کد خبر: 916290
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
فرمانده كل سپاه هم از عدالت نفتی روحاني استقبال كرد
«در شرايط محتمل با عملي شدن مواضع اخير مسئولان اجرايي كشور كه در حال پيش گرفتن رويكرد و نگاه انقلابي در صحنه نبرد امروز با دشمن به ويژه امريكاي مكار و جنايتكار هستند، مي‌توان به دشمنان فهماند كه استفاده از تنگه هرمز براي همه و يا براي هيچ كس چه معنا و مفهومي مي‌تواند داشته باشد. »

«در شرايط محتمل با عملي شدن مواضع اخير مسئولان اجرايي كشور كه در حال پيش گرفتن رويكرد و نگاه انقلابي در صحنه نبرد امروز با دشمن به ويژه امريكاي مكار و جنايتكار هستند، مي‌توان به دشمنان فهماند كه استفاده از تنگه هرمز براي همه و يا براي هيچ كس چه معنا و مفهومي مي‌تواند داشته باشد. » اين عبارت، تازه‌ترین موضع فرمانده كل سپاه در ادامه استقبال‌ها از مواضع وحدت‌آفرین و انقلابي رئيس جمهور كشورمان است كه در جمع ايرانيان مقيم سوئیس در قلب اروپا تهديد كرده بود: « امريكايي‌ها مدعي شده‌اند كه مي‌خواهند به طور كامل جلوي صادرات نفت ايران را بگيرند. آنها معني اين حرف را نمي‌فهمند، چرا كه اين اصلاً معني ندارد كه نفت ايران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستيد اين كار را بكنيد تا نتيجه‌اش را ببينيد.»
هفته پيش سردار سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه در نامه‌اي به رئيس جمهور نوشته بود: «آنچه از فرمايشات حضرتعالي در رسانه‌ها منعكس شد، مبني بر اينكه اگر نفت جمهوري اسلامي ايران صادر نشود، تضميني براي صدور نفت كل منطقه نمي‌باشد و بيانات بسيار ارزشمندي كه در موضع جمهوري اسلامي ايران نسبت به رژيم صهيونيستي فرموديد، مايه مباهات و افتخار است. حقير به عنوان سرباز ولايت و اين ملت سرفراز و با همه‌ جان به حضور جنابعالي عرض مي‌كنم: اين همان دكتر روحاني است كه ما شناخت داشتيم و داريم و مي‌بايست باشد. شما با سخنان حكيمانه، ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزيز، ملت بزرگوار ايران اسلامي و مسلمانان جهان را سرافراز نموديد. دست شما را براي ايراد اين سخنان به موقع، حكيمانه و صحيح مي‌بوسم و براي هر سياستي كه مصلحت نظام اسلامي باشد در خدمت هستيم. »
در اين شرايط آنچه بيش از هر مؤلفه‌ای مي‌تواند مورد توجه ناظران سياسي و بین‌المللی قرار گيرد، وحدت و اقتدار دروني و نمايش « يد واحده» از سوي اركان حاكميت است كه دشمن را در پيگيري اهداف خود عليه نظام اسلامي بيش از پيش مأیوس مي‌كند. سردار جعفري، فرمانده كل سپاه روز پنج‌شنبه در جمع پيشكسوتان جهاد و شهادت استان تهران، از تفكر انقلابي و مردم محوري به عنوان دو عامل پيروزي در صحنه‌هاي جنگ و نبرد سخت با دشمنان اشاره كرد و افزود: اين دستاورد بزرگ دفاع مقدس، تجربه‌اي است كه براي همه دوران‌ها و بحران‌هاي ملي در كشور مي‌تواند حلال مشكلات و عامل عبور از چالش‌هاي بزرگ قرار گيرد. آنچه در سخنان فرمانده كل سپاه پر رنگ بود، عبارت بود از دو عنصر انقلابي گري و حضور مردم. دو عنصري كه به گفته سردار جعفري، بنی‌صدر تلاش مي‌كرد مانع حضور آنها در دفاع مقدس باشد. جعفري با گراميداشت ياد و خاطره امام راحل و شهداي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهداي جبهه مقاومت اسلامي، نقش مردم در حل معضلات و مشكلات فراروي كشور را مهم و بی‌بدیل توصيف و تصريح كرد: تفكر مقابله موفق با بحران‌هاي بزرگ بدون حضور مردم ميسر نيست و هیچ‌گاه نبايد تفكر نگاه به مردم را مزاحم پيشبرد برنامه‌ها و سياست‌هاي كشور دانست، همان‌گونه كه باور و نگاه به مردم در جنگ تحميلي توانست دستاوردي بزرگ را برابر صف‌آرایی دنياي استكبار براي ما رقم بزند.
بنی‌صدر مانع حضور تفكر انقلابي در جنگ ‌
سرلشكر جعفري، بنی‌صدر را پرچمدار و از طلايه داران مزاحم دانستن نقش مردم در حل مسئله جنگ خواند و اظهار كرد: بنی‌صدر با تفكر ليبرالي و اهميتي كه به روش جنگ كلاسيك مي‌داد، مانع حضور تفكر انقلابي و نقش‌آفرینی مردم در جنگ تحميلي دشمنان بود و بر اساس همين نوع نگاه نيز مانع واگذاري سلاح و تجهيزات به سپاه به عنوان يك نيروي انقلابي و مردمي بود. وي افزود: درحالي كه پس از حذف بني‌صدر و تحول تفكر در فرماندهي و مديريت اجرايي صحنه نبرد كه توأم با حاكم شدن نگاه انقلابي و نقش‌آفرینی مردم بود، پس از هشت ماه شاهد آزادسازي خرمشهر و ديگر مناطق اشغالي كشورمان از لوث وجود پليد ارتش بعثي صدام بوديم.
‌ دفاع مقدس چراغ راهنماي امروز و فردا
فرمانده كل سپاه تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس را چراغ راهنماي امروز و فرداي ما براي حل مشكلات بزرگ جامعه و بحران‌هاي ملي توصيف و تصريح كرد: الگوي تفكر انقلابي و مردم پايه دفاع مقدس ملت ايران امروز در جغرافياي مقاومت اسلامي الگوي رزمندگان قرار گرفته و پيروزي‌هاي بزرگ و تاريخ‌ساز عليه تروريسم تكفيري و جنگ‌هاي نيابتي را رقم زده است. وي تفكر انقلابي و مردم محور را عامل پيروزي در صحنه‌هاي جنگ و نبرد سخت با دشمنان دانست و گفت: اين دستاورد بزرگ دفاع مقدس، تجربه‌اي است كه براي همه دوران‌ها و بحران‌هاي ملي در كشور مي‌تواند حلال مشكلات و عامل عبور از چالش‌هاي بزرگ قرار گيرد.
سرلشكر جعفري در ادامه خاطرنشان كرد: حل مشكلات کشور در زمينه‌هاي مختلف حتي در عرصه اقتصاد، آسان‌تر از جنگ است، اما بايد با نگاه ايستادگي و مقاومت در برابر دشمن و اعتقاد به حل مسائل و مشكلات كشور به وسيله مردم، پاي در ميدان مبارزه گذاشت تا به فضل الهي همان‌گونه كه دوران دفاع مقدس به دوراني باشكوه و اقتدار‌آفرين براي نظام اسلامي و ملت ايران تبديل شد، در عرصه جنگ اقتصادي نيز بتوانيم بر توطئه و خباثت دشمنان فائق آييم.
سردار جعفري در اين زمينه به حضور و ايفاي نقش قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبیاي سپاه در عرصه سازندگي به عنوان مثال موفقي براي نقش‌پذیری مردم در عرصه عمران و آباداني كشور ياد كرد و با قدردانی از اقدامات و تلاش‌هاي انقلابي و جهادی قرارگاه در حل مشكلات مردم، به ويژه رفع مشكل اخیر آب آشاميدني مردم استان خوزستان، گفت: بی‌تردید درصورتی‌که اين روحيه و تفكر در ساير حوزه‌ها نيز مورد اهتمام قرار گيرد شاهد پيشرفت و پیش‌روندگی هر چه بيشتر در آن حوزه‌ها خواهيم بود.
نگاه به درون‌ راه مقابله با توطئه‌ها
سرلشكر جعفري در ادامه تصريح كرد: فشارها و دشمني‌هاي دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون همواره وجود داشته و بديهي است كه انقلاب اسلامي به عنوان پرچمدار مقابله با ظلم و یاریگر مظلومان، با فشارهاي همه‌جانبه دشمن مواجه شود، اما راه مقابله با اين توطئه‌ها «نگاه به درون» و برخورداري از «باورانقلابي» است كه با حل آن مشكلات نيز حل خواهد شد. وي در ادامه تصريح كرد: رويكرد ايستادگي و مقاومت بدون نگاه به بيرون، با تكيه به مردم مبناي پيروزي نظام و ملت ايران طي چهار دهه اخير به ويژه در صحنه‌هاي سخت و دشوار بوده است و تأکید مي‌كند: « هزينه مقاومت برابر دشمن به مراتب پایین‌تر از هزينه سازش است».
فرمانده كل سپاه با اشاره به پيشرفت‌ها و اقتدار امروز جمهوري اسلامي ايران در عرصه دفاعي و امنيتي يادآور شد: حاكم بودن مبناي فكري و ديدگاه مديريتي اعتقاد به مردم و نگاه انقلابي سبب شده است كه در حوزه امنيت و دفاع از شرايط بسيار مطلوبي برخوردار باشيم. وي ايفاي نقش مردم در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي ، اجتماعي و سياسي را از نكات مورد تأکید مقام معظم رهبري برشمرد و خاطرنشان كرد: پيشكسوتان دفاع مقدس نيز با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دوران مقاومت و ايستادگي، مي‌توانند در رفع مشكلات و معضلات مردم حضور و نقش‌آفرینی اثربخش داشته باشند.
‌ همه يا هيچ ‌ تنگه ‌ را ‌ به دشمن می‌فهمانیم
بخش پاياني سخنان فرمانده كل سپاه هشدار صريح به دشمنان، خصوصاً امریکایی‌ها بود. جعفري با اشاره به مواضع قاطعانه رئيس‌جمهور برابر شيطنت اخير امريكايي‌ها در طراحي تحريم‌هاي جديد نفتي عليه ايران و ابراز اميدواري نسبت به عملي شدن آن در صورت لزوم و تأکید بر همراه بودن آحاد مردم و مسئولان نظام در اين زمينه، تصريح كرد: یقیناً، در شرايط محتمل با عملي شدن مواضع اخير مسئولان اجرايي كشور كه در حال پيش گرفتن رويكرد و نگاه انقلابي در صحنه نبرد امروز با دشمن به ويژه امريكاي مكار و جنايتكار هستند، مي‌توان به دشمنان فهماند كه استفاده از تنگه هرمز براي همه و يا براي هيچ كس چه معنا و مفهومي مي‌تواند داشته باشد !

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
مسئولان کشور مثل اینکه وزن بعضی اقدامات را متوجه نیستند.. بستن تنگه هرمز بدلیل نخریدن نفت ایران توسط دوستان تجاری و سیاسی دیروز یعنی اعلام جنگ به جهان. تحقیقا ناوگانهای تا دندان مسلح مستقر در همان تنگه هرمز نون پنیر نذری پخش نمیکنند. یادمان باشد که از همین تنگه آمریکا عراق دارای بزرگترین ارتش غیر اتمی جهان را در طول ده روز نابود کرد و حتی روسیه بزرگترین تامین کننده اسلحه صدام ساکت ماند. با این حرفهای خام علاوه بر خوشحالی رژیم صهیونیستی اقدامات وحشیانه آمریکا نیز توجیه پذیر می شود.
عبدالعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
این فرد ناشناس هم باور کرده آمریکا کدخداست .
وقتی القائات و تبلیغات زیاد باشه ترس در وجود بعضی ها نهادینه میشود .
محمدرضا طاعتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
انسانهای دنیاطلب وترسوازآمریکاونوکرانش میترسند،مگردرطول هشت سال دفاع مقدس،آمریکاونوکرانش ازهرنظرکمک صدام نبودندمردم ایران باتوکل به خداوحفظ وحدت وباایثاروجانگذشتگی شهداوجانبازان سرفرازتوانستند پیروزمیدان باشند.آمریکا توان مقابله باایران راندارد قبلاآزمایشش راپس داده،وصدالبته آمریکابنیه دفاعی ایران امروز راباایران دوران دفاع مقدس راخوب می داندوجرات مقابله باایران راندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار