کد خبر: 1188586
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی

محمد خوران در کارگروه مصالح ساختمانی و تجهیزات صنعت ساخت ذیل شورای فنی استان گفت: استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد يكي از مهم‌ترين و موثرترين عامل در طول عمر ساخت و ساز است و در اين زمينه اين اداره كل در تلاش است تا در وهله اول از توليد مصالح غير استاندارد و بي كيفيت جلوگيري شود و در سطح بازار نيز با همت ساير دستگاه‌ها در صدد هستيم تا از عرضه محصولات بي كيفيت جلوگيري شود.

وی با بیان اینکه اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد تولید کننده یا ارائه کننده محصول و خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است، تصریح کرد: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد ممنوع است.

خوران در ادامه با اشاره به ماده 16 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی که به نوعی مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات مربوط به این موضوع را دارند، موظفند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه نمایند.

در ادامه جلسه خوران افزود: اخذ استاندارد17025 ISO برای آزمایشگاه‌های ادارات استان می تواند گام بسیار بزرگی در راستای نظارت بر تولید داشته باشد.

گفتنی است در پایان مقرر شد دستورالعملی به‌منظور نظارت بر رعایت استاندارد‌سازی فرآورده‌ها و مصالح ساختمانی در محل تولید، عرضه و زمان مصرف توسط کارگروه مصالح صنعت ساخت تنظیم شود و دستگاه‌های اجرایی نیز جهت عملیاتی کردن این شیوه‌نامه نظرات خود را پس از تصویب نهایی اعلام کنند.د

ر حال حاضر 90 واحد تولیدی مصالح ساختمانی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد درخراسان شمالی مشغول فعالیت هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار