کد خبر: 1217874
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
کانون مدارس اسلامی طی بیانیه‌ای انتخابات را فرصتی برای انتخاب بهترین افراد، برای حل مشکلات واقعی کشور و مردم دانست و بر ضرورت تلاش برای روشنگری در مدارس و مراکز فرهنگی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها و حضور در صحنه انتخابات تأکید کرد.

جوان آنلاین: در بیانیه کانون مدارس اسلامی آمده است: در هوای دل انگیز ماه شعبان المعظم، ماه پیامبر ختمی مرتبت (ص) و ولادت منجی بشریت (ع) و ماه صلوات و مناجات، نسیم دیگری به برکت انقلاب اسلامی از بهار شکوفایی مردم سالاری دینی وزیدن گرفته است.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه تصریح شده است: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، در یازدهم اسفند ماه سال جاری، بهانه دیگری برای رشد مفهومی و ارتقای جایگاه نقش مردم در اداره جامعه و نهادینه کردن آن در الگوی مدیریت نظام تمدن ساز اسلامی است. نظامی اسلامی و مردمی که قرار است نه شرقی باشد و نه غربی؛ نه به نام برابری و حاکمیت دین، آزادی‌های مشروع را از مردم سلب کند و نه به نام آزادی، بندگی خدا را در ذهن و عمل نفی کند.

در بیانیه کانون مدارس اسلامی آمده است: نظامی که بنا دارد به مدد اهتمام مردمان و درایت مسئولان آن، زمینه بسط و تحقق عدالت و ایجاد تمدن بزرگ اسلامی و مهدوی را فراهم آورد. انقلاب اسلامی، تحوّلی بزرگ در نگاه به انسان و نقش او در اداره جامعه و حاکمیت است. تحوّلی که در آن ریاست، جای خود را به امامت داده و قدرت‌طلبی به خدمت‌رسانی تبدیل می‌شود و مسئولان از جنس مردم انتخاب شده و مردم نیز، مسئول سرنوشت خویش هستند. در این دیدگاه، ضرورت دارد که برای اعتلای بیش از پیش کشور و گسترش علم و عدالت و فرهنگ و استمرار توفیقات نظام در همه صحنه‌ها حاضر بوده و برای زدودن آلودگی‌هایی که به دلایل مختلف، بر چهره زیبای انقلابمان نشسته است، نقش آفرین باشیم و بیش از گذشته برای رفع نامردمی و بی عدالتی و تالش برای جلوگیری از تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های نادرست و برخلاف مصالح مردم و همچنین شاداب‌سازی خاطر جامعه از ناملایمات و رفع گلایه ها، در انتخابات حضور مؤثر داشته و با انتخاب بهترین ها، به وصیت امامین انقلاب و شهدای گرانقدر، در حفظ و پاسداشت ثمرات انقلاب اسلامی و پیشرفت و اعتلای ایران سرافراز و تقویت جبهه مقاومت و تمدّن ساز اسلامی، در سراسر جهان اهتمام بورزیم.

کانون مدارس اسلامی در بیانیه خود افزود: جامعه بزرگ تعلیم و تربیت همواره افتخار داشته و دارد که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بدون هیچ ادعا و انتظار، معتمدی امین برای مردم و دولت‌ها برای برگزاری انتخابات‌ها بوده و طبع بلند خود را با چشمداشت‌های ناچیز سازمانی و سیاسی، مادی و جناحی نکرده است.

همچنین در این بیانیه در باره اهمیت رأی دان و مشارکت در انتخابات آمده است: به تجربه، مردم نیز می‌دانند که رأی دادنشان به معنای تثبیت جایگاه و قدرت آن‌ها در برابر فرصت طلبانی است که قصد دارند با غلبه دادن مناسبات پشت پرده و روابط پنهان خود، قدرت و ثروت کشور را بین خود دست به دست کنند و به جای حل مسائل واقعی با مسأله‌سازی و ایجاد چالش‌های فزاینده و فریبنده، مردم را سرگرم و ناامید کنند تا در نهایت آنچه به فراموش سپرده شود حقوق مردم باشد.

«این کانون انتخابات را فرصتی برای انتخاب بهترین افراد، برای حل مشکلات واقعی کشور و مردم عزیز می‌داند و تلاش می‌کند در رودخانه خروشان انقلاب اسلامی به دور از حباب سازیها، با جریان زلال و ماندگار راه حق همراه باشد که «فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ»، کف روی آب از بین می‌رود و آنچه برای مردم نفع می‌رساند در زمین می‌ماند. (سوره رعد، آیه ۱۷).»

کانون مدارس اسلامی افزود: در این راستا کانون مدارس اسلامی در کنار سایر اهالی تعلیم و تربیت، مدیران و معلمان دغدغه‌مند، وظیفه خود می‌داند که مجاهدانه برای تبیین جریان اصیل انقلاب اسلامی و نقش اساسی مردم در اعتلای نظام اسلامی و تحقق اهداف بلند آن، در مدارس و مراکز فرهنگی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به روشنگری بپردازد و ضمن حضور در صحنه انتخابات، فرصت ارزشمندی را برای گفتگو‌های سازنده و تقویت احساس مسئولیت در جامعه فراهم آورد. به امید اینکه این تلاش‌ها مورد رضای خداوند مهربان و مولایمان حضرت ولیعصر (ع) قرار گیرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار