کد خبر: 930319
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
در نشست غیر عـلنی مجـلس شـورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ۲۰‌ میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که زیر ۳میلیون تومان درآمد دارند در دو مرحله بسته حمایتی بگیرند.
بهناز قاسمی
در نشست غیر عـلنی مجـلس شـورای اسلامی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ۲۰‌میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که زیر ۳میلیون تومان درآمد دارند در دو مرحله بسته حمایتی بگیرند.
با افزایش قیمت کالاها، به ویژه مواد مصرفی و کالا‌های اساسی در ماه‌های اخیر و کاهش قدرت خرید خانوار؛ دولت تصمیم گرفته به جای افزایش حقوق کارمندان و کارگران، بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواری که درآمد ماهانه‌شان کمتر از ۳ میلیون تومان است، اختصاص یابد.
روز گذشته نشست غیرعلنی مجلس با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و معاونان اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان تعزیرات و همچنین کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شد.
در این نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی درباره بسته حمایتی دولت از اقشار با درآمد پایین جامعه به نمایندگان مجلس ارائه کرد و گفت: تاکنون حدود ۲۳۰‌هزار میلیارد تومان سبد کالا به اقشار پایین‌دست جامعه ارائه شده‌است. محمد باقر نوبخت عنوان کرد که ۱۰۰‌هزار تومان کارت اعتباری به ۱۱‌میلیون نفر ارائه خواهد شد تا بر این اساس از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بتوانند خرید داشته باشند. این ۱۱‌میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، هلال‌احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و برخی نهاد‌های حمایتی هستند که مجموعاً شش نهاد می‌شوند.

اختصاص کارت اعتباری خرید کالا
همچنین سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه غیرعلنی پارلمان در جمع خبرنگاران در خصوص بسته‌های حمایتی دولت گفت: با توجه به بحث‌هایی که در بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر است، مقرر شد برای ۲۰‌میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که زیر ۳‌میلیون تومان درآمد دارند که ممکن است بخشی از آن‌ها کارمندان، کارگران، و افراد تحت پوشش کمیته امداد یا تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند در دو مرحله بسته حمایتی بگیرند. هر مرحله حدود ۳۰۰‌هزار تومان است که مجموع پرداختی ۱۲‌هزار‌و‌۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. بهروز نعمتی افزود: کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، برنامه و بودجه و صنایع مجلس مقرر شد که جلسات متعددی با دولت داشته باشند تا موارد موجود در بحث تولید و گرانی‌ها را مورد بررسی قرار دهند تا ارتباط نزدیکی بین دولت و مجلس برقرار شود که بتوانیم مشکلات بخش تولید را حل کنیم.
نعمتی با بیان اینکه موضوع مهار نقدینگی یکی از بحث‌های جدی در این زمینه بود گفت: ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰‌میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در جامعه وجود دارد. قرار شد دولت و مجلس با همفکری هم به راه‌هایی برسند که نقدینگی را مهار کرده و اقدام عملی انجام دهند.
نعمتی بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی را از دیگر موارد مطرح در این جلسه عنوان و اظهار کرد: نوبخت و سایر اعضای دولت قول دادند که این اتفاق بیفتد.

از منابع ارزی و صندوق ذخیره ارزی به هیچ‌وجه برداشت نشود
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در این جلسه بر لزوم عدم برداشت از ذخایر کشور تأکید شد، گفت: ما بر مبنای این جلسه و جلسات گذشته عنوان کردیم که تلاش دولت باید بر این باشد که از منابع ارزی و صندوق ذخیره ارزی به هیچ‌وجه برداشت نشود. چون این صندوق برای آیندگان است و باید آن را حفظ کرد. وی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه مشکلی از نظر تأمین کالا‌های اساسی و کوتاه و میان و بلند‌مدت نداریم، گفت: وزیر کشاورزی و آقای سینکی از طریق وزارت صمت به مجلس قول داده است که نیازمندی‌های کالا‌های اساسی برای بلند‌مدت را تهیه کنند که تدارک هم دیده‌اند. صندوق‌ها و سیلو‌ها و انبار‌های ما اشباع شده‌اند.
وی در مورد موضوع گرانی و افزایش قیمت‌ها هم گفت: رئیس سازمان تعزیرات گزارشی از نوع برخورد با افتتاح و گرانفروشی و چند قیمتی‌ها دادند. آقای نوبخت هم درباره بحث‌های نوسانات قیمت ارز مواردی را مطرح کردند، معتقدیم دولت و مجلس و قوه قضائیه باید همسو با یکدیگر تلاش کنیم که موضوع گرانی‌ها و چند نرخی‌ها را در اسرع وقت کنترل کنیم.
به گفته نعمتی، اصلی‌ترین موضوع مطرح در این جلسه تعیین زمان‌بندی اقدامات دولت بود. مبنی بر اینکه دولت باید در تمامی موضوعات برنامه‌ها را به مجلس اعلام کند. آقای نوبخت هم قول داد برنامه زمان‌بندی مشخص برای اقداماتشان را به مجلس ارائه دهند. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به اینکه کالا‌های اساسی شامل چه مواردی می‌شود، گفت: دولت مکلف است ۲۵ قلم کالا را تأمین و به مردم نیازمند بدهد. آن‌ها شامل ۶‌میلیون حقوق‌بگیر و ۱۴‌میلیون اقشار مختلف هستند که زیر ۳میلیون تومان درآمد دارند. این کالا‌ها مربوط به اقلام روزمره و نیازمندی‌های مردم همچون کره، ماست، تخم مرغ و ... است. وی گفت: قرار است در شش ماهه دوم سال در دو نوبت این اتفاق بیفتد. محل پرداخت و عدد آن مشخص است که مجموعه پرداختی ۱۲‌هزار‌ و۵۰۰‌ میلیارد تومان است.
نعمتی خاطر نشان کرد: افراد مشمول این بسته‌های حمایتی مشخص و بانک اطلاعاتی آن‌ها تشکیل شده‌است که از طریق آن اقدام صورت می‌گیرد. فرض کنیم فردی که پرداخت‌کننده به بیمه تأمین اجتماعی باشد، اگر کمتر از ۳‌میلیون تومان دریافتی داشته باشد، خانواده‌اش تحت پوشش قرار می‌گیرد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی دولت گفت: با توجه به مذاکره‌ای که با آقای واعظی داشتم، مقرر شد که، چون هفته آینده هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه است، دولت وزرای مد‌نظر را هفته آینده معرفی کند تا در وقت خود در مجلس معرفی شود. این وزرا شامل اقتصاد، صمت، و تعاون و کار و رفاه اجتماعی است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
اقای نوبخت " گویا از روند بازار بی خبرید " یا ترجیح می دهید بی خبر بمانید؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
با سلام .مردم جمع شدند قوم. ملت و کشور تشکیل دادند . قرار گذاشتند که پولی بنام مالیات به دولت شان بدهند تا در امنیت و رفاه مشارکت داشته و استفاده بکنند . این است تعریف درست دریافت مالیات .و دریافت یارانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
صد هزار تومن کارت اعتباری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار