر کندو ۴۰ تا ۵۰کیلو برداشت عسل صورت می‌گیرد، البته این عسل‌ها در انواع مختلف دسته‌بندی می‌شوند. 
احمدی می‌گوید: در کنار بسته‌بندی انواع عسل، گرده، موم و لوازم زنبورداری را نیز عرضه می‌کنیم.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰ نفر در این تعاونی و زیرمجموعه‌هایش عضو و مشغول کار هستند، ادامه می‌دهد: از این تعداد ۱۳ نفر نیروی کار مستقیم و بقیه به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند. این فعال عرصه کسب‌وکار با اشاره به اینکه ۲میلیارد تومان سرمایه کلی راه‌اندازی مزرعه زنبورداری و تشکیل تعاونی است، می‌گوید: در همین راستا از سوی قرارگاه بسیج سازندگی ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌ام و امیدوارم بتوانم تسهیلات بیشتری برای توسعه کار و اشتغال نیروی کار دریافت کنم. همیشه بسیج همراه و کمک‌رسان ما بوده است و می‌دانیم اگر به این صورت پیش برود، حتماً می‌توانیم برای صادرات عسل هم برنامه‌ریزی کنیم. احمدی درباره انواع و اقسام عسل تولیدشده در این منطقه می‌گوید: عسل‌های طبیعی تولیدی در مناطق مختلف جهان تفاوت‌های زیادی مخصوصاً از نظر طعم و عطر با یکدیگر دارند و اختلاف موجود به انواع گیاهان و شهد و شرایط آب و هوای آن محل بستگی دارد.
این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان می‌کند: اکثر مواد اصلی تشکیل‌دهنده عسل‌های طبیعی تقریباً مشابه هم هستند، اما درصد بعضی از قند‌های موجود در عسل بسیار بالاست، به همین جهت در صورت نگهداری صحیح و حتی به مدت طولانی میکروارگانیسم‌ها نمی‌توانند در آن فعالیت کنند و مواد موجود در عسل طبیعی را تغییر دهند و ترکیباتش را عوض کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار