کد خبر: 931677
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد
مدیران بازنشسته‌ای که در فرصت قانونی پست‌های مدیریتی را ترک نکنند، مجازات حبس در انتظارشان است.
دوم مرداد ماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند. این طرح که با ۱۹۴ رأی موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، از همان ابتدای تصویب این قانون تلاش‌های زیادی آغاز شد تا مشمولان به نحوی خود را استثنا کنند یا به گونه‌ای با دور زدن قانون، از شمول آن خارج شوند؛ تلاشی که تاکنون دستاوردی برای آن‌ها نداشته است. حالا عضو هیئت رئیسه مجلس می‌گوید مدیران مشمول اگر حاضر به ترک پست نشوند، مجازات حبس در انتظار آن‌ها خواهد بود.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه فراکسیون جوانان اجرای این قانون را پیگیری می‌کند، گفت: همچنین وظیفه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نظارت بر اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان است. قانون صریحاً اعلام کرده است که این افراد باید بروند، مجازات عدم اجرای این قانون حبس است و اگر این افراد بر ادامه حضورشان اصرار داشته باشند و در فرصت قانونی پست‌های مدیریتی را ترک نکنند مجازات حبس در انتظارشان است و بندی در زندان اوین به نام «مدیران بازنشسته‌ای که حاضر به ترک صندلی‌هایشان نیستند» ایجاد خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که بسیاری از بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و فدراسیون‌ها اعلام کرده‌اند که صندلی‌های خود را ترک نخواهند کرد، مجلس برای اجرای دقیق قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان چه اقدامی انجام خواهد داد، گفت: وظیفه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نظارت بر اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان است. قانون صریحاً اعلام کرده است که این افراد باید بروند، مجازات عدم اجرای این قانون حبس است و اگر این افراد بر ادامه حضورشان اصرار داشته باشند و در فرصت قانونی پست‌های مدیریتی را ترک نکنند، مجازات حبس در انتظارشان است و بندی در زندان اوین به نام «مدیران بازنشسته‌ای که حاضر به ترک صندلی‌هایشان نیستند» ایجاد خواهیم کرد.
 
دهه ۶۰ هم نسخه کنار آمدن با غرب می‌پیچیدند
 
حضور رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه آزادی پس از سه دهه یکی دیگر از محور‌های گفت‌وگوی مهر با دکتر قاضی‌زاده است. وی در باره شباهت‌های دیدار دهه ۶۰ رهبر معظم انقلاب به دیدار اخیر ایشان در جمع بسیجیان در ورزشگاه آزادی می‌گوید: در این دیدار بیش از ۷۰۰ هزار نفر از بسیجیان حضور داشتند زیرا همزمان در همه استان‌ها سخنرانی رهبری به صورت ویدئو کنفرانس برای بسیجیان جهادگر پخش شد. در نیمه دهه ۶۰ زمانی که جنگ گره خورده و مدت‌ها بود که انسدادی در خطوط مقدم جبهه ایجاد شده و مشکلات پدافندی و تحریم‌ها افزایش یافته بود، مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس جمهور بودند با لشکر ۱۰۰ هزار نفری محمد رسول‌الله (ص) در ورزشگاه آزادی دیدار کردند. در سال‌های ۶۳ و ۶۴ شدیدترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شد. تورم نزدیک به ۴۹ درصد افزایش و ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته بود. بیش از ۵۰ درصد بودجه کشور، استقراض از بانک مرکزی بود. در آن شرایط، زمزمه‌هایی ایجاد شد که جمهوری اسلامی باید با غرب کنار بیاید زیرا از یک سو کشور‌های عرب منطقه فشار زیادی را به جمهوری اسلامی وارد می‌کردند و از سوی دیگر، امریکا و سازمان ملل به ایران فشار می‌آوردند که صلح با بعثی‌ها را با حفظ خطوط موجود در مرز‌ها بپذیریم. پیش از قرارداد ۵۹۸، تمامی پیشنهادات بین‌المللی برای صلح، در قالب آتش‌بس ارائه می‌شد؛ بدین معنا که نیرو‌های ایران و عراق در همان خطی که هستند، بایستند. در آن شرایط، بخشی از خاک ایران در دست صدام بود و به این ترتیب، اگر می‌خواستیم پیشنهاد صلح را بپذیریم، باید از بخشی از خاک ایران چشم‌پوشی می‌کردیم. در چنین فضایی، لشکر ۱۰۰ هزار نفری محمد رسول‌الله (ص) شکل گرفت و به جبهه اعزام شد. عملیات کربلای ۴ و ۵ ماحصل حضور آن‌ها در جبهه بود. پس از آن قطعنامه ۵۹۸ صادر شد که بر آتش‌بس، عقب‌نشینی در مرز‌های بین‌المللی و معرفی مقصر جنگ تأکید داشت و این دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی بود.
 
دست‌هایی در داخل مسئولان را دعوت به تسلیم می‌کنند
 
عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: شرایط فعلی کشور نیز بی‌شباهت با آن زمان نیست؛ جمهوری اسلامی وسط یک جنگ اقتصادی و امنیتی قرار دارد. دست‌هایی در داخل مقامات را دعوت به تسلیم در برابر دشمنان می‌کنند و این‌گونه القا می‌کنند که مردم خسته هستند و می‌خواهند کوتاه بیایند و خواسته‌های خود را از زبان مردم بیان می‌کنند. دشمن نیز با معاهداتی مانند برجام و FATF قصد دارد ما را وارد معاهداتی کند که به ضرر منافع ملی کشور است. در چنین وضعیتی رهبر انقلاب با ۷۰۰ هزار نفر از بسیجیان جهادگر دیدار کردند. مقام معظم رهبری در این جلسه سه موضوع را در خصوص حال، آینده و آرمان‌های انقلاب مطرح کردند که در سطح استراتژیک و تاکتیکی، مطالب مهمی مورد اشاره قرار گرفت. مخاطبان مقام معظم رهبری در این جلسه در عمل، مشغول فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی و کمک داوطلبانه به آحاد مردم بودند؛ این بسیجیان در اردو‌های جهادی شرکت کرده بودند؛ به همین دلیل رهبری انقلاب تأکید کردند که با کمک این جوانان که در کف میدان هستند، مشکلات را حل خواهم کرد. این فرمایشات رهبر انقلاب همانند فرمایشات امام خمینی (ره) بود که «من به پشتوانه ملت، دولت تعیین می‌کنم». فرمایشات ایشان خط مستقیمی میان رهبر انقلاب و لشکریانشان ایجاد کرد که آثار این اظهارات دیده خواهد شد.
 
پیران باید مشاوره دهند و کار را به جوانان بسپارند
 
رهبر انقلاب در فرمایشات خود، گذر نسلی را کلید زدند. انتصابات اخیر مقام معظم رهبری نیز نشان‌دهنده تلاش ایشان برای این گذر نسلی است. ایشان تلاش دارند که کار‌ها به جوانان دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ سپرده شود. فرمایشات ایشان نشان می‌داد که تکیه اصلی برای عبور از این مشکلات، جوانان هستند و پیران فقط می‌توانند در حد مشاوره کمک کنند.
مقام معظم رهبری در برابر مقاومت‌هایی که در برابر گذر نسلی وجود دارد، به میدان آمدند و خط را روشن کردند. همه نهضت‌های حق در طول تاریخ با تکیه بر جوانان بوده است. پیرانی که در این عرصه حضور داشتند نیز خصوصیات یک جوان را داشتند و مانند جوانان در کارزار، شمشیر می‌زدند. این دیدار پیام قدرتی به دشمنان و فراخوانی از جوانان و جهادگران بود. مقام معظم رهبری تلاش داشتند تا این دیدار امتیاز خاصی داشته باشد و به همین دلیل در ورزشگاه آزادی برگزار شد. فرمایش‌های ایشان در این جلسه که در مکان خاص با حضور افرادی خاص برگزار شد، ثقل تاریخی بود تا یک پیام خاص را مخابره کند. قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس و دولت نیز این ثقل تاریخی را درک کرده و برای این تغییر آماده شده‌اند، گفت: مسئولان باید به وظیفه خود عمل کنند، اما متأسفانه برخی مسئولان در ترازی که باید عمل کنند، وارد میدان نمی‌شوند. رهبری در دیدارشان فرمودند که «مردم در صحنه هستند، نه دولت و نه مجلس». در واقع مقام معظم رهبری در این دیدار به همه ترسو‌های داخلی اعلام کرد افرادی که شما اعلام می‌کنید که خسته هستند بیشتر از همه در میدان مبارزه هستند و با این افراد، می‌توانیم بر دشمنان فائق بیاییم نه با افراد شکم سیری که از همه بیشتر نِق می‌زنند. رهبر انقلاب در این جلسه جوانان را راهکار حل مشکلات می‌دانند و درواقع رهبر انقلاب کلید پیشرفت و ارتقای انقلاب را فقط در دست جوانان می‌بینند و لاغیر.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
مگر با ابزار قانون اين ها را بیرون کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار