کد خبر: 943222
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
رئیس مرکز بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: طرح نظارت بسیج بر توزیع ارزاق عمومی به‌تصویب شورای تخصصی بسیج اصناف کشور رسیده و با امضای رئیس سازمان بسیج کشور به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه ارسال شده است.
جوان آنلاین:  غلامرضا حسن‌پور رئیس مرکز بسیج اصناف و بازاریان کشور، اظهار کرد: شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف ایران تشکیل شد و براساس هماهنگی اتاق اصناف ایران اقدامات محکمی برای نظارت بر بازار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح نظارت بر توزیع ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مردم در دستور کار است، گفت: دولت هزینه لازم برای تأمین مایحتاج عمومی مردم را پرداخت می‌کند اما این محصولات به‌درستی به دست مردم نمی‌رسد. در این طرح نظارتی، روند توزیع کالاهای اساسی نظارت می‌شود.

دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی سازمان بسیج کشور بیان کرد: این طرح به تصویب شورای تخصصی بسیج اصناف کشور رسیده و اتاق بازرگانی ایران نیز آن را تأیید کرده است و با امضای رئیس سازمان بسیج کشور به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه ارسال شده است و در صورت تصویب آن به مرحله اجرا می‌رسد.

به گزارش تسنیم، حسن‌پور گفت: در این طرح دست واسطه‌ها در بازار حذف می‌شود و ما در سطح توزیع نظارت می‌کنیم تا مثلاً گوشت‌های گرمی که دولت به‌قیمت مناسبی در بازار توزیع می‌کند به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در ارتباط با این طرح مسائلی را مطرح کرد که ما آن را برطرف کردیم و امیدواریم که به‌تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه برسد.

رئیس مرکز بسیج اصناف و بازاریان کشور یادآور شد: در این طرح از طریق کد ملی و تلفن همراه کالا توزیع می‌شود و دیگر لازم نیست مردم در صف‌های طولانی بایستند و از ابزار روز بهره گرفتیم که در واقع در این طرح به‌نوعی به‌دنبال کرامت‌افزایی مصرف‌کنندگان هستیم.

حسن‌پور گفت: بسیج اصناف کشور طرح دیگری نیز با عنوان «خدا روزی‌دهنده است» در دستور کار دارد که براساس آن با همراهی اصناف کشور کالاهایی که به‌روی آنها قیمت مصرف‌کننده درج نشده است با حداقل قیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: در این طرح اصنافی که همراهی لازم را انجام می‌دهند مورد تشویق قرار می‌گیرند که این امر می‌تواند منجر به تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها شود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار