کد خبر: 917704
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
طی ۳ ماه و در مناطق محروم ۱۴ استان
براساس تفاهمنامه با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام سه‌جانبه ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در ۱۴ استان محروم کشور طی سه ماه احداث می‌شود
رئیس کمیته امداد از تفاهمنامه با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: براساس این تفاهمنامه سه‌جانبه ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در ۱۴ استان محروم کشور طی سه ماه احداث می‌شود و مزیت این تفاهمنامه این است که برای ساخت واحد‌های روستایی از هیچ وام دولتی و بنیاد مسکن استفاده نمی‌کنیم ضمن اینکه تمام خانه‌ها نیز ضد‌زلزله ساخته می‌شود.
مهندس پرویز فتاح در نشست خبری با بیان اینکه در بودجه سال جاری ۵۰ هزار واحد مسکونی را قرار است دولت و وزارت مسکن تکمیل کنند، ادامه داد: ظرف دو روز گذشته آیین‌نامه آن در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و به صحن می‌رود و بعد از تصویب و ابلاغ، اجرای آن به سرعت آغاز می‌شود و برای تکمیل این واحد‌ها نیز از وام و کمک دولت استفاده نخواهیم کرد.
وی در مورد واحد‌های مسکونی مددجویان زلزله کرمانشاه نیز تصریح کرد: در هفت شهرستان کرمانشاه، ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده وجود داشت و در کنار آن‌ها خانه‌هایی که ترک خورده بودند نیز به این آمار اضافه شد و در مجموع قرار شد ۵ هزار و ۴۰۰ واحد در این استان تکمیل و تجهیز شود. تمامی این واحد‌های مسکونی از وام روستایی ۳۰ میلیون تومانی، شهری ۳۵ میلیون تومانی و ۵ میلیون وام بلاعوض بهره‌مند می‌شوند.
رئیس کمیته امداد گفت: دو هفته قبل و در سفر به کرمانشاه ۵۰۰ واحد را افتتاح کردیم و تا پایان مهرماه ۱۵۰۰ واحد دیگر را تحویل می‌دهیم و بقیه واحد‌ها را نیز تا پایان سال تحویل مددجویان خواهیم کرد.
وی یادآور شد: هیچ یک از مددجویان تحت پوشش امداد در کرمانشاه، هیچ پولی برای منازلشان پرداخت نمی‌کنند و تماماً با کمک‌های مردمی و هزینه‌های امداد احداث خواهد شد. وی به وام اشتغال نیز اشاره کرده و گفت: برای پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل توسعه روستایی و ۱۴۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ استفاده می‌شود و در مجموع ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال می‌دهیم که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری به بیش از ۲۰۰ هزار نفر وام اشتغال اعطا کنیم که تمامی وام‌ها قرض‌الحسنه است و بدون نوبت پرداخت می‌شود.
رئیس کمیته امداد، با بیان اینکه مستمری مددجویان همراه با مابه التفاوت سه ماهه اول امسال، همراه با یارانه (شب گذشته) به حساب افراد واریز شد، اظهارداشت: بر اساس تصویب دولت میزان مستمری و حقوق پرداختی به مددجویان دو سوم حداقل حقوق دریافتی مردم عادی است و بر این اساس از سوی دولت ماهانه برای یک خانواده دو نفره ۲۱۵ هزار تومان، سه نفره ۲۸۹ هزار تومان و خانواده‌های سه نفره ۳۸۴ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۴۱۶ هزار تومان پرداخت می‌شود و همچنین کمیته امداد نیز مانند گذشته علاوه بر این مبلغ برای خانواده یک نفره ۵۰ هزار تومان و پنج نفره ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند و در مجموع با در نظر گرفتن میزان یارانه هر خانواده، درآمدشان حدود دو سوم حداقل حقوق مصوب می‌شود.
فتاح به درآمد کمیته امداد از مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان درآمد‌ها به نسبت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: بودجه سه ماه اول سال مصوب دولت صد درصد پرداخت شده که برای سه ماه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.
فتاح درباره فروش سوهانک نیز گفت: بعد از دو سال و نیم توانستیم سوهانک را بفروشیم. ۱۹ دستگاه خواهان این ساختمان بودند که در نهایت دانشگاه آزاد با بالا‌ترین قیمت که ۹۰۰ میلیارد تومان بود، سوهانک را خرید و متأسفانه با دولت نتوانستیم به دلیل قیمت پیشنهادی پایین‌تر معامله کنیم. رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: پول حاصل از فروش سوهانک را در صندوق امداد ولایت و برای پرداخت وام ضروری به مددجویان سپرده‌گذاری می‌کنیم که ۳۰۰ میلیارد اولیه به این صندوق منتقل شده است و با توجه به مبلغ جدید طی سه ماه آینده در صندوق ولایت هیچ پشت نوبتی برای وام ضروری نخواهیم داشت و اقشار نیازمند و مددجویان می‌توانند وام ضروری خود را از صندوق دریافت کنند.
فتاح در خصوص سخت‌گیری‌هایی که در پرداخت وام انجام می‌گیرد، تأکید کرد: در گذشته برای پرداخت ۱۵ میلیون تومان دو ضامن نیاز بود، اما براساس تفاهم انجام شده در حال حاضر ۲۰ میلیون تومان را با یک ضامن پرداخت می‌کنیم و معوقات بانکی ما کمتر از ۲ درصد است و در کشور با افتخار اول هستیم و اگر سخت‌گیری نکنیم برای خود مددجویان مشکلاتی ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در ماه مبارک رمضان افزود: در جشن رمضان امسال ۱۰۰ هزار حامی برای ایتام جذب شد و در حال حاضر تعداد حامی‌های ما به ۸۰۰ هزار نفر در کشور می‌رسد و به طور متوسط علاوه بر کمک‌های امداد، حامیان ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به هر یتیم کمک می‌کنند.
فتاح در خصوص رفع فقر و اقدامات کمیته امداد در این باره گفت: در این خصوص در محدوده قانون عمل می‌کنیم و از کمک‌های مردمی و دولتی نیز استفاده می‌شود. در سه ماه نخست سال جاری مستمری و کمک دولت به طور کامل پرداخت شد و مردم هم کمک‌های موثری داشتند و با توجه به اینکه شرایط نیازمندان سخت‌تر شده هموطنان بیشتر کمک کرده‌اند. رئیس کمیته امداد در مورد تورم ایجاد شده طی ماه‌های اخیر و تأثیر آن بر زندگی محرومان گفت: مستمری‌ها ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است و ۳۰ هزار پشت نوبتی وارد چرخه حمایت شده‌اند که این روند ادامه پیدا می‌کند.
فتاح با تأکید بر اینکه دو سوم خانوار مددجویان ما زن سرپرست هستند، گفت: خوشبختانه طی دو سال و نیم گذشته ۱۵ درصد از تعداد خانوار‌های تحت پوشش ما کم شده است و ۲۷۴ هزار خانوار هم از چرخه حمایت خارج شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار