کد خبر: 1143158
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
رییس سازمان بسیج مستضعفین:
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سه محل اعتباری شامل فرماندهی کل سپاه، سازمان بسیج مستضعفین و استان‌ها با نظر مساعد فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای توسعه و تجهیز یادمان‌ها و اردوگاه‌های راهیان نور در نظر گرفته شده است.
عاطفه آزادپور

سردار «غلامرضا سلیمانی» شامگاه پنجشنبه در نشست قرارگاه استانی راهیان نور در یادمان شهدای قلاویزان (نقطه ایثار مهران)، اظهار کرد: ساماندهی یادمان‌های راهیان نور در دستور کار سپاه و بسیج مستضعفین قرار دارد.

وی افزود: استاندار ایلام با تخصیص اعتبار‌های مناسب برای تکمیل و تجهیز یادمان‌ها نسبت به سایر استان‌های کشور اقدام‌های خوبی انجام داده است.

سردار سلیمانی از مسوولان استان ایلام خواست به تهیه و تدوین سند روایت روایان نور اقدام و سند را به مرکز اطلاع رسانی و ارائه کنند تا در اختیار سازمان‌های بسیج دانشگاهی، دانش آموزی، جامعه پزشکی و سایر اقشار بسیج به منظور اعزام گسترده کاروان‌های راهیان نور به استان ایلام قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم کشور نسبت به رویداد‌های مهم دوران هشت سال دفاع مقدس استان ایلام آگاه نیستند، یادآور شد: در راستای توسعه فناوری هنری در زمینه دفاع مقدس استان، باید ساخت چندین فیلم سینمایی غنی با مشارکت استان و بسیج مستضعفین توسط بنیاد روایت فتح و با حضور کارگردانان و هنرمندان شاخص کشور مد نظر قرار گیرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: همچنین باید چند رمان فاخر با مشارکت نویسندگان مطرح کشور نیز تهیه و چاپ شود و افزون بر ثبت خاطرات شفاهی، باید کتاب داستانی دفاع مقدس ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان نیز منتشر شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: باید به آثار و کتاب‌هایی مانند کتاب «دا» که یک اثر جهانی و نویسنده آن نیز یک ایلامی است، پرداخته شود تا ادبیات دفاع مقدس توسعه یابد.

تعیین سه محل اعتباری برای توسعه یادمان‌های راهیان نور

وی با بیان اینکه در خصوص یادمان شرهانی و بقیه اماکن دفاع مقدس در ایلام هر کمکی که لازم باشد ارائه خواهد شد، از مسوولان استان ایلام خواست نسبت به سوژه یابی برای چاپ رمان و کتاب داستان و همچنین ساخت فیلم‌های سینمایی اقدام و نتیجه را به مرکز ارایه کنند.

سلیمانی در خصوص اعزام کاروان‌های راهیان نور نیز تاکید کرد: باید تمام دانش آموزان و دانشجویان داوطلب مایل به اعزام راهیان نور و راهیان پیشرفت به این مناطق راهی شوند و اولویت با کسانی باشد که عضو بسیج نیستند.

وی تقویت جریان راهیان نور، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس را از مهم‌ترین اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور دانست و گفت: باید زیرساخت‌های یادمان‌ها و اردوگاه‌ها توسعه یابد.

اردوگاه‌های راهیان نور ایلام نیازمند تجهیز و مرمت است

همچنین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در قرارگاه راهیان نور استان ایلام در محل یادمان نقطه ایثار مهران (قلاویزان)، گفت: ایلام دارای پنج اردوگاه داخلی و یک زائرسرا در خوزستان با مسوولیت سپاه به عنوان یک زیر ساخت فرهنگی است که برای تجهیز و مرمت آن، نیازمند به تزریق اعتبار داریم.

سردار جمال شاکرمی اظهار کرد: این اردوگاه‌ها به ویژه زائرسرای ایلام واقع در استان خوزستان نیازمند تخصیص اعتبار و اقدام جهت به‌سازی است.

وی افزود: همچنین یادمان‌های استان به غیر از یادمان ملی سیدالشهدا که مدیریت آن با مرکز و دارای اعتبار مشخص از ردیف اربعین است، سایر یادمان‌های ملی و استانی ایلام نیازمند تزریق اعتبار هستند.

سردار شاکرمی یادآور شد: سپاه کشور و سازمان بسیج مستضعفین باید به موضوع تامین اعتبار احداث، مرمت و تجهیز یادمان‌های ملی و استانی و اردوگاه‌های استان ایلام به طور جدی ورود کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ادامه داد: ۱۰ یادمان دیگر برای احداث و تجهیز در استان شناسایی شده که در سفر دوم سفر ریاست جمهوری به استان ایلام تامین اعتبار برای این یادمان‌ها باید در در دستور کار مسوولان استان جهت معرفی به دولت و اخذ اعتبار قرار بگیرد.

این نشست با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار و جمعی از مسوولان استان در محل یادمان نقطه ایثار مهران قلاویزان برگزار شد.

استان ایلام در دوران دفاع مقدس افزون بر سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده را تقدیم انقلاب کرده است که با توجه به تعداد جمعیت استان در زمان جنگ تحمیلی، ایلام بیشترین ایثارگر کشور را دارد و قلاویزان، شرهانی، سه راهی جندالله و قرارگاه حضرت امیر در بانروشان از جمله یادمان‌های ملی استان ایلام است.

شهر‌های مختلف استان افزون بر ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی هواپیما‌های عراق قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر