کد خبر: 931525
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران (از احزاب اصلاح‌طلب) از بسته شدن باب نقد در درون جبهه اصلاحات انتقاد کرد. او در کنگره حزب متبوعش گفته «ما به‌عنوان یک حزب اصلاح‌طلب ۱۴ سال است عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای سیاستگذاری هستیم. مشکلات کشور خوب و بد به خودمان برمی‌گردد.»
حکیمی‌پور جریان اصلاحات را نیازمند بازنگری در گفتمانش دانسته و اضافه کرده: «اصلاح‌طلبی باید قانونمند باشد و رفتار‌های برتری‌طلبانه و فرصت‌طلبانه و دور زدن قانون اصلاح‌طلبانه نیست.»
اخیراً تعدادی از اصلاح‌طلبان تلاش داشتند اقداماتی برای دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان داشته باشند تا افشانی شهردار تهران بتواند در سمت خود باقی بماند! حکیمی پور با اشاره به این موضوع می‌گوید که «با این کار‌ها مردم احساس می‌کنند اصلاح‌طلبان به‌دنبال استثنا کردن عده‌ای هستند. در شورای شهر متأسفانه حتی افرادی را که گرایش‌های اصلاح‌طلبانه دارند کنار می‌زنند و حذف می‌کنند، چون به‌قول خودشان خودی نیستند. شعار «ایران برای همه ایرانیان» را باید رعایت کنیم و یک کارشناس در شهرداری را که همفکر ما نیست، ولی خوب کار می‌کند نباید تصفیه کنیم.»
جالب آنکه اصلاح‌طلبان با شهردار شدن محسن هاشمی از ابتدا مخالفت کردند، چون با شهردار شدن او به عنوان یک عضو شورای شهر تهران، عضو علی البدل که یک اصولگراست، وارد شورا می‌شد و اصلاح‌طلبان همین یک نفر اصولگرا را نیز برای شورا برنتابیدند و در طول یک سال این دومین باری است که مجبور به تغییر شهردار شدند. حکیمی پور انتقادات صریح‌تر و تندتری هم دارد: «متأسفانه نقد درون‌جریانی در اصلاحات بسته شده و تا کسی نقد درون‌جریانی انجام می‌دهد می‌گویند قصدشان تضعیف رئیس دولت اصلاحات است.»
هفته گذشته اکبراعلمی، فعال اصلاح‌طلب هم با اشاره به چرخش‌های گفتمانی اصلاح‌طلبان، در تعرضی تلویحی به خاتمی، گفته بود که «مادامی که اصلاح‌طلبی مانند اصولگرایی معطوف به ارادت و سرسپردگی نسبت به برخی اشخاص و وجود رابطه مرید و مرادی بین اصلاح‌طلبان مرسوم و اشخاصی است که به عنوان رهبران اصلاحات به خورد مردم داده شده‌اند، این عارضه همچنان باقی خواهد ماند و با تغییر دولت‌ها هم شاهد این تذبذب و تناقض‌ها در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خواهیم بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار