کد خبر: 1191512
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا هشدار داد امتناع اتحادیه اروپا از محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه، آن را شریک جرم تل‌آویو می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  «میک والاس» قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی «ایکس» از استاندارد دوگانه اتحادیه اروپا در قبال رویدادهای اخیر در غرب آسیا به شدت انتقاد کرد و هشدار داد امتناع این اتحادیه از محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، آن را شریک جرم تل‌آویو می‌کند. 

والاس در این خصوص گفت: امتناع اتحادیه اروپا از محکوم کردن اسرائیل ما را همدست می‌کند--ما به اسرائیل اجازه نسل‌کشی مردم غزه را می‌دهیم--اتحادیه اروپا باید فوراً از درخواست سازمان ملل برای رعایت قوانین بین‌المللی و قانون بین‌المللی حقوق بشر در همه شرایط، حمایت کند. 

او در پیام خود که جمعه منتشر کرد، گفت: تا امروز جمعه ۱۳ اکتبر، تعدا فلسطینیانی که در غزه در چند روز گذشته کشته شدند، ۱۴۱۷ نفر است که ۴۴۷ نفر آن‌ها کودک و ۲۴۸ نفر آن‌ها زنان هستند. اگر برای اتحادیه اروپا حقوق بشر اهمیت دارد، اگر همه توافق داریم که کشتار غیرنظامیان قابل دفاع نیست، چرا اتحادیه اروپا مستقیماً از آن حمایت می‌کند؟ 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که رژیم موقت صهیونیستی برق، غذا و آب را به روی فلسطینیان غزه بسته، افزود «این مجازات جمعی است که تحت قوانین بین‌المللی، جنایت جنگی محسوب می‌شود. اسرائیل غزه را به طور گسترده بمباران می‌کند که مصداق کشتار بی‌رویه غیرنظامیان بی‌گناه است.

این قانونگذار اروپایی در ادامه گفت: اتحادیه اروپا چهارشنبه رویدادی برای بزرگداشت کشته‌شدگان در اسرائیل داشت، چرا از جان‌باختگان دو طرف در اسرائیل و غزه یاد نکردند. آیا زندگی فلسطینیان اهمیت ندارد؟ «ون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «متسولا» رئیس پارلمان اروپا امروز به اسرائیل می‌روند، ایا به غزه هم سفر می‌کنند یا مردم غزه اهمیت ندارند؟

او در پایان سخنانش تاکید کرد «اگر اتحادیه اروپا نتواند از درخواست سازمان ملل حمایت کند، دستان ما به خون زنان و کودکان فلسطینی بیشتری آغشته خواهد شد».

کابینه رژیم صهیونیستی در پی عملیات مقاومت فلسطین، هفته گذشته وضعیت جنگی اعلام و آب و برق نوار غزه را قطع کرد. ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله بسیاری از تأسیسات غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مساجد و خانه‌های مسکونی را در نوار غزه هدف قرار داده است.

وزارت بهداشت نوار غزه ظهر امروز شنبه، جدیدترین آمار شهدای فلسطینی را اعلام کرد. بر اساس آمار جدید، ۲۲۱۵ شهروند فلسطینی از جمله ۷۲۴ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و ۸۷۱۴ تن دیگر از آغاز تجاوزات به نوار غزه مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که از روز شنبه گذشته (آغاز عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین) تاکنون ۵۳ نفر در کرانه باختری شهید و بیش از ۱۱۰۰ مجروح شده‌اند.

شبکه «المیادین» نیز گزارش داده ده‌ها خانه در اردوگاه «النصیرات» در پی حملات رژیم صهیونیستی منهدم شده‌اند. طبق این گزارش، خودروهای امدادی همچنان در حال انتقال مجروحان به بیمارستان «شهداء الاقصی» هستند و اکثر پیکرها تکه‌تکه شده‌اند.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» با انتشار ویدئویی گزارش داده که بیمارستان‌های غزه به علت شمار زیاد اجساد، از کامیون‌های حمل بستنی به عنوان سردخانه استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی جمعه‌ شب رسما اعلام کرد که این رژیم امروز شنبه خدمات اینترنتی نوار غزه را نیز قطع خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار