کد خبر: 1215601
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
از ابتدای تأسیس ثبت احوال خراسان شمالی تا امروز تعداد بسیار زیادی از ولادت‌ها با نام اسامی ائمه اطهار و ترکیبات آن در استان به ثبت رسیده که نشان از علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت را دارد.
سهیلا سعیدی

در گفتگو با خبرنگار جوان، علی زاهدی‌نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با فرا رسیدن ایام شعبانیه و ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) گفت: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد 509 هزار و 439 نفر از جمعیت استان را مردان تشکیل می دهند، که با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال 59 هزار و 727 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک حسین و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده‌اند. 

وی افزود: به عبارت دیگر حدود 11.7 درصد از مردان استان به نام مبارک امام حسین(ع) نامگذاری شده‌اند.

زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه بیان داشت: طی ده ماهه سال جاری تعداد 11 هزار و 231 واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که 263 نفر از این تعداد با نام مبارک حسین و ترکیبات آن نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه از ثبت ولادت با نام مبارک ابوالفضل، عباس و ترکیبات آن خبر داد و گفت: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال 28 هزار و 627 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک ابوالفضل، عباس و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده‌اند.

زاهدی نیا در ادامه تصریح کرد: طی ده ماهه سال جاری تعداد 11 هزار و 231 واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که 150 نفر از این تعداد با نام مبارک ابوالفضل، عباس و ترکیبات آن نامگذاری شده‌اند. 

وی در ادامه آمار نامگذاری سجاد، زین‌العابدین و ترکیبات آن در ولادت‌ها را اینگونه بیان کرد: با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال 4 هزار و 857 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک سجاد و ترکیبات آن و زین العابدین در استان نامگذاری شده اند.

زاهدی نیا در ادامه افزود: طی ده ماهه سال جاری 11 نفر از ولادت‌ها با نام مبارک سجاد و ترکیبات آن نامگذاری شده اند.

این آمار از نامگذاری ولادت‌ها با نام مبارک اینه اطهار، نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار