کد خبر: 942400
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
دادستان کل کشور با اشاره به صراحت قرآن‌کریم درخصوص برخورد با سارقان و مجرمان گفت: متأسفانه به لحاظ اینکه از باب ادعا‌های حقوق بشری در سازمان ملل مورد محکومیت واقع نشویم، از اجرای برخی از حدود الهی دست می‌کشیم.
نیره ساری
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری به سفر‌های اخیر خود به دو سه کشور اروپایی و آسیایی اشاره و بیان داشت: تقریباً آمار‌ها نشان می‌دهد که سرقت در ردیف اول تا سوم جرائم هر کشور است؛ بنابراین آسیب اجتماعی همگان در سطح دنیا و همه کشورهاست. منتظری تصریح کرد: ما در بررسی آمار و ارقام دستگاه قضایی و همچنین آماری که از نیروی انتظامی گرفته شده، شاهد هستیم متأسفانه سرقت در ردیف دوم از جرائم موجود در جامعه ایران است؛ وجود ۲۷تا ۲۸درصد از جرائم مربوط به سرقت است.
این مقام ارشد دستگاه قضا اعلام کرد: آمار سرقت در ۹ ماهه سال جاری نسبت به ۹ماهه گذشته افزایش یافته و وقتی ریشه‌یابی کنید، خواهید دید شرایط اقتصادی که امروز در جامعه حاکم است، اثر مستقیم در افزایش سرقت دارد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: جرم سرقت علاوه بر اینکه جزو جرائم علیه اموال است، از این جهت که آرامش و امنیت جامعه را با مخاطره مواجه می‌کند، می‌توانیم آن جرم را علیه آرامش و امنیت کشور نیز به حساب بیاوریم. دادستان کل کشور ادامه داد: خیلی از شما‌ها می‌گویید که دزد را می‌گیرید تحویل دادسرا می‌دهید و از آنور دادسرا آن را رها می‌کند و آقای دزد را فردا در محله‌ای دیگر می‌گیرند، باید بگویم که قاضی و دستگاه قضایی مقید در چارچوب قانون عمل می‌کنند و قانون به قاضی اجازه نمی‌دهد که فراتر عمل کند. این مقام ارشد دستگاه قضا تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که داریم این است، می‌ترسیم از جوسازی تحت عنوان حقوق بشر و اینکه می‌گویند شما با سارق با خشونت رفتار می‌کنید، البته طبق آیه قرآن، هر زن و مردی که دست به سرقت بزنند، در صورتی که واجد شرایط احصا شده در فقه باشند، باید دست‌شان را قطع کرد. خداوند رحمان و رحیم در رابطه با سرقت، قاطعانه فرموده است؛ ما متأسفانه به لحاظ اینکه از جنبه حقوق بشر در سازمان ملل محکوم نشویم، از حدود الهی دست می‌کشیم.
منتظری تصریح کرد: برخورد با کسانی که افساد می‌کنند اگر یک دزد باشد در حد قطع دست و یک غارتگر بیت‌المال، افسادش معادل اعدام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار