کد خبر: 929952
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
درصورتی که دولت طی روز‌ها و هفته‌های آتی بتواند راهکار مفید و مؤثری برای کنترل نوسانات ارزی پیدا کند همچنان می‌توان انتظار داشت که اسحاق جهانگیری در کنار عارف یکی از گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ باشد.
درصورتی که دولت طی روز‌ها و هفته‌های آتی بتواند راهکار مفید و مؤثری برای کنترل نوسانات ارزی پیدا کند همچنان می‌توان انتظار داشت که اسحاق جهانگیری در کنار عارف یکی از گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ باشد. عبارت فوق بخشی از گزارش روزنامه آفتاب یزد است که سه سال مانده به انتخابات از هم‌اکنون برای جهانگیری خط و نشان می‌کشد که اگر چنین و چنان نکند از لیست انتخابات ۱۴۰۰ کنار گذاشته می‌شود. اما مطلب به همین ختم نمی‌شود. آفتاب یزد کوشیده از بحران ارزی هم به سود جهانگیری و سایر اصلاح‌طلبان آبی گرم کند! آفتاب یزد ابتدا جهانگیری را مبرا می‌داند و بحران ارزی و ارز ۴۲۰۰ تومانی را نتیجه «سیاستی که طبق معمول نسخه پیچیده شده برخی از نزدیکان دولت از جمله نوبخت و واعظی و تیم اقتصادی دولت» است معرفی می‌کند که مبنی بر «ارز تک نرخی و ۴۲۰۰ تومانی» برای «برون رفت از مشکلات دولت و به دست آوردن دل مردم» بوده است، اما طبق آنچه این روزنامه نوشته، وقتی این سیاست موجب چهار برابر شدن نرخ دلار در بازار آزاد، گرانی و تشدید مشکلات اقتصادی شد، جهانگیری را قربانی کردند: «همه کاسه کوزه‌ها بر سر جهانگیری شکست و او قربانی ارز ۴۲۰۰ تومانی شد. چهارشنبه هفته گذشته هم همزمان با سقوط نرخ دلار بازهم نزدیکان روحانی در پاستور جهانگیری را برای ارائه اقدامات ارزی دولت در مجلس پیشقدم ساختند تا به اعتقاد برخی با مقصر جلوه دادن تنها او در وضعیت کنونی زمینه احتمالی را برای کاهش نقش اسحاق جهانگیری در دولت فراهم سازند.» آفتاب یزد در ادامه از فداکاری جهانگیری برای رأی آوری روحانی در انتخابات می‌نویسد و اینکه روحانی پاسخ درخور به این فداکاری نداده و گرچه جهانگیری پست معاون اولی را پس از انتخابات دریافت کرد، اما نظرات او در چینش کابینه لحاظ نشده است! آفتاب یزد از تلاش نزدیکان روحانی برای دور کردن جهانگیری از دولت می‌نویسد و سپس آن را در چارچوب انتخابات سال ۱۴۰۰ ارزیابی می‌کند: «وزارتخانه‌های اقتصادی و به ویژه برخی از نزدیکان روحانی در حالی که به دلیل عملکرد ضعیف‌شان و نیز افزایش نارضایتی‌های اقتصادی عمومی منجر به کاهش پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان طی چند ماه گذشته شده‌اند، اکنون در صددند که با به حاشیه راندن نقش جهانگیری در دولت موجب کاهش هرچه بیشتر شانس او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شوند.» آفتاب یزد البته آنقدر‌ها هم حامی جهانگیری نیست که او را رئیس جمهور آینده بداند و به او متذکر می‌شود که صرفاً یک کاندیدا در کنار محمدرضا عارف خواهد بود: «در صورتی که دولت بتواند راهکار مفید و مؤثری برای کنترل نوسانات ارزی و برون‌رفت از اوضاع کنونی پیدا کند همچنان می‌توان انتظار داشت که اسحاق جهانگیری در کنار عارف یکی از گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ باشد. درغیر این صورت نه تنها او به حاشیه رانده خواهد شد، بلکه یک مهره سیاسی سوخته در آینده خواهد بود...» و شاید حتی به جهانگیری هشدار می‌دهد که برای حفظ آینده سیاسی‌اش باید از دولت کنار بکشد!
اتفاق خوبی نیست که در اوج نگرانی‌های اقتصادی مردم و به هم ریختگی بازار ارز و وضعیت اقتصادی کشور رسانه‌های اصلاح‌طلب دنبال منافع جناحی و انتخاباتی خود و تبرئه کردن نیرو‌های خود از وضع کنونی کشور باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
اوه اوه اوه .... بازهم جهانگیری ولابد همین وزرا !!!
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
این کار یعنی سقوط تمام و کمال دولت روحانی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار