کد خبر: 1164127
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
وزیر فرهنگ در بازدید از نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان کُرد، گفت: با توجه به پیشینه و ظرفیت استان کردستان با هماهنگی استاندار برای راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سنندج آماده همکاری هستیم و برای تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از آنا، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز، پنجشنبه ۲۵ خرداد در آغاز برنامه‌های فرهنگی سفر یک روزه‌اش به استان کردستان برای حضور در یادواره شهدای ۱۵ خرداد بانه، از نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی این استان که در نگارخانه هنر سنندج برپا شد، بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ضمن قدردانی از تلاش‌های هنرمندان کردستان برای تولید آثار فاخر فرهنگی، حمایت از هنرمندان عرصه‌های مختلف را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد.

در این نمایشگاه گروهی، ۴۵ اثر نستعلیق و نستعلیق شکسته از اساتید خوشنویسی استان کردستان به نمایش در آمده است که آثاری از اساتید شاخص خوشنویسی از جمله اساتید کابلی، امیرخانی، حیدری و خانم حسینی نیز در این مجموعه آثار در معرض دیده علاقه‌مندان قرار گرفته است. این نمایشگاه به مدت یک هفته در نگارخانه هنر سنندج برپا خواهد بود.

پروژه بازسازی نگارخانه ارشاد (هنر) سنندج از اول مهر ۱۴۰۱ آغاز و پس از بازسازی در اسفند پارسال به بهره‌برداری رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور شرکت در یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه به کردستان سفر کرد، علاوه بر شرکت در این یادواره از چند طرح فرهنگی استان کردستان از جمله تالار فرهنگی سنندج نیز بازدید می‌کند.

یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه ساعت ۱۷ عصر امروز –پنجشنبه- در سالن ۹ دی این شهرستان برگزار می‌شود.

گفتنی است در این سفر سید محمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور استان‌ها و مجلس وزارتخانه وی را همراهی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار