کد خبر: 930952
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
این روندی که در حذف فیلم‌های متفاوت در سینما‌ها پیش گرفته شده، از سوی سینماداران به دولت، صنف و منتقدان تحمیل شده است.
سيدمرتضي ذاكر
این روندی که در حذف فیلم‌های متفاوت در سینما‌ها پیش گرفته شده، از سوی سینماداران به دولت، صنف و منتقدان تحمیل شده است.
فیلم سوفی و دیوانه به کارگردانی مهدی کرمپور بعد از دو هفته نمایش، اکرانش متوقف شد. این موضوع سبب شد تا کارگردان این اثر که از توقف اکران فیلمش عصبانی شده در گفت: وگویی مواضع تندی اتخاذ کند. کرم‌پور در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نیز نسبت به آنچه وی آن را «تنبیه و نقره داغ‌کردن» افراد بر مبنای یک «پروتکل» مخفی می‌داند، واکنش نشان داده است. وی در بخشی از متن این پست اینستاگرامی با هجمه علیه برخی نهاد‌ها و ارگان‌ها می‌نویسد: «درست در شرایطى که طبق آمار فروش سوفى و دیوانه در هفته دوم دو برابر هفته اول بود و بدیهى است که این گونه فیلم‌ها مخاطبانشان را در طول زمان پیدا مى کنند... در یک اقدام بى سابقه و تنها بعد از دو هفته توسط کارگروه اکران از سرگروه پایین کشیده مى شود!
هیچ کس حق ندارد میزانسن همسانى که ظاهراً تهیه‌کنندگان، سینماداران، منتقدان و دولت در به وجود آمدن و رشد آن به یک توافق رسانده را مخدوش کند... هیچ کس حق ندارد خلاف پروتکل آینه دق شود وگرنه تنبیه و نقره‌داغ خواهد شد! پول هاى کثیف از همه طرف وارد شده و مسئولان و رسانه‌ها به سهو یا به عمد رویشان را آن طرف مى‌کنند... مى‌خواهند تا سلیقه عمومى اینچنین ساخته شود و گروه‌هاى مرجع و ملجأ را به مطرب یا تلخک هاى سر به راه تقلیل دهند. سینما و تئاتر و موسیقى و تجسمى هم ندارد... چشم‌پوشى از موفقیت هاى مالى و صله و جایزه سخت‌تر!...»
صرف‌نظر از برخی جملات کرم پور که سعی دارد با حمله به برخی دوستان دولتی و هم صنفی‌اش، خودش را شخص مستقلی نشان دهد باید گفت که فیلم سوفی و دیوانه نسبت به آثار نازل و کمدی‌های مبتذل و سرشار از شوخی‌های جنسی که در حال اکران هستند، فیلم سالم تری برای مخاطب است. این اثر کرم پور شناسه‌های آثار قبلی وی را ندارد و از روی انصاف باید گفت که توقف اکران فیلمی مثل سوفی و دیوانه ظلم مضاعفی بر مخاطب، سینما و سینماگران است. چه اینکه در روزگار گرداب آثار سیاه‌نمایانه و کمدی‌های مبتذل و نازل، سوفی و دیوانه حکم لنگه کفش در بیابان را برای سینما دارد.
کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سوفی و دیوانه» طی پیامی اعلام کرد که با توجه به شرایط فعلی کشور تا پایان اکران این اثر در تمامی روز‌ها و سانس‌ها، بلیت‌های این فیلم به‌صورت نیم‌بها فروخته خواهد شد.
مهدی کرم‌پور در اولین روز اکران آخرین ساخته خود اعلام کرده بود که همه نمایش‌های سوفی و دیوانه نیم‌بها باشد! میهنم در شرایط ویژه تحریم و مردمان‌مان گرفتار آمده در بحران اقتصادی‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار