کد خبر: 931499
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
گزارش "جوان آنلاین" از کشتی گیران اعزامی به مسابقات جهانی مجارستان
رقابت های جهانی مجارستان در حالی از فردا با حضور برترین عنوان داران جهان و المپیک در بوداپست پایتخت مجارستان آغاز می شود که شاگردان خادم امید زیادی برای جبران ناکامی دوره قبل دارند.سال گذشته در پاریس شاگردان خادم ضعیف ترین نتیجه ممکن را رقم زدند و فقط حسن یزدانی توانست یک مدال طلا کسب کند.بی شک شاگردان آزادکاراندرصدد جبران و انتقام ۲۰۱۷ پاریس هستند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : رقابت های جهانی مجارستان در حالی از فردا با حضور برترین عنوان داران جهان و المپیک در بوداپست پایتخت مجارستان آغاز می شود که شاگردان خادم امید زیادی برای جبران ناکامی دوره قبل دارند.سال گذشته در پاریس شاگردان خادم ضعیف ترین نتیجه ممکن را رقم زدند و فقط حسن یزدانی توانست یک مدال طلا کسب کند.بی شک شاگردان آزادکاراندرصدد جبران و انتقام ۲۰۱۷ پاریس هستند.

تیم ملی آزاد کشورمان امسال در حالی با رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم، باقر یخکشی در ۶۱، امیرحسین مقصودی در ۶۵، یونس امامی در ۷۰، مصطفی حسین خانی در ۷۴، عزت الله اکبری در۷۹، حسن یزدانی در ۸۶، علیرضا کریمی در ۹۲، مجتبی گلیج در ۹۷ و پرویز هادی در ۱۲۵ کیلوگرم روی تشک می رود که امامی ، یخشکی و مقصودی برای نخستین بار است که در این سطح از رقابتها کشتی می گیرند.

در ۵۷ کیلو رضا اطری که با نظر مثبت خادم مسافر مجارستان شد علی رغم تجربه زیادش اما فقط دو برنز آسیایی را در کارنامه ثبت کرده است. بی شک اگر او در این دوره نتواند جواب اعتماد خادم را بدهد باید حالا حالاها قید تیم ملی را بزند و اطراف خانه کشتی آفتابی نشود. در این وزن یوکی تاکاهاشی از ژاپن و اوگویف از روسیه نامدارترین کشتی گیران این وزن به حساب می آیند.

در ۶۱ کیلو یخشکی در حالی توانست جواز حضور در این رقابتهارا بدست آورد که در جام یاشاردوغو قهرمان شد و حالا درصدد است با نمایش خوبش در این دوره خودش را بر سر زبان ها بیاندازد. پیش از این مسعود اسماعیل پور توانسته بود در این وزن بر روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد. مردا رشیداف از روسیه دارنده نقره جهان ۲۰۱۷ و طلای اروپا۲۰۱۸ جدی ترین رقیب کشتی گیر گمنام ما محسوب می شود.

امیر حسین مقصودی با ۱۸ سال سن جوان ترین کشتی گیر تیم ملی است .بی شک این جوان کم تجربه ، کار بسیار سختی مقابل نامداران جهان با کوله باری از مدال و تجربه دارد . در این وزن  کشتی گیران نامداری چون حاجی علی اف از آذربایجان با۳ طلای جهان ولادیمیر خینچگاشویلی از گرجستان که قهرمان المپیک ۲۰۱۶ و قهرمان جهان۲۰۱۵ است حضور دارند.

وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی ، کشتی گیر با آتیه تیم ملی است . این نخستین تجربه جهانی امامی برابر ستاره های کشتی جهان است که باید برابر آنها به روی تشک برود. در این وزن کشتی گیران نامداری چون یاکوبیشویلی از گرجستان، جیمز گرین آمریکایی حضور دارند.

اما یکی از سخت ترین وزن ها ، وزن ۷۴ کیلوگرم است جایی که نایغه این وزن در آن حضور دارد. جردن باروز آمریکایی ستاره بی بدیل این وزن می خواهد یک طلا ی دیگر به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند. حسین خانی علی رغم اینکه  تجربه بالایی در این سطح از رقابتها دارد اما در جاکارتا با اشتباه فاحشش از دور رقابتها کنار رفت. در این وزن به غیر از باروز ، چامیزو از ایتالیا دارنده  ۲مدال طلای جهان و برنز المپیک‌۲۰۱۶ و عبدالرحمانوف از ازبکستان حضور دارند.

عزت الله اکبری در ۷۹ کیلو یکی از کشتی گیران باتجربه ما در این دوره محسوب می شود. او سال ۲۰۱۳ توانست نقره را  رقابتها را از آن خود کند. ماگمدوف از روسیه و حسن اف از آذربایجان(برنز المپیک۲۰۱۶ و برنز اروپا۲۰۱۸)، رشید قربان اف از ازبکستان(برنز جهان۲۰۱۳ و نقره آسیا۲۰۱۸)، کایل دیک از آمریکا مهمترین رقبای او هستند.

وزن ۸۶ کیلوگرم اعجوبه کشتی ما حسن یزدانی حضور دارد. کشتی گیری که با کسب مدال های طلای جهان و المپیک بازهم امید اول قهرمانی به حساب می آید. دراین وزن قطعا کشتی یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی دیدنی خواهد بود.

علیرضا کریمی در ۹۲ کیلو بعد از قهرمانی در جاکارتا توانست جواز حضور در بوداپست را کسب کند. کشتی گیر باتجربه ای برنز جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس را در کارنامه دارد و حالا در صدد کسب مدال طلای جهان است.کاکس از آمریکا و بوکه از ترکیه در این دوره از رقابتها شرکت کرده اند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم ، گلیج کشتی گیر توانمندی است که می خواهد در نخستین تجربه جهانی خود روی سکو برود.سعدالله یف روس و کایل اسنایدر از آمریکا قدرترین کشتی گیران این وزن به شمار می روند.

اما درآخرین وزن ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی با کسب مدال طلای آسیا بدنبال قهرمانی درجهان است. در این وزن طاها آکگول ترک با ۳ طلای جهان و المپیک بیشترین بخت برای قهرمانی جهان را دارد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار