کد خبر: 1197490
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فرمانده کل سپاه:
در حوزه دریا، بین ایران قبل و بعد از انقلاب تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، زیرا در دوران پهلوی ایران تحت سلطه کامل امریکا در حوزه‌های مختلف بود، ولی بعد از انقلاب جهت بردار‌های ژئوپلتیک ایران تغییر کرد و قدرت جغرافیایی به پیکره سیاسی بازگشت.

جوان آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارعاب در قلب مسلمانان با حرکت جوانان فلسطینی از بین رفته است و هیچ کس نمی‌تواند کابوس مرگ را از اذهان اسرائیلی‌ها خارج کند، گفت: در حوزه دریا، بین ایران قبل و بعد از انقلاب تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، زیرا در دوران پهلوی ایران تحت سلطه کامل امریکا در حوزه‌های مختلف بود، ولی بعد از انقلاب جهت بردار‌های ژئوپلتیک ایران تغییر کرد و قدرت جغرافیایی به پیکره سیاسی بازگشت.
به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی، با بیان اینکه رژیم‌صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی با شکست سنگین و غیرقابل بازگشت مواجه شده است، اظهار کرد: غزه امروز به مدفن امریکا و رژیم‌صهیونیستی تبدیل شده و دیگر رژیم غاصب قدس نمی‌تواند قدرت ازدست رفته خود را بازیابی کند. کار رژیم‌صهیونیستی و دیگر کشور‌های غربی به جایی رسیده است که تصور می‌کنند با کشتن کودکان در غزه صاحب شکوت و قدرت می‌شوند، ولی بدانند که نمی‌توانند به اهداف خود برسند. وی با بیان اینکه ترس در قلب مسلمانان با حرکت جوانان فلسطینی از بین رفته است، گفت: کابوس نابودی دیگر از ذهن رژیم‌صهیونیستی و امریکا خارج نمی‌شود و همگان بدانند غزه پیروز است و این سنت الهی است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به قرارگیری ایران در مهم‌ترین کرانه دریایی جهان افزود: ایران یک کشور ساحلی است که در کرانه‌های راهبردی قرار دارد و آنچه اهمیت دریا را چندین برابر می‌کند، ۹۰‌درصد تجارت جهان از جمله نفت و گاز است که از طریق دریا انجام می‌شود.
سلامی با بیان اینکه ۷۰‌درصد وسعت سیاره زمین به دریا اختصاص دارد، تصریح کرد: دریا‌ها بیش از ۷۰‌درصد وسعت سیاره زمین را به خود اختصاص و در عین حال یک جهان بدون مرز را تشکیل داده‌اند و همه کشور‌های جهان در دریا حق مالکیت مشاع دارند، از این روز دریا موقعیت جهانی جمهوری اسلامی را تکمیل می‌کند و به موقعیت ملی جمهوری اسلامی رفعت می‌بخشد.
وی با تأکید بر لزوم توجه به موقعیت ژئوپلتیکی دریا در تأثیرپذیری کشور‌ها در جهان بیان کرد: در خصوص موقعیت ژئوپلتیک دریا صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود، ولی باید توجه کرد که دریا، ترکیبی از سیاست و راهبرد جغرافیاست، زیرا دریا برای هر کشوری، فرصت‌سازی و منفعت ایجاد می‌کند که به نوع سیاست و ماهیت نظام آن کشور بستگی دارد.
امریکا در رؤیای سلطه بر جهان از طریق دریا
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کشوری مثل امریکا از فرصت ساحلی‌بودن و اتصال به اقیانوس‌ها برای سلطه بر دیگر کشور‌ها استفاده می‌کند، گفت: سردمداران امریکا معتقدند، چون ایالات‌متحده بین دو اقیانوس اطلس و آرام قرار دارد، غیرقابل دسترس است ولی این یک سیاست خودساخته و پوشالی است. سرلشکر سلامی با بیان اینکه دریا وسیله سیاست رؤیاپردازنه سلطه‌طلبانه امریکا بر همه جهان است، افزود: استراتژی امریکا سلطه بر جهان است و سعی دارد از طریق دریا در کنار قدرت هوایی، این سیاست را به جهان منتقل کند.
هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت جغرافیایی به پیکره سیاسی بازگشته است، بیان کرد: در حوزه دریا، بین ایران قبل و بعد از انقلاب تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، زیرا در دوران پهلوی، ایران تحت سلطه کامل امریکا در حوزه‌های مختلف بود، ولی بعد از انقلاب جهت بردار‌های ژئوپلتیک ایران تغییر کرد و قدرت جغرافیایی به پیکره سیاسی بازگشت.
وی با اشاره به تأثیر جمهوری اسلامی بر اشاعه فرهنگ مقاومت در بین کشور‌های مسلمان و محور مقاومت گفت: جمهوری اسلامی با تسلط بر موقعیت جغرافیایی خود روحیه ایستادگی در مقابل دشمن را در بین کشور‌های منطقه اشاعه داده است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه فناوری ارزش‌های جغرافیایی را کم و زیاد می‌کند، گفت: امروز به واسطه اینکه جغرافیای دریایی به خشکی متصل شده است، دریا زمینه‌ای برای منفعت در حال حرکت جمهوری اسلامی است و هر کشتی و شناور ایرانی در حال حرکت در دریا‌ها و آب‌های آزاد، بخشی از خاک ایران است و این همان هویت و منفعت ایران اسلامی است. سرلشکر سلامی قدرت جمهوری اسلامی در حوزه دریا و نظامی را بسیار بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی در حوزه دریا و دریانوردی به چنان قدرتی رسیده است که با قدرت می‌گوییم، اجازه نمی‌دهیم کشوری برای ما در حوزه دریا و دریانوردی تعیین‌تکلیف کند. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دلایل تلاش دشمن برای ایجاد جنگ روانی و ترکیبی علیه جمهوری اسلامی را تلاش برای جهانی‌نشدن ایران دانست و بیان کرد: قدرت‌های جهانی باید بدانند ایران حقیقی همانی است که تصویر آن را امروز همه جهان می‌بینند و آن بزرگی جمهوری اسلامی و بلوغ ژئوپلتیک در تمامی عرصه‌هاست، زیرا اکنون جمهوری اسلامی می‌تواند در همه جای عالم از حقوق و منافع خود دفاع کند.
سرلشکر سلامی با اشاره به نقش تسلط بر تنگه‌ها در اعمال قدرت کشور‌ها در حوزه دریا گفت: گاهی نقاطی در دریا‌ها وجود دارد که تسلط آن نقاط به اندازه سلطه بر کل دریا تأثیر دارد و یکی از همان نقاط، تنگه‌ها از جمله تنگه هرمز است که جمهوری اسلامی بر آن تسلط کامل دارد.
برابر همسایگان حتی در ذهن هم بازی جنگ نمی‌کنیم
سرلشکر سلامی با بیان اینکه امروز دریا یکی از محیط‌های رشد جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اساساً هوش مصنوعی، چه در موشک‌ها، رادارها، پدافندها، شناور‌های بدون سرنشین و ناو‌ها در حال توسعه است و ما در کشور نیز با بهره‌مندی از وجود جوانانی مستعد، انقلابی، پیرو امام راحل (ره)، با آرمان و همچنین با داشتن علمی فراوان به موفقیت‌های خوبی در این حوزه رسیده‌ایم.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جمهوری اسلامی اکنون در حوزه دریا، زمین و هوا قابلیت شکست هر دشمنی را دارد، گفت: طبیعت تحولات امروز دنیا سبب شده است کشور‌های استکبار از پناهگاه‌های خود خارج شوند، لیکن اکنون جمهوری اسلامی قادر است هر قدرتی را شکست دهد، زیرا در حوزه دریا بر جهان تسلط کامل داریم.
وی با بیان اینکه ایران هرگز یک قدرت سلطه‌طلب نبوده و نیست، زیرا دارای هویت فرهنگی و جهانشمول است، گفت: ایران هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگ نبوده است، ولی در برابر هرگونه نفوذ در هر سطحی با قدرت عمل می‌کند. سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه قدرت نظامی ما برای دفاع از خودمان و به فراخور توان دشمن است، گفت: قدرت نظامی ما به امنیت و ثبات در منطقه منجر شده است و در برابر همسایگان‌مان حتی در ذهن هم بازی جنگ نمی‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار