کد خبر: 1201722
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «جوان»:

جوان آنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است ذخیره‌سازی گازی با ایجاد مخازن برای صنایع امری مهم و ضروری است و در کشور‌های پیشرفته دنیا هم تجربه موفقی داشته است. باید صنایع با توجه به مشوق در نظر گرفته دولت به این سمت حرکت کنند تا شاهد توقف تولیدات صنعتی نباشیم و عمده ذخیره‌سازی گاز در کشور‌های پیشرفته دنیا از سوی صنایع انجام می‌پذیرد.
الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» با اشاره به مبحث «تمرکز بر ذخیره‌سازی انرژی گاز با ایجاد مخازن، جهت جلوگیری از مشکلات صنایع در فصول سرد سال و اعطای مشوق لازم از سوی دولت» بیان کرد: ذخیره‌سازی گازی با ایجاد مخازن برای صنایع امری مهم و ضروری است و در کشور‌های پیشرفته دنیا هم تجربه موفقی داشته است. باید صنایع با توجه به مشوق در نظر گرفته دولت به این سمت حرکت کنند تا شاهد توقف تولیدات صنعتی نباشیم و عمده ذخیره‌سازی گاز در کشور‌های پیشرفته دنیا از سوی صنایع انجام می‌پذیرد. وی با بیان اینکه ایران دارنده ذخایر نفت و گاز جهان است، بیان کرد: ما در زمینه ذخایر گازی دارنده رتبه اول و دوم در جهان هستیم و اصولاً باید تولید گازمان را در کشور توسعه دهیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فایده بالای ذخیره‌سازی گاز در مقابل هزینه هنگفت توقف تولیدات صنعتی ادامه داد: اینکه ما هم بیاییم تولید گاز را توسعه دهیم و هم برای ذخایر گاز هم سرمایه گذاری داشته باشیم، می‌تواند هزینه زیادی را در پی داشته باشد، بنابراین ما برای رفع مشکلات باید به سمت تولید گاز حرکت کنیم. دهقانی با بیان اینکه در دهه گذشته کمبود‌هایی در توزیع و تولید گاز داشته‌ایم، بیان کرد: بالاخره بر اساس قرارداد‌هایی که داریم، بخشی از گاز را صادر و بخشی از آن را در اختیار صنایع و نیروگاه‌ها می‌گذاریم، به دلیل اینکه تولید ما در بخش گاز کفاف امور را در فصول سرد سال نمی‌دهد، مجبوریم این گاز را در بخش مصارف خانگی صرف کنیم که در این صورت صنایع با مشکل مواجه می‌شوند.
وی با بیان اینکه ناترازی موجود ناشی از تولید گاز ماست، اظهار کرد: ما اگر تولید گازمان را آنقدر توسعه دهیم که بتوانیم همزمان نیازمان را در شبکه تغذیه و تأمین کنیم، دیگر نیازی به ذخیره‌سازی نداریم، اما اگر مشکلات مقطعی ما با ذخیره‌سازی گازی حل می‌شود، این مسئله می‌تواند مفید باشد و صنایع می‌توانند بروند و برای خودشان ذخیره‌سازی گاز را مد نظر قرار دهند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین ما می‌توانیم در صورت تولید بالای گاز، به ذخیره‌سازی گازی در بخش‌های مختلف از طریق خود دولت و همچنین ورود صنایع اقدام کنیم و این مهم را مدنظر قرار دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار