کد خبر: 931642
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران:
معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با حیات اظهار داشت: طبق قانون، بازنشستگی پیش از موعد ایثارگران در دستگاه ها مانند صدا و سیما باید به تقاضا و درخواست ایثارگر انجام شود در غیر این صورت بازنشستگی اجباری پیش از موعد، بر خلاف قانون و فاقد وجاهت قانونی است.

جوان آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با پایگاه خبری حیات اظهار داشت: طبق قانون، بازنشستگی پیش از موعد ایثارگران در دستگاه ها مانند صدا و سیما باید به تقاضا و درخواست ایثارگر انجام شود در غیر این صورت بازنشستگی اجباری پیش از موعد، بر خلاف قانون و فاقد وجاهت قانونی است.

مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شکایت بیش از 100 نفر از کارمندان جانباز سازمان صدا و سیما که مایل به بازنشستگی با 25 سال خدمت نیستند، تصریح کرد: طبق قوانین اختیار ادامه خدمت تا 30 سال، به ایثارگران شاغل واگذار شده است و هیچ دستگاهی نمی تواند خلاف این قانون عمل کند.

به بیان ایزدی فقط چنانچه ایثارگر در مشاغل سخت و زیان اور مشغول به کار باشد بازنشستگی پس از 25 سال خدمت امکان پذیر است. در غیر اینصورت ایثارگر می تواند دوباره تقاضای اعاده به کار بدهد و در دستگاه مربوطه، برای اتمام دوره کاری تا 30 سال مشغول به کار شود.

 علیرضا اسماعیلی رئیس کمیسیون ماده 16 رسیدگی به شکایت ایثارگران نیز به پایگاه خبری حیات گفت: چنانچه خود ایثارگران مایل باشند با استفاده از سنوات ارفاغی، پیش از موعدبازنشسته شوند دستگاه مربوطه مکلف است با درخواست ایثارگران موافقت کند. ولی در غیر این صورت و بازنشستگی اجباری ایثارگران بدون رضایت ایشان خلاف قانون محسوب می شود.

به بیان دکتر اسماعیلی طبق قوانین خدمات کشوری تمام شاغلین پس از 30 سال کار می توانند بازنشسته شوند ولی در مورد ایثارگران قانون ویژه ای وجود دارد که بنا بر ان، اگر دستگاه یا سازمانی بخواهد ایثارگر یا جانبازی را بازنشسته کند حتما باید با رضایت جانباز یا ایثارگر و یا با درخواست و تقاضای شخص ایشان باشد در غیر این صورت خلاف قانون صورت گرفته است.

لازم به یاداوری است بیش از 100 نفر از کارمندان جانباز سازمان صدا و سیما که مایل به بازنشستگی با 25 سال خدمت نیستند از عبدالعلی عسگری رییس سازمان صدا و سیما به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کردند.

در بخشی از این شکایتنامه امده است: با وجود قوانین ویژه ایثارگران و اعتراضات بر حق ایشان شاهدیم، سازمان متبوع ما(صدا و سیما)، تاکنون بدون استناد به هیچ قانونی، و صرفا به بهانه این که خدمت در این سازمان حداکثر 25 ساله است نه 35 سال، طی دو سال گذشته از تمکین به قانون خدمت 35 ساله ایثارگران خودداری کرده و از هر گونه مسئولیت پذیری طفره رفته است

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مراد قاسمی بابااحمدی (حموله)
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
1
1
آیا جانباز بالای بست و پنج درصد می تواند تا سن 65 سالگی با سابقه بالای 35 سال ادامه دهد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار