کد خبر: 917862
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
ادامه اعتراض به تبعیض‌ها در ورزش
در روز‌های پس از جام جهانی و در روز‌هایی که حاشیه‌های فوتبال باشگاهی دوباره این رشته را به تیتر یک روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها تبدیل کرده، ورزشکاران سایر رشته‌ها خود را برای حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش آسیا یعنی باز‌ی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌کنند.
فریدون حسن
در روز‌های پس از جام جهانی و در روز‌هایی که حاشیه‌های فوتبال باشگاهی دوباره این رشته را به تیتر یک روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها تبدیل کرده، ورزشکاران سایر رشته‌ها خود را برای حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش آسیا یعنی باز‌ی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌کنند.
مدال‌آوران و ورزشکاران کشورمان این روز‌ها در شرایطی خود را مهیای بازی‌های جاکارتا می‌کنند که از تبعیض‌ها، بی‌توجهی‌ها و کمبود‌ها شاکی هستند، اما این را خوب می‌دانند که صدایشان به جایی نمی‌رسد. بیشترین اعتراض‌ها این روز‌ها از سوی کشتی شنیده می‌شود، رشته‌ای که امید اول مدال‌آوری ایران در رقابت‌های بین‌المللی است.
حسن رحیمی، دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان و المپیک یکی از چهره‌های این ورزش است که بابت کم‌توجهی‌ها چنین می‌گوید: «من عضو کوچکی از جامعه بزرگ کشتی هستم. در این خانواده انجام کار‌های بزرگ عادی و پیش‌پا افتاده است، به طوری که اگر کسی موفق نشود جای تعجب دارد! در مقابل کشتی که ورزش اول ماست، رشته‌های وارداتی زیادی وجود دارند که متأسفانه نزد مدیران عالیرتبه ورزش و حتی مسئولان سیاسی کشور از محبوبیت بیشتری برخوردارند.»
محمدعلی گرایی، کشتی‌گیر ۷۷ کیلوگرم فرنگی کشورمان هم بابت تبعیض‌های موجود گلایه دارد و عنوان می‌کند: «فکر می‌کنم اگر حرفی نزنم بهتر باشد، چون تاکنون هرچه بزرگ‌تر‌ها هم گفته‌اند، فایده‌ای نداشته است. انگار اصلاً صدای ما را نمی‌شنوند. ما منکر زحمات بچه‌های تیم ملی فوتبال نیستیم. حق آنهاست که مورد توجه قرار گیرند، اما در این میان تکلیف بقیه بچه‌ها چیست!»
گرایی می‌گوید: «مسئولان ورزش بین رشته‌های مختلف تبعیض قائل می‌شوند، نمونه آن هم بین کشتی و فوتبال است. این مسئله کاملاً واقعیت دارد. تا الان که ما به اینجا رسیده‌ایم برای ما کاری انجام نداده‌اند و ما هم بدون چشمداشت برای تیم ملی کشورمان کشتی گرفته‌ایم.»
سعید عبدولی هم که خود مدال‌های طلا و برنز جهان و برنز المپیک را در اختیار دارد با اشاره به اینکه کشتی در تمام رده‌های سنی مدال‌ها و عناوین جهانی را درو می‌کند، می‌گوید: «اگر می‌خواهند کشتی از بین برود صراحتاً اعلام کنند. این خوب نیست که بودجه ندهند، پاداش‌ها را کم کنند و توجه نکنند. ما تنها هستیم و فدراسیون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اما گویا مسئولان خود را به خوب زده‌اند.»
عبدولی عنوان می‌کند: «چنین برخورد‌هایی باعث دلسردی قهرمانان و مدال‌آوران کشتی می‌شود. امیدوارم مسئولان ذی‌ربط به این مسائل اهمیت دهند و کشتی‌گیران را از ادامه مدال‌آوری مأیوس نکنند.»

انتقاد‌های مدال‌آوران و قهرمانان کشتی در حالی مطرح می‌شود که رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی پس از قهرمانی دو تیم آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در مسابقات جهانی کرواسی صراحتاً عنوان کرد که چند نفر از این قهرمانان کارگری می‌کنند: «دو نفر از نوجوانان ما با توجه به شرایط سختی که دارند، بلافاصله بعد از بازگشت از مسابقات جهانی برای اینکه بتوانند کمک‌خرج خانواده‌هایشان باشند سر کار رفته‌اند و کارگری می‌کنند. این یک واقعیت است که اعضای خانواده کشتی از قشر ضعیف، مظلوم و کم‌درآمدتر هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار