کد خبر: 1197451
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تازه‌ترین سخنان محمد جواد ظریف
کاربران اذعان داشتند که از یک دیپلمات کهنه‌کار که ادعای حرفه‌ای‌گری دارد بعید است که چنین مواضعی را در روز‌هایی این‌چنینی اتخاذ کند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

جوان آنلاین: حرف‌های محمد جواد ظریف، وزیر پیشین امورخارجه، در تحلیل حوادث دلخراش جنگ غزه با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. ظریف در کمال تعجب و وقت‌نشناسی از خستگی ملت ایران در حمایت از فلسطین گفته است و بیان داشته که اگر جنگی صورت بگیرد آنکه لطمه خواهد خود مردم ایران هستند. کاربران این حرف‌های ظریف را بیشتر از آنکه اشتباه بدانند، تعجب‌برانگیز خواندند. کاربران اذعان داشتند که از یک دیپلمات کهنه‌کار که ادعای حرفه‌ای‌گری دارد بعید است که چنین مواضعی را در روز‌هایی این‌چنینی اتخاذ کند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

 

سیدنظام‌الدین موسوی:
تاکنون هیچ مقام ایرانی از ورود به معرکه جنگ حرفی نزده و عالم و آدم می‌دانند که سیاست رسمی ایران ورود مستقیم به هیچ جنگی نیست. با این وجود آقای ظریف وظیفه خود می‌داند که مدام درباره مشکلات بروز «جنگی که نیست» برای مردم روضه بخواند. باشد آقای ظریف! همه فهمیدند شما می‌ترسید. خداقوت!
سید‌عطاالله مهاجرانی:
چرا دکتر ظریف بعد از وزارت هر از گاهى دسته گل آب مى دهد؟! ماجراى دیپلماسى و میدان و درجه محبوبیت! ماجراى نابودى امکانات دفاعى کشور در برابر امریکا و داستان تور بهنگام شدن اطلاعات… و اکنون: ماجراى خستگى مردم و حاکمان. ما روستاییان به هنگام سختى کار به یکدیگر می‌گفتیم: خدا قوت!
احمد روستایی:
ظریف نمی‌دانم چه علاقه‌ای دارد که حرف‌هایی را دقیقاً در یک زمان نادرست بزند! آیا در دیپلماسی هم ایشان واقعاً این شخصیت را داشته؟ عجیب نیست آدمی با این تجربیات دیپلماتیک با وجود اینکه سیاست رسمی جمهوری اسلامی را برای عدم مداخله در جنگ می‌داند، در میانه روز‌هایی سرنوشت ساز یکباره از خستگی ملت بگوید و مردم را از جنگ بترساند؟
محمد مهدی معنوی:
ظریف هنوز جنگی نشده قافیه رو باخته؛ خدارو شکر این اتفاق در دولت تدبیر نیفتاد. وگرنه قبل از جنگ ایران را دو دستی تقدیم اسرائیل می‌کردند و خداروشکر کسی مانند امیر عبدالهیان جای او نشسته که این روز‌ها با شجاعت تمام گفتمان حاج قاسم را در دنیا فریاد می‌زند.
کاربری با نام «شاهد»:
محمدجواد ظریف: «مردم ما از اینکه ما فلسطینی‌تر از فلسطینی‌ها باشیم، خسته‌اند! راه‌حل همانطورکه قانون اساسی ما گفته این است که ایران از مستضعفین دفاع کند، اما قرارنیست ما جای مستضعفین بجنگیم» طبق فرمایشات ظریف الان ما در غزه داریم با اسرائیل می‌جنگیم وخود فلسطینی‌ها خونه خوابند!
جواد جلالی:
ظریف امروز دوباره گفته مردم ما خسته شده‌اند؛ رهبری خوب گفته بودند: «گاهی این خسته شدن را - که خودشان خسته شده‌اند - به مردم نسبت می‌دهند: مردم خسته شده‌اند؟! نه، نخیر...»
کیان مهزاد:
یکی از مشکلات آقای ظریف همیشه این بوده است که یک‌باره حرف‌هایی را می‌زنند که شاید بعدتر اگر خودشان هم به آن فکر کنند غیرمنطقی به نظر بیاید! از یک دیپلمات باسابقه حرفه‌ای واقعاً این هیجان‌زدگی در سخنرانی بعید است! کم هم نبودند این دست سوتی‌های آقای ظریف.
کاربری با نام «آزاده»:
از تفکری که یک بمب امریکا را نابودکننده کل سیستم دفاعی ایران می‌دانست، هراس افکنی از اسرائیل چندان جای تعجب ندارد؛ اما ایکاش کسی به جناب ظریف یادآور شود، دوستانی که آن‌ها را ابرقدرت می‌داند، یک ماه است که در تقابل با غزه محرومِ محصور، بدون کوچک‌ترین دستاوردی مستأصل و زمین‌گیر شده‌اند!
مسلم معین:
ظریف، همانکه فایل صوتی محرمانه او در تضعیف جبهه مقاومت سر از رسانه اسرائیلی درآورد! اصرار دارد از جنگ در ایران حرف بزند! او عملاً مشغول اخلال در مدیریت موفق دولت بر بازار در روز‌های نبرد تاریخی جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی است. شورای عالی امنیت ملی باید از منافع مردم حراست کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار